Black out tijdens proefje

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

LiNDz

Black out tijdens proefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-05 16:23

Er zijn vast meer mensen die er last van hebben. Ik ben sinds kort begonnen met B proefjes rijden, gewoon omdat ik t heel graag wil.

Het probleem is alleen dat ik tijdens de proef compleet een black out krijg. Tijdens t losrijden gaat alles prima, denk ik goed na over mn houding, hulpen, zit, en loopt ie ook mooi braaf rustig soepel aan de teugel.
Maar zodra het 'A-X binnenkomen in arbeidsdraf' begint, krijg ik een soort van black out. ik zit te stuntelen, en daardoor raakt mn pony gespannen, waardoor die met zn hoofd omhoog komt (omdat ik me van boven onbewust opspan) hoeken af kan snijden of gewoon hard en gespannen te gaan stormen.
Ik heb niet echt gedachtes van 'owow t gaat fout' Maar t lijkt wel of ik juist helemaal niet meer nadenk. Vorige keer hoorde ik zelfs de voorlezer niet meer en reed de letter voorbij :/
Ik zit te prutsen en te sjoemelen en t lijkt nergens meer op :S

Niks van een mooie proef dus.
Zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben en iets hebben wat hielp?

Concorde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 16:51

Vaker op concours gaan, dit gaat er wel af als je wat meer routine krijgt. Heb ik ook gehad, en wordt nu langzaamaan iets minder. Ik denk dat het ook wel een soort zenuwen zijn, maar je rijdt wel voor je lol, en savonds krijg je gewoon weer eten! Niet al voor de proef gaan denken 'oh-oh, straks krijg ik weer een black-out en dan ga ik weer lopen klooien zodat mn pony aan de haal gaat'. klikt eenvoudig, maar pas toen ik al aardig wat keren weg was geweest werd ik er iets relaxter in. Ik baal nog steeds wel als het niet lukt, mijn paard spiegelt ook precies wat ik aan het doen ben over het algemeen, stop ik met rijden, dan gaat de kop omhoog en neemt ze de leiding over. Probeer hetzelfde te rijden als thuis, niet ineens dingen te willen die thuis ook nog niet lukken. En het belangrijkste: lukt t deze week niet, dan de volgende keer wel!
Suc6!!

WowAmigo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 19:04

Ja precies! Niet teveel denken aan die punten die je wilt rijden. Doe net of je thuis in de training zit en dat er toevallig iemand meekijkt. Thuis ook paar keer het proefje doorrijden zodat je weet wat er komt!

Tjitx

Re: Black out tijdens proefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 15:24

Inderdaad veel op wedstrijd gaan en in je proefje onderdeel voor onderdeel rijden, niet te ver vooruit gaan denken en helemaal niet nadenken over hoe je vorige onderdeel hebt gereden. Gaat een onderdeel ietsje minder ga je er het onderdeel daarop weer tegenaan.

Elsemieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 15:38

Ik heb ditzelfde een beetje met springparcrousje. Het enige wat helpt is gewoon blijven oefenen met wedstrijden, dan gaat het vanzelf beter!