hoe duidelijk maken dat je een pony graag wil hebben?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

amazingstar

hoe duidelijk maken dat je een pony graag wil hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-05 19:39

hoi allemaal,

ik heb een E-pony merrie van 5 jaar en een veulen(staat gratis bij mijn moeder dr oom)
maar nu heb ik pas een zweetvos kleurige ruin van 8 jaar aangeboden gekregen!(van een kennis)
hij liep ZZ springen en Z1 +11 wp bij de pony's en L springen en M1 dressuur bij de paarden(liep er net 2 maanden bij de paarden)
hij is zeker niet al te duur omdat ze te weinig land hebben(hebben er een paard bij gekocht om verder mee te gaan)
maar ik krijg bij mijn ouders niet duidelijk dat ik mijn lieve merrie niet wil inruilen voor die pony maar ze samen wil hebben(dus die ruin en mijn merrie)
ik mag hem wel maar dan moet ik dus mijn andere E pony inruilen en dat wil ik niet want die heeft nog een hele toekomst voor dr liggen!
ik dacht alleen wel dat ik veel kan leren van zo'n goede pony en ik dat weer kan doorleren aan mijn jonge pony en later als mijn veulen beleerd word ook weer kan leren!
wie heeft er tips om het duidelijk te maken??
mar dan wel zo dat ik geen boze ouders krijg omdat ik te veel zeur of dat ik ontevreden lijk(want dat ben ik zeker niet!!)

LET OP!!! ALLEEN TIPS GEEN REACTIEA(anders word dit topic weer gesloten!)

gr. amazingstar

Spetterlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 19:41

Je hebt een pony en daar ben je niet blij mee?
Van mij had je die pony never nooit gekregen.

Maar goed, je kunt het ze gewoon duidelijk maken, dat je veel van die pony kunt leren en dat dat positief is voor je E pony en je veulen ofzo?

amazingstar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-05 19:43

Spetterlover schreef:
Je hebt een pony en daar ben je niet blij mee?
Van mij had je die pony never nooit gekregen.

Maar goed, je kunt het ze gewoon duidelijk maken, dat je veel van die pony kunt leren en dat dat positief is voor je E pony en je veulen ofzo?

tuurlijk ben ik er blij mee!!! daarom staat er ook tips dat het niet lijkt of ik ontevreden ben want dat ben ik zeker niet!!
maar mijn vader is ook aan het lessen en die wil liever een stevige pony en dat is die van mij niet echt.
en die andere wel!!
van mijn vader zou het mogen maar mijn moeder niet.
dus ik ben super trots op mijn paardjes en er erg blij mee!!!!

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 19:47

Een beetje verwend klinkt het
Maaruh.. vraag het op een goed moment of zo ik denk niet dat het je gaat lukken trouwens Maar misschien heb je wel meer toekomst met deze pony dan met je andere, daar kan je ook over nadenken. Aggja,, een beteje een luxe-probleem, de meeste kinderen kunnen en mogen geen pony krijgen. succes

amazingstar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-05 19:49

sammie_44 schreef:
Een beetje verwend klinkt het
Maaruh.. vraag het op een goed moment of zo ik denk niet dat het je gaat lukken trouwens Maar misschien heb je wel meer toekomst met deze pony dan met je andere, daar kan je ook over nadenken. Aggja,, een beteje een luxe-probleem, de meeste kinderen kunnen en mogen geen pony krijgen. succes

ja ik weet dat het verwend klinkt maar wij hebben de ruimte ervoor we wonen op een boerderij.
ik durfde eerst geen topic hierover te plaatsen omdat het verwaand en verwend klinkt en ik verwachtte al zulke reacties(helaas) maar toch bedankt voor de reachtie waar ik wel iets aan heb maar mijn merrie gaat nooooooooooooit weg voor die andere!!

absque_dubio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 19:51

hmm,,..gewoon t hele huis volplakken met van die gele plakbriefjes
met daarop geschreve:
ik leer 100x meer, met *naam pony*!
zoiets?

