Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

gekke_koei schreef:iemand bij mij op stal longeert zonder longeersingel, maar wel met slof. die gaat zoals normaal door het bit en tussen de voorbenen, dan de uiteinden in een knoop op de schoft.
misschien dat dat minder kans heeft om er langs te schuren dan een singel??
Ibbel schreef:Een paard kan 6 weken in de wei lopen zonder spier-, pees- of cardiovasculaire conditie in te leveren. In tegenstelling tot mensen houden paarden heel lang hun opgebouwde conditie vast.

meloveshein schreef:Ibbel schreef:Een paard kan 6 weken in de wei lopen zonder spier-, pees- of cardiovasculaire conditie in te leveren. In tegenstelling tot mensen houden paarden heel lang hun opgebouwde conditie vast.
Weer wat geleerd
Ibbel schreef:Een paard kan 6 weken in de wei lopen zonder spier-, pees- of cardiovasculaire conditie in te leveren. In tegenstelling tot mensen houden paarden heel lang hun opgebouwde conditie vast.
.

), dus het gaat niet zozeer om mezelf als om het paard. Paard is verder perfect in orde en wordt niet vrolijker van niet werken. Daarbij komt dat het paard zo weinig conditie had dat hij na 20 minuten stappen al natte plekken had, dus ik was blij met enigszins basisconditie. Gelukkig vertelde Ibbel al dat het pas na een week of 6 verminderd, dus hoop ik dat hij snel weer in orde is!
dus qua bloed zit het goed. Weet niet of er iets mee gesprongen is, het paard wordt 6 en heeft een jaar stilgestaan dus ik vermoed niet al te veel
Helaas kan ik zelf niet al te best springen dus ik zal wat in- en uitjes zetten voor het losspringen dan
Heb je een idee voor die staartriemconstructie?
. Bij de buren (ook springstal) gebruiken ze in-uitjes altijd voor spieropbouw en conditietraining. Veel succes met je paard! Citaat:aan het binnenkant van het voorbeen nog een wond vlak onder de buik
)