Verzekeren van je zadel en andere spullen.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

pippie123

Verzekeren van je zadel en andere spullen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-05 19:09

Had even een vraag over verzekeren. Heb er zelf nog nooit over nagedacht maar aangezien hier in de buurt al bij 2 stallen zadels zijn gestolen vroeg ik me af hoe dat zit met verzekeren, heb daar namelijk helemaal geen verstand van. Waar moet je dat aanvragen, kan het uberhaupt je spullen verzekeren of is dat vanzelfsprekend dat als mijn zadel (en andere spullen) gestolen worden je daar voor verzekerd bent. Hoop dat jullie hier wel meer over weten......

Sim

Re: Verzekeren van je zadel en andere spullen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 19:15

Ligt er aan waar je je zadel en rest van je spullen bewaart. Heb je ze thuis, dan zit het bij je inboedel (als je dat bij je verzekering wel hebt opgegeven dat je een zadel thuis bewaart). Heb je je spullen op de manege oid, dan zit dat niet automatisch bij je verzekering in.

Heb het laatst helemaal uit laten zoeken bij mijn (en andere) verzekeringen.

pippie123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-05 19:30

Me spullen liggen gewoon op de manege, maar omdat ik hoorde dat er op de Larense manege enzo ook al gestolen was vroeg ik het me even af. Want dan moet ik daar even achteraan gaan.

_flo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 19:57

Mijn spullen liggen op stal en ik ben er voor verzekerd.

Gewoon via mijn eigen inboeldelverzekering, dan doorgeven dat een klein gedeelte van de inboeldel erders ligt en naam en adres van de stal doorgeven.

Er wordt alleen uitgekeerd wanneer er sporen zijn van braak.

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 20:02

britt schreef:
Mijn spullen liggen op stal en ik ben er voor verzekerd.

Gewoon via mijn eigen inboeldelverzekering, dan doorgeven dat een klein gedeelte van de inboeldel erders ligt en naam en adres van de stal doorgeven.

Er wordt alleen uitgekeerd wanneer er sporen zijn van braak.

Mijn kast op stal is inderdaad ook verzekerd tot bepaald bedrag via de inboedel verzekering.
Kost ca. 12 euro per jaar, dus dat is zeker goed te doen

pippie123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-05 20:19

Oh oke super bedankt, dan ga ik er even achteraan. Want je weet maar nooit natuurlijk....

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 20:42

Yep, mijn spullen zijn ook gewoon verzekerd. Ik mag 10% van de verzekerde som buitenshuis hebben. Het maakt ze niet uit waar het ligt, als er inderdaad maar zichtbare braak is. (Neem van mij aan dat je een stalen Rittal schakelkast niet zomaar open breekt)
Zoeen:
Afbeelding

Nicole85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 14:08

Ik heb mijn spullen op stal ook verzekerd via een inboedelverzekering wat hier al is aangehaald.
Ik betaal iets van 24 euro per jaar extra?