Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Sassieja schreef:Heb je een liksteen in de stal hangen?
Paarden die vaak overal aan likken hebben soms een mineralen tekort.
Blue_Star schreef:Krips,hij heeft al een liksteen
Ik vrees dat dat ding niet gaat helpen,moet ik heel zijn stal insmeren
maarja ik maak me er iig niet meer zo druk om
Zij heeft een liksteen waar ze gek op is. Verder likt ze sindsdien nergens meer aan. Hoogstens likt ze haar voerbak belachelijk fanatiek uit om maar niks te missen!
saleen schreef:Ik heb de oplossing, je moet toch gaan voor die vloeistof. Je moet echter niet alles ondersmeren, alleen zijn tong. Succes verzekerd. Hij zal nooit meer gaan likken
Sassieja schreef:Blue_Star schreef:Krips,hij heeft al een liksteen
Ik vrees dat dat ding niet gaat helpen,moet ik heel zijn stal insmeren
Maar is het iets dat je heel verelend vind, of valt het je gewoon steeds op en vraag je je gewoon af wat het is?
Een dierenarts om raad vragen is natuurlijk nooit slecht.
Of laat je anders eens informeren over aanvullende suplementen.
Nannes schreef:me vzpony doet dat ook. Ik moet zeggen, de tralies in de box zijn wel schoon

ilsejee schreef:Als je zelf denk dat het geen 'gewoonte' is, maar iets anders zou ik een bloedtestje aanraden.
Mijn katje van 1,5 begon zo'n 4 weken geleden ineens overal aan te likken. Uiteindelijk naar de dierenarts gegaan: ernstige bloedarmoede! Helaas is ze nog steeds niet hersteld en ziet het eruit dat ze het einde van de week niet zal halen..
Ik wil je niet verontrusten, maar als je het niet vertrouwd en het maar vreemd gedrag vind zou ik de dierenarts laten komen.
Groetjes Ilse
Integendeel,het ligt niet aan het bloed:we hebben een tijdje geleden ook een bloedtest laten maken,er was niks aan en hij deed het evenveel als nu enne...hij is er nog 
arabiandevil schreef:mijn ouwe pony deed dat eerst ook!!!
ze dachten dat het kwam omdat hij te weinig vitamines en mineralen binnen kreeg...maar dat weten we niet zeker.'
en als je nou eens zou een hele grote liksteen haalt zo'n grote zoute blok is dat.
Nannes schreef:Kan je er niet voor zorgen dat hij altijd wat hooi in stal heeft liggen/hangen. Misschien helpt dat, dat hij altijd wat te knabbelen heeft.
Staat hij buiten altijd in een paddock? dan zou ik daar ook gewoon wat hooi voor hem neerleggen, of zo'n bal waar je biks in doet. Dan kan hij buiten ook lekker bezig zijn.

vlasta schreef:ik heb een likit en een zout/mineraal blok in de stal hangen, mijn paard likt meer aan de zout/mineraal blok dan aan de likit misschien is dit ook een idee voor jou..