en ik vind het niet verwend zijn, als je de kansen ervoor krijgt,
dan neem je die met 2 handen duidelijk aan lijkt mij!
ik wil jullie wel horen, als jullie in die positie zitten,,..

amazingstar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-05 19:53

Dark_Bloom schreef:
hmm,,..gewoon t hele huis volplakken met van die gele plakbriefjes
met daarop geschreve:
ik leer 100x meer, met *naam pony*!
zoiets?

en ik vind het niet verwend zijn, als je de kansen ervoor krijgt,
dan neem je die met 2 handen duidelijk aan lijkt mij!
ik wil jullie wel horen, als jullie in die positie zitten,,..

bedankt voor je leuke reactie en ik heb wel wat aan je tip;)

pony heet trouwens Danger Boy en kost 4000 euro(misschien zou je zeggen is vast iets mis mee) maar ik krijg "korting" en omdat ze geen ruimte hebben(hij staat ook regelmatig bij ons op stal en dan rij ik hem!

gr. amazingstar

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 19:56

Oeii.. je kan hem dan cker voor iets van 3200 krijgen of zo?? das wel lekker! Maar nog steeds wel erg veel.. wel een normale prijs natuurlijk voor een Z pony. Nouja, je hebt dus de ruimte zei je en de mogelijkheden. Hoop dus dat het lukt!! heb je ook een foto?

amazingstar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-05 19:57

sammie_44 schreef:
Oeii.. je kan hem dan cker voor iets van 3200 krijgen of zo?? das wel lekker! Maar nog steeds wel erg veel.. wel een normale prijs natuurlijk voor een Z pony. Nouja, je hebt dus de ruimte zei je en de mogelijkheden. Hoop dus dat het lukt!! heb je ook een foto?

hoi,

nee he helaas geen foto.

maar het valt nog wel mee(voor het gebied hier) hoe duur ie is;)

Evenaar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 20:05

Dan zeg je toch dat Danger Boy voor je vader is en dat jij hem voor je vader wel wil rijden
In de praktijk komt het er vast op neer dat jij er dan veel meer mee doet, maar mischien wil je moeder de pony er wel bij als hij voor je vader bedoeld is?

amazingstar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-05 20:06

Evenaar schreef:
Dan zeg je toch dat Danger Boy voor je vader is en dat jij hem voor je vader wel wil rijden
In de praktijk komt het er vast op neer dat jij er dan veel meer mee doet, maar mischien wil je moeder de pony er wel bij als hij voor je vader bedoeld is?

mja dat weet ik eigenlijk niet

bedankt!

wyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 20:31

tja ik denk dat je keuzes moet maken. en het veulen verkopen? daar heb je nog een lange tijd niks aan. dan heb je er nu 2 die je kan rijden misschien met je vader samen?

XxSultanxX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 20:34

ik zou fotos van hem maken en zegen van moet je zien wat een mooie pony en hij is ook nog heel erg lief dat zou een goed leerpaard voor mij zijn ofniet en dan er over ophouden zodat ze weten dat je het paard wel leuk vind en er later nog een x over beginnen
veel suc6 he met vragen

Douni

Re: hoe duidelijk maken dat je een pony graag wil hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 00:40

Ga alle voordelen na van het kopen van deze pony kopen en leg die voor aan je ouders. Dat werkt bij mij het beste.
Persoonlijk vind ik het ook een beetje verwend klinken, maar daar ga ik verder niet op in.

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 00:57

ik had tot twee jaar terug één paardje, een New Forest ruin van 5 jaar, Faram. zelf gekocht als veulen van vijf maanden. ik wou er toen graag een paardje bij, een kleine (shet oid). mijn ouders vonden het een waardeloos idee, omdat ik alles zelf betaal, mijn ouders leggen geen cent bij (tenzij er hoge dierenartskosten zouden komen die ik zelf niet op kan hoesten, je kan ze niet laten lijden omdat je het geld niet hebt vind ik..) het tweede paardje was niet alleen voor mij, maar ook voor mijn paard die niet met de andere pony's in de wei kon, en dus veel alleen stond. toen heb ik er dus zlef eentje bijgekocht, met toestemming van mij ouders (mijn vader heeft haar opgehaald met een geleende trailer). je hebt nu twee paardjes, dat is toch genoeg? je hebt je handen vol aan het opvoeden van het veulen straks, zou je genoeg tijd hebben om ze alledrie genoeg aandacht te geven?
mijn tip: maak een balans op, voor- en nadelen, en maak een berekening van wat je zelf verdient en wat je paardjes nu kosten, en wat het gaat kosten als je er straks drie hebt. dat heb ik ook gedaan, om er zeker van te zijn dat ik ze zou kunnen betalen als ik er twee had. dan leg je dat voor aan je ouders. als je het kan betalen, prima!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 08:38

