Vrij springen, welke afstanden? Help!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

WowAmigo

Vrij springen, welke afstanden? Help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-05 14:54

Hallo,

Paniek in de tent! Woensdag komen er buitenlanders kijken naar het paard dat ik voor iemand rijd. Maar de eigenaar zelf ligt in het ziekenhuis, dus ik moet dat paard laten zien. Verder geen probleem (kijk, dat is het paard!), maar hij moet natuurlijk even vrijspringen.

Maarrrr ik heb geen enkel idee waar ik die hindernissen moet neerzetten, ja ik kan wel een dubbelsprongetje fabriceren natuurlijk, maar met een verkeerde afstand kan je een paard mooi beroerd laten springen natuurlijk. Dus wie weet op welke afstand je een dubbelsprongetje voor het vrijspringen moet neerzetten?
(sluisje bouwen enzo ken ik wel, het gaat me echt om de exacte afstanden incl. grondbalk e.d.)

Bedankt!

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 15:13

Zelfde afstanden als een dubbel onder het zadel, dus 1.5 meter voor de landing, dan 3.5 voor elke galopsprong en weer 1.5 voor de afzet. Dus met 1 sprong ertussen zet je 'm op 7 meter

WowAmigo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-05 15:31

Ahhh ok, dank je, dat moet dan wel gaan lukken (ik heb er onder het zadel ook geen enkel benul van...)

Elsemieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 16:40

Ik zou sowieso ook eens kijken hoe hij het doet met vrijspringen, als het niet gaat sta je namelijk zo voor l*l als die mensen komen.

WowAmigo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-05 16:57

Nou, springen kan ie wel, dat hebben ze al vaker gedaan met hem, ik ben er ook vaak genoeg bij geweest om hem te begleiden bij het springen, maar heb nooit de lijntjes opgebouwd!

Ach ja, ik zeg er wel eerlijk bij dat ik er geen verstand van heb...