Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Cassidy schreef:En fysiotherapeute voor paarden, die wij op stal hebben gehad voor een paard, zei dat paarden ook last kunnen hebben van hoofdpijn. Dus een keertje doorlichten kan geen kwaad. Voor de rest heb ik de indruk dat het weinig is waar het paard echt lol aan kan beleven, en dat het ook niet een paardwaardige manier is waarop ze gehouden wordt. Kun jij niets aan doen, maar het paard uit het wel.
Chagerijnig met dekens op en afdoen is die van mij ook. Voor de rest wil ze ook weleens dreigen met aansingelen.
Zijn er nog andere mensen die dit paard opzadelen en op haar rijden. Als er op gereden wordt, hoe lang en hoe intensief is dat dan?
Citaat:Ze is niet van mijzelf dus vaker naar buiten of vrij werken in de bak zijn geen opties, maar gewoon dingen op stal, waardoor ze me misschien meer accepteert in haar eigen stal.
secricible schreef:De eigenaresse is zeg maar nog van het oude geslacht. Dus niet zo'n type dat voor ieder dingetje naar de arts gaat.
Ik ben het hier ook mee eens, een tigste keer een dierenarts halen heeft geen zin, het is gewoon iets wat in haar zit,
) 
Cassidy schreef:Waarom maar doorhameren op het dressuren, waarom maar doorhameren op dat springen? Er zijn andere disciplines waar je paard misschien net zoveel plezier aan beleeft. Misschien mist ze de uitdaging, misschien verveelt ze zich stierlijk, en misschien mis je gewoon de klik.
Als longeren niets voor haar is, zou je kunnen freestylen of een paar sessie Natural Horsemanship met haar doen. Je meer bezig houden met de psyche van dit dier. En misschien is het werk wat je haar biedt voor haar net niet uitdagend genoeg. "Wet pads make sweet horses", zo is een gezegde binnen de westernsport. Zet haar eens echt hard aan het werk, en kijk of dat veranderingen in haar gedrag oplevert....
monsera schreef:Ik geloof niet dat de topic starter verder wil kijken en het heel erg eens is met mensen die met haar mee praten.Jammer want ik denk ook dat er bij dit paard wat verder gekeken moet worden.Want voor mijn gevoel zit dit paard echt niet lekker in haar vel.Even op het longeren terug te komen er zijn zo veel verschillende manieren om te longeren en je kan er ook heel veel mee afwisselen door veel overgangen en door balkjes te gebruiken enz. maar je moet wel even verder kijken en goed opletten waar het paard WEL goed op reageert en daar op verder gaan.

Cassidy schreef:Ik vind het erg aandoenlijk dat je je zorgen maakt om een paard wat niet van jou is, maar verder beperk je ons wel met het feit dat je er niet mee kunt.
Heel gemeen gezegd: had dit topic niet beter in een ander topic thuisgehoord: Manege en verzorgpaarden? Hadden we ook niet zoveel advies hoeven te geven wat toch niet opgevolgd kan worden...