Een Bondje met leer kan je dit wassen zo ja hoe??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

X__Hardc0re_

Een Bondje met leer kan je dit wassen zo ja hoe??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-05 15:17

Nou ik heb dus een bondje voor over het zadel maar hij is nogal vies maar er zit leer onder kan ik dat gewoon wassen??
Niet dat ik daalijk ineens een bondje heb dat ineens keihard is want dat zou zonde zijn en die dingen zijn niet goedkoop.
Dus kan iemand mij dit vertellen het staat der ook namelijk niet op of moet ik het gewoon met de hand doen

En hij is nog al plat geworden omdat ik hier erg vaak mee rij want hij zit echt onwijs lekker iemant tips?

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 15:27

Je kunt het bontje gewoon wassen... wél met speciaal wasmiddel en niet op te hoge temperatuur. Je kunt zelfs na afloop je bontje in de droger doen met was tennisballen, zodat 'ie weer "fluffy" wordt (ook nu weer: niet te warm).

X__Hardc0re_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-05 15:48

okj dank je wel heeft iemant nog meer tips?

marjoleine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 16:22

Hoi, als het echt zo'n bont sjabrakje is, dan is het natuurlijk niet zo goed voor je wasmachine, dan kan je hem ook met speciaal bont-wasmiddel in bad (als je een bad hebt) leggen en daarna over de kachel laten drogen.. Maar die kleine bontjes waar nog een dekje onder ligt kunnen gewoon met bont-wasmiddel in de wasmachine..

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 17:53

Nooit op de kachel laten drogen!!!. Het leer wordt dan hard en kan zelfs gaan basten!

X_Armani_X

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 22:42

@ marjoleine
het is zo n bondje voor over je zadel je zit der dus op.

@ GeJe
okej dank je haha dit is nog al iets wat ik snel zou doen maar nu niet meer

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 09:12

Als het echt bont is op de hand wassen met bontwasmiddel. Imitatiebont kan in het wasmachine.
ivm het leer idd niet op de kachel laten drogen want dat wordt steenhard en gaat scheuren.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 13:30

marjoleine schreef:
Hoi, als het echt zo'n bont sjabrakje is, dan is het natuurlijk niet zo goed voor je wasmachine......
*knip*
daarna over de kachel laten drogen.. Maar die kleine bontjes waar nog een dekje onder ligt kunnen gewoon met bont-wasmiddel in de wasmachine..

Geweldig advies hoor :x :x :x
Ehm, kleine bontjes waar nog een dekje onder zit, als je een echte hebt dan is dat ook gewoon vacht, dus zit tussen dat dekje ook gewoon leer :roll: en droog jij hem vooral op de kachel, zal bij een nepper misschien wel kunnen, zou het met een echte toch niet doen, zonde van je geld.

Bontje kan gewoon in de wasmachine op het wolprogramma, ik zou wel een speciaal wasmiddel ervoor gebruiken. Je wasmachine gaat daar niet kapot van en je bontje ook niet (ik was ze op 30 graden) en idd. het stomste wat je zou kunnen doen is hem over de kachel laten drogen |o maar dat wist je zelf ook al :D
Laatst bijgewerkt door Revanches op 05-07-09 12:55, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Recente berichten uit topic verwijderd omdat het topic al meer dan 4 jaar oud is. Het is niet toegestaan om in oude topics opnieuw te reageren.