Nou vroeg ik me af hoevaak jullie paarden ziek zijn en wat ze dan hebben???
Mijn pony is in de 5 jaar dat we haar hebben 3 keer ziek geweest. Een keer had ze lichte koorts (waarschijnlijk kleine infectie oid) dat na 2 dagen over was.
De andere keer had ze zichzelf kreupel getrapt tegen een box wand
,na een aantal dagen ook weer over.
En de laatste keer is kort geleden, toen ze lichte koliek had door teveel stro eten.
We hebben ook nog een Fries, die 1 keer ziek is geweest (haar hebben we nu 2 jaar) Dat was toen ze alleen in de bak stond en wij even weg waren met Goldy (toen haar enige soortgenoot) en ze dus in paniek raakte en met volle vaart tegen het hek knalde (waar de uitgang was) en ze achter een heel klein puntje (ook nog afgerond!!!!) bleef haken en dat dus dwars door haar borst prikte zodat ze omhoog schoot en een dikke wond in haar borst had. DE da is 1,5 uur bezig geweest met hechten ed.
Maar nu zie je dr gelukkig niks meer van, eng gezicht was dat hoor..
Nu hebben we dr nog een kwpner bij sinds een half jaar en die is nog niet ziek geweest gelukkig!
(Hij is eigelijk bij de vorige eigenaar ook nooit ziek geweest op een ding na, en dat was als veulen zijnde, toen zn moeder op zn been ging staan, gelukkig weer goed en snel hersteld omdat ie nog zo jong was. Nu is er niks meer mis mee)