zonder zadel..

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

NTuinenburg

zonder zadel..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-05 22:52

Heey!

Ik had (weer eens ) een vraagje. Ik had vandaag niet zoveel tijd, dus heb even een kwartiertje zonder zadel op mn belgje gestapt. Hij is nu 3,5 jaar en ik ben hem sinds 2/3 maanden aan het inrijden. Nou begon er iemand dat het heel slecht voor zn rug zou zijn. Weet wel dat zodra je hem echt aan het werk zet het niet zo best is voor zn rug, maar een paar rondjes stappen, zou dat kwaad kunnen volgens jullie?

alvast bedankt!

groetjes Naomi

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 23:00

als je een goede, onafhankelijke, zit hebt, en gewoon wat rondjes stapt kan het geen kwaad. maar wanneer je gaat draven, en je niet goed meegaat met de bewegingen, is dat dus niet zo best voor zijn rug. 3,5 jaar is al een redelijke leeftijd, dus is je paardje vrijsnel uitgegroeid. maar je moet eerst rugspieren ontwikkelen om hem helemaal goed te rijden zonder zadel.

NTuinenburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-05 23:06

heey, ja zoiets dacht ik dus ook. En was ook zeker niet van plan om harder te gaan als stap, zeker omdat ie nog niet zo lang onder het zadel is, en het is toch een hengstje..

c_alsemgeest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 23:18

Hee Oom
Ben jij hem helemaal zelfstandig aan het inrijden of krijg je er nog hulp bij?

Verder denk ik dat wat rondjes stappen zeker geen kwaad kan, want zover ik weet zit jij best stevig.

NTuinenburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-05 23:54

Heeey Chan!
Nee krijg priveles, maar rijd het grootste deel wel alleen. Ik krijg af en toe aanwijzingen en daar heb ik dan wel veel aan. Tgaat verder echt goed dus ben wel blij!

Hoe gaat het met warientje?

pmarena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 07:58

Welnee joh , ze zijn niet van suiker

Op een Belg zou ik me meer zorgen maken om het rijden MET zadel , als je zadel niet breed genoeg is / niet goed past richt dat veel en veel meer schade aan en geeft je paard veel meer ongemak dan als je er zelf zonder zadel op zit.

Zonder zadel is juist goed , en als je houding niet deugt dan stuiter je er toch wel zo vanaf en je paard kan je ook makkelijker van z'n rug verwijderen , als die last van je heeft

Een stapritje zonder zadel is alleen maar heel fijn om af en toe eens te doen.

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 08:19

Een paard kan dat wel hebben hoor.
Ik rij vaak hele trainingen zonder zadel, goed voor mijn zit en evenwicht, en ik merk niet dat Amo er last van heeft