Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
, ik had dus hetzelfde met Gorben (was 28), die kon absoluut niet alleen op stal of in het land staan. die kwam inderdaad ook dwars door alle hekken en draden heen zetten. Gelukkig kwam ik toen op een stal waar ze met z'n allen tegelijk naar buiten en naar binnen gingen en toen kon ik dus ook met mijn shet aan de slag zonder dat Gorben helemaal uit zijn dak ging. Moet wel zeggen dat mijn Shetje gewoon heerlijk no nonse is en zich er gelukkig niet druk om maakt (hij was 1,5 toen ik hem kocht, nu 12) Maar als er verder geen andere paarden zijn of als ze de andere paarden niet goed genoeg vinden dan is het inderdaad een groot probleem! Dat leer je ze ook inderdaad niet meer af denk ik
.

ilsejee schreef:lijkt mij vrij klein voor een paard én een shetlander. Met mooi weer willen ze namelijk beiden buiten staan (in een stukje van 3x3) en bij slecht weer beiden binnen (in een hokje van 3x3). als je er twee paarden in moet houden moeten zowel je binnen als je buitenverblijf groot genoeg zijn voor twee paarden TEGELIJK..
Gelukkig kunnen zij nog op een redelijk grote paddock rondlopen en zo uit elkaar zijn, maar twee paarden op zo'n kleine ruimte is imo echt een noodoplossing en niet iets voor altijd...