werken met paarden in het buitenland

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

bambi

werken met paarden in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-05 09:30

Ik wil al heel lang heel erg graag naar het Buitenland ( en danwel ergens waar het lekker warm is!) Nou wil ik daar graag gaan werken met paarden. Het is niet voor onbepaalde tijd maar een paar maanden er even tussen uit, even weer opladen van alle drukte hier.

Dus mijn vraag aan jullie, heeft hier iemand ervaring mee, enzoja hoe was het?

Weet iemand nog een paar leuke adressen etc.

Nou ik hoop dat jullie me iets verder kunnen helpen
Alvast bedankt!
Laatst bijgewerkt door Karin op 12-12-05 10:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel duidelijker gemaakt

Reddevil_taz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 10:26

Ik ben 4 jaar geleden naar Australie geweest.
Daar heb je genoeg plekken waar je met paarden kunt werken.

Ik heb eerst een Jackeroo & Jilleroo cursus gedaan. Hier leer je het echte farm leven, paardrijden, opdrijven van vee, schapen scheren etc. Dit kost wel geld, maar je kunt er ook blijven werken voor een paar weken. (dan verdien je het zo weer terug )

Ik heb dit niet gedaan, maar heb wel een adres gehad van ene Janice. Bij haar heb ik anderhalve maand gewerkt. Ik verzorgde de paarden en gaf les. Bovendien reed ik veel buitenritten.

Als je meer info wil pb me maar.

bambi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-05 16:44

wow Australie lijkt me echt super leuk, alleen misschien een beetje duur (de reis?).?

Tjitx

Re: werken met paarden in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 17:14

Ik heb 4 maanden gewerkt in Portugal, ben daar terecht gekomen via een advertentie in de Hoefslag, ik heb daar gewerkt op een stal waar ze ruitervakanties verzorgen voor Nederlanders en Engelsen. (via timeout reizen en trailfinders)
Ik verzorgde daar de paarden en reed ze als er geen gasten waren. Als er wel gasten waren nam ik deze mee op dag en trektochten. Een onvergetelijke ervaring en lekker weer!

Daarna heb ik ook drie jaar ponykampen gedraaid op een manege in Frankrijk, ook weer via een advertentie in de hoefslag.

Dus hou de hoefslag in de gaten en kijk op sites met stalhouderijen in het buitenland.
Als je wilt heb ik via pm nog wel een adres voor je in Portugal waar je het zou kunnen proberen..

Succes!

ilsejee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 19:24

uhmm... het is er niet echt warm, maar wel hélémaal gewéldig: Belgische Ardennen! Voor het adres moet je maar maar pb'tje sturen als je geïntresseerd bent, ga ik hier niet op bokt zetten.
Groetjes!

bambi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-05 12:39

zijn er verder helemaal geen bokkers die ooit op zo'n avontuur zijn geweest?

Mama_Suus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 12:45

Ik heb bij en stal in duitsland gewerkt, is toen via een bemiddelingsbureau gegaan, maar heb geen idee meer hoe dat dat heet, nadat ik uit duidsland ben terug gekomen heb ik nog een aanbieding voor Florida en voor Milaan gehad.. De advertenties van het bemiddelings bureau stonden altijd in: "in de strengen" Voor zover ik weet bieden ze zowel vaste banen en tijdelijke aan (als het nog bestaat tenminste

Lusitana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 12:49

Je kunt het proberen bij het ruitervakantie adres van mijn onderschrift. Dat is een (engelse) vriendin van me die wel vaker hulpjes uit het buitenland heeft gehad voor een bepaalde tijd tegen kost en inwoning. Gave rij omgeving, lekker weer, leuke mensen, lekker eten! (Steve kookt naar wens). Zeg maar dat je hun adres van Simone hebt gekregen.

bambi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-05 15:36

@ Lusitana nou dat klingt super, het is voor mij pas dat ik rond mei/juni kan (vanwege opleiding) maar dan hebben ze daar zeker ook nog wel hulp nodig?

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 15:40

Boko Stables, een van de grootste Nederlandse fokkers van dravers, hebben ook een dependance in Zweden. Op een eiland bij Stockholm geloof ik. Ze zochten daar iemand om van maart tot augustus voor merries en veulens etc op de stoeterij te zorgen. Pb maar als je meer info wil.

Xox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 17:20

Vraag eens na bij het bemiddelingsprobleem de Homac

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 17:23

Citaat:
Zou je ook weleens een zomer willen werken met enkele van 's werelds beste merries? Boko Stables Sweden, gelegen op het rustieke eiland Ekerö bij Stockholm, zoekt een enthousiaste seizoenmedewerk(st)er voor het komense dekseizoen. Periode 1 maart t/m 31 augustus 2006; liefde voor/goede omgang met paarden enige vereiste. Lange dagen, goed betaald, kost&inwoning vrij. Reacties per fax: +46.8.560.230.83 of per e-mail: info@bokostable.com