verkopen als fokmerrie? t is zo klote.....

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

mirjamvd

verkopen als fokmerrie? t is zo klote.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-05 19:44

Om mijn vraag even toe te lichten, Ik ben in het bezit van een 8 jarige merrie die een blessure heeft gehad. Nu blijft die blessure dus terugkomen Iedere x als het weer even lekker gaat komt hij weer terug. Ik heb dit paard nog geen anderhalf jaar in mijn bezit en gekocht om wedstrijden mee te rijden met name springen.
Nu moet ik deze week WEER naar de veearts. Eigenlijk ben ik bang dat ze afgekeurd word voor de sport... Ik ben zo vreselijk weg van dit paard dat ik haar dan (indien mogelijk) als fokmerrie wil verkopen.
Ik wilde er eigenlijk zelf een veulen mee fokken maar ze kan bij ons niet het hele jaar door het land in. Dus als ik er verder niets meer mee kan is dat ook geen optie, dan staat ze s'winters ook maar te verpieteren in de stal.....

Ik voel me er echt zooo zwaar klote bij. Dit is echt het paard van mijn dromen en ga uiteraard ook alles aan proberen dat het weer goed komt maar op de een of andere manier heb ik er een slecht gevoel bij....

iemand hier misschien ervaring mee gehad? ach, eigenlijk moet ik mijn veearts bezoek afwachten maar ik wilde mijn verhaal ook even kwijt

MilesNF

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 20:10

Allereerst heel veel sterkte en ik hoop dat de VA toch nog positief nieuws kan brengen.

Maar over het verkopen als fokmerrie, is ze wel geschikt als fokmerrie als ze zoveel last heeft blessures?

mirjamvd

Re: verkopen als fokmerrie? t is zo stinkmodder.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-05 20:19

tja, dat vraag ik me ook af...Maar dat zal ik zeker navragen bij de DA.
Ze heeft ieder x een onsteking bij haar burza (zakje bij hoefkatrolgewricht) en heb geen id of dat erfelijk is?

marielle787

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 18:37

Hoi,
dat is toch niet erfelijk dat heeft ze gewoon oplopen en als is ze wel geschikt voor de sport maar ze word afgekeurd zou ze geweldig kunnen dienen als fokmerrie en dan ken ze lekekr verder van haar leventje genieten
Maar hopen dat ze natuurlijk gewoon jou paard kan blijven en dat ze weer volledig geneest!
Succes!