Veulen Verzekeren?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Mandy_

Veulen Verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-05 16:57

Hallo...

Ik zit er al een tijdje mee en weet nou niet wat wijsheid is...
Heb een veulen van april 2005 en vraag me af of ik hem nu al moet verzekeren.
Zelf heb ik t idee van doen als hij wat mankeerd of heeft ben ik er in iedergeval voor verzekerd. Als ik aan mensen vraag of ze hun veulen zouden verzekeren zeggen de meeste Nee...het is een veulen en het staat op de wei betaal je alleen maar voor.

Nu vraag ik me af wat zouden jullie doen?En hoe een verzekering in ze werk gaat ivm keuren enzo.
En wat zijn de kosten van de verzekeraar waar je bij zit?

(Zag zo 1,2,3 niet of hier al een Topic over is zoja verwijs me er s.v.p even naar)

clara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 17:22

Ik heb sinds 2 weken een hengstveulen en ik laat hem niet verzekeren, ik heb een mooi bedrag op m'n spaarrekening staan en daar stort ik nog iedere maand geld op, dus als hij iets gaat mankeren dan raadpleeg ik mijn "eigen" verzekering wel , m'n spaarrekening dus. Nou hem ik mijn veulen voor maar 400 euro gekocht, als het een redelijk duur veulen was geweest had ik hem denk ik wel voor de dood verzekerd.

Mandy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-05 17:28

Voor de dood verzekeren vind ik voor mijn veulen nu nog niet nodig gaat mij erom als hij door t draad vliegt hij wel behandeld kan worden en als hij iets kapot trapt...dat dat wel vergoed word....

Het kan allemaal zo oplopen.....als hij ziek word een wond heeft een kneuzing of iets dergelijks vind ik het wel fijn dat hij goed behandeld kan worden.....

Wel een slim iets van je een bedrag storten of achterhouden voor het geval dat en heeft hij langere tijd niks heb je niet voor niks betaald....maar een verzerking nemen lijkt me iets zekerder weet niet waarom....

Nathalie02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 17:29

Ik heb mijn merrieveulen niet verzekerd. Ik heb wel wat geld opzij gezet, maar dat geldt ook voor mij volwassen merrie.

Mandy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-05 17:32

Waarom kies jij niet voor een verzekering dan? Maar als ze wat krijgen heb je dan wel genoeg geld om t allemaal te kunnen betalen....misschien een persoonlijke vraag maar t kan veel geld kosten allemaal....

MrsSoliana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 17:47

Ik heb mijn hengtveulen ook niet verzekerd. Ik ben wel van plan om dat te gaan doen. Het is alleen zoveel gedoe om te bekijken welke polis nou het best bij je past. Er zijn zoveel

Ibbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 17:57

Of je paard/veulen zelf wat gaat mankeren waarvan de DA kosten vergoed worden of dat je de kosten vergoed kunt krijgen als hij iets van een ander sloopt zijn twee heel verschillende verzekeringen. De eerste is een paardenverzekering, de tweede een WA verzekering.

Ik heb mijn veulens altijd meteen de paardenverzekering ingedaan. Ze waren tegend e tijd van hun geboorte al een paar duizend euro aan dekgeld en ander kosten 'waard' - ik vond dat wel de moeite. Mijn verzekering (Interpolis) was toentertijd 2,5% van de verzekerde waarde.

Een WA verzekering dekt in principe schade aangericht door huisdieren inclusief paarden. Vraag wel even na, als je meer dan 1 paard hebt, vanaf hoeveel paarden de verzekeringsmaatschappij vindt dat je niet meer als particulier met paarden bezig bent, want dan kan het noodzakelijk zijn een bedrijfsWA verzekering af te sluiten.

Nathalie02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 18:00

TeQuiero1 schreef:
Waarom kies jij niet voor een verzekering dan? Maar als ze wat krijgen heb je dan wel genoeg geld om t allemaal te kunnen betalen....misschien een persoonlijke vraag maar t kan veel geld kosten allemaal....

Zelfde reden eigenlijk waarom ik mijn volwassen merrie niet heb verzekerd. Er zitten zoveel haken en ogen, en als er niks gebeurd lever je een hoop geld in. Dan zet ik liever iets apart, en als het dan nodig is kan ik er altijd bij. Is het niet nodig, dan heb ik lekker wat opgebouwd.

Arzil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 18:01

Ik heb mijn veulen indertijd wel verzekerd. Gewoon een basisverzekeringetje. Voor het geval dat...

Als ze zo 3 is en ik ga ermee beginnen te rijden, zal ik wel een andere (hogere) verzekering nemen.

mayday

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 18:10

Hallo, ik heb een veulen gehad (vijf jaar terug of zo) zelf gefokt en verzekerd, achteraf maar goed ook.
Maar ik bedacht dus dat veulens en jonge paarden wel eens een beetje gek doen waardoor er dingen gebeuren die je nietkan overzien, oudere paarden zijn rustiger enzo.
Dit veuen had ik dus verzekerd, en toen werd ze 3 eindelijk konden we haar inrijden, enfin lang gewacht toch gekomen, maar na verloop van tijd zagen we iets aan haar, naar de dierenarts nou ze had 3 ocd s en een fragmentje aan t kroongewricht (dit waren alleen haar achterbenen) dierenarts adviseerde om niet te operen want het was te en ze zou waarschijnlijk nooit gezond worden. Toen heb ik haar na veel tranen op laten nemen door de verzekering enhad ik geld om eem nieuw paard te kopen. Kortom in de jeugdige jaren zou ik het wel doen en als ze ouder en rusiger zijn en goedgekeurd niet meer.

Het 2 jarige paard van een vriendin is afgelopen zomer dood gevonden in de sloot (maar waarschijnlijk niet verdronken wat wel weet ik nie) ze had haar 4 maanden ervoor voor
€1500,- laten opereren aan ocd s en die was niet verzekerd, dus dat grapje heeftincl.stalling, weidegang, dekgeld en dierenarts flink knaken gekost.

Mandy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-05 19:01

@ May day: Ik heb me veulen voor 1000 euro gekocht zou jij dan aanraden toch te verzekeren voor t geval dat?

@Stacey: Bij welke maatschapij had jij je veulentje verzekerd?Weet je de kosten ervan nog en wat de verzekering dekte?

De een zegt dit de ander dat en wat nou verstandig is en met die polissen word het je allemaal niet echt makkelijk gemaakt....

Mayday zegt met oudere leeftijd niet meer verzekeren???

Stacey zegt later een duurdere verzekering?

Wat is nu verstandig?
Hoe gaat zo'n verzekering in ze werk...hoe krijg je een verzekering op je paard?

(zit met de handen in t haar)