Ga eens serieus om de tafel zitten met je ouders. Zo'n pony lijkt misschien niet duur voor je, maar ik vind het nogal een uitgave. Misschien kunnen je ouders het alleen betalen als je andere pony weggaat. Ik kan zelf ook niet zo even 3000 euro ophoesten om een paard bij te kopen, en volgens mij ben ik niet de enige die dat niet kan.

Marigold

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 11:58

ligt er aan of het wel kan ja,
maar als het wel kan financieel dan zou ik er serieus over zijn naar je ouders toe dat je veel leert van zo'n pony en dus ook verder komt met de paarden,
en niet op een zeur manier van ik wil ik wil want dan gaan ouders aan het opvoeden

_Marinke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 12:03

Ik denk dat je ouders de prijs in de weg licht en dat ze geen pony erbij kunnen kopen, ookal is de ruimte ervoor. 3000 is toch wel een aardig bedrag

Leg het aan je ouders uit, en wordt zelf niet boos en drifftig! Als je ouders het niet begrijpen ofzo vraag dan waarom ze niet begrijpen en waarom het andere paardje dan weg moet.. Kom met goede argumenten..

marleen_usar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 14:12

Ik heb wat afgezeurd vroeger maar kreeg geen pony,het was te duur werd er steeds gezegd. zeuren werkt echt niet ik heb later zelf een pony gekocht en wist gelijk hoe duur het allemaal was.Vorig jaar heb ik een kwp enner erbij gekocht en dat merk je wel heel erg in je portemonee, een reden was dat om de pony te verkopen.Ik ben heel erg blij met mijn paard, maar een mens moet wel tevreden zijn en dat ben ik.

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 14:18

Stel anders voor dat je mee gaat betalen aan de aanschaf van de nieuwe pony. ik kan best begrijpen dat je ouders niet weer zoveel geld willen ophoesten omdat jij zonodig nog een pony erbij wil.

_Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 14:20

Ik zou al blij zijn met 1 pony Denk je dan dat je het redt, 2 pony's elke dag rijden?

xxx

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 14:22

Keuzes, keuzes, keuzes he...

absque_dubio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 14:44

hmm,,..zoals andere het hier zeggen, hebben ze nog best wel gelijk
heb je de tijd er wel voor? en als je verder met wedstrijden wilt, wat
heb je dan aan die andere pony en dat veulen? zou het dan niet eerlijker
zijn om die weg te doen, zodat je je voor de 100% kan geven voor
Danger Boy? het is natuurlijk heel moeilijk om een pony weg te doen
waar je veel om geeft, en veel tijd in heb gestoken, maar zo zullen de
eigenaren van Danger Boy ook wel denken,,..
als het dan zover komt, dat je hem mag hebben, kom ik wel een xtje
kijken om hem goed te keuren *woon vlak bij je in de buurt*

Elsemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 14:47

Je kan ze denk ik gewoon het beste zeggen dat je allereerst je oude pony niet kwijt wil en dus ook zeker niet wil inruilen en daarnaast dus graag die zweetvos wil om daar veel van te leren! Die nieuwe dingen kan je dus op je oude pony toepassen. Ik denk dat er niet veel op zit dan dit duizenmaal te herhalen en er iemand bij halen die joun gedachte kan bevestigen. Succes

madelien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 16:04

heb je enig idee hoeveel geld 3000 euro eigenlijk is? ik heb niet ergens een potje met 3000 euro hoor. vind dit nogal penny-achtig en verwend overkomen...