zal ik haar manen kort maken? (incl. foto's)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-02 15:08

Prisca"]
[quote="Sjuimpje schreef:
KORT!!!
Dan komt haar halsje veel beter uit en naar mijn idee krijgen ze dan een sportpaarden voorkomen ipv een recreatie-pony uiterlijk!


Idd de hals komt er veeeel mooier uit. Krijgen dan ook voo rhet beeld meer front en dat mag wel bij zo´n slank arabiertje.

Ze heeft idd nu echt een pony uiterlijk Verward .
[/quote]

nou en bedankt! Boos!
nee hoor geintje..ik zal ze kort maken en kijken of mijn paard dan meer PAARD word Haha!

Mer1980

Berichten: 18857
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 15:19

Ik vind korte manen ook mooier, maar het blijft toch een persoonlijke mening. Ik laat bij el Roy ook zijn manen groeien, maar als ie ze nog 1 X naar de vernieling helpt maak ik ze kort. maar we gaan nu voor de 2e poging om ze lang te laten groeien.

Maar mijn NRPS merrie heb ik ook gekortwiekt. Al heeft ze niet zoveel arabieren uitstraling als jouw paardje. (ook daar zijn de meningen over verdeeld HE PRIS Haha! Schijnheilig )

Groetjes merilyn

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 15:42

Mhh sorry meerje kan jij ook niets aan doen dat ze een tuigerXarabier is QUA UITERLIJK Tong uitsteken Knipoog .

Marloes gewoon proberen je kan ze zo weer laten aangroeien als je het niet mooi vindt Lovers .

Apple

Berichten: 76196
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 15:49

Lekker lang laten! Staat heel leuk bij haar.
(aan de andere kant kan je natuurlijk altijd kijken hoe kort staat. Je kunt altijd weer besluiten om ze lang te laten groeien).

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 20:53

Ik hou ook meer van korte manen, da's toch wat netter en verzorgder, zeker bij zportpaarden.
Ik denk niet dat t haar verkeerd zal staan hoor!! ik denk dat de hals er dan wel mooi uitkomt!

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 20:54

Sportpaarden. (foutje)

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 21:02

KOrter Haha!
Dan lijken ze wat VlOTTER Haha!
xxx

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 21:12

HeePris niks tegen Ponies he grrrr Knipoog

ik zou ze iig wel kort maken, vooral bij zulke dunne manen staat het wat slordig als ze te lang zijn vind ik..

en met korte manen zijn ze vaak wat chiquer

maar mijn PONIE ( Haha! ) is juist weer heel cool met dr manen kort maar die staan wat meer recht op..

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 21:18

Ga je het trekken of snijden, of misschien wel knippen?

Zo te zien zijn haar manen vrij dun, ben bang dat wanneer je klaar bent met manen trekken er niets over blijft...

Maareh, zoals ik in mijn eerste zin al heb staan, vrees niet, want er zijn meer methodes om te kortwieken!
Ik ben benieuwd hoe ze eronder vandaan komt, tot nu toe heb ik zulke dieren er alleen maar van op zien knappen!

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-02 08:24

ik ga ze niet trekken, want dan hou ik inderdaad nets over.
ik ga ze laten snijden door iemand die het wat vaker doet.
ben benieuwd..foto's volgen Haha!

koetje

Berichten: 761
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: GOTHAMCITY

korte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 10:08

hoi,

ik denk dat bij jouw paard korte manen veel mooier zal staan. maar als ze al dunne manen heeft (net zoals mijn pony) kan je ze ook knippen, dan blijven ze wel op de normale dikte.
ik deed eerder altijd de manen trekken van mijn pony(nrps, mat hoog arabisch percentage en uitstraling van een arabier), maar dan kreeg hij ze nog dunner, dus nu knip ik ze, en dat staat hem ook wel.
en als je wedstrijden wilt gaan rijden, zou ik ze zowieso korter maken, want dan krijg je mooie knotjes, anders moet je zo'n matje of hengstenvlecht maken, en knotjes lijkt toch mooier.
wat ik ook mooier vindt is de staart aan de zijkanten opscheren als je concours of keuringen doet.
maarja... iedereen heeft zijn eigen meningen he?!.

-------------------------------GrOeTJeS SaNnE------------------------------------

Alvaron

Berichten: 1765
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 15:57

Lang laten hoor!! Lachen Een arabier hoort lange manen te hebben (eigenlijk elk paard vind ik), en die van jouw paardje zijn heel mooi!. En als je wilt invlechten dan maak je toch gewoon een hengstenvlecht, staat ook heel mooi en is veel sneller gedaan dan al die Boos! knotjes

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 16:26

KORT!!!!
staat veel mooier en haalt idd het pony- achtige eraf
veel plezier met het trekken ervan Knipoog Haha!

Tries_en_Faf

Berichten: 3676
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Koedijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 17:20

je krijgt er zeker een dikkere bos voor terug hoor!!! heb ik met toeties ook gedaan, helemaal eraf, en ze groeien 2 keer zo dik terug!!
dat is wel gaaf!!

HaflingertjeMax
Berichten: 189
Geregistreerd: 11-03-02
Woonplaats: Boskoop(Zuid-Holland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 19:41

Ik vind zelf bij deze pony lange manen mooier staan.

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 20:35

ik zou ze laten groeien ik vind juist dat ze mooie manen heeft, wel wat dun maar wel mooi glanzend.
ik houd zelf ook meer van wat langere manen.

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 21:11

Ik zou ze kort doen, komt haar mooie hals nog beter uit. Het staat ook een stuk verzorgder!