Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Goedkoop. 

(als het hooi op is)
Marrepar schreef:Vlas! Superspul
(Bij ons is 1 pak vlas €4.50)

Ophelia schreef:Hier ook vlas, omdat ons paard stofallergie heeft en niet op stro kan. Houtkrullen vind ik veel te duur en heb je veel meer van nodig dan van vlas. Alleen de eerste keer is je box vullen vrij kostbaar, er gaan bij ons ongeveer 5 pakken van 6,50 euro in een lege box. Daarna alleen drollen eruit en 1 à 2 keer per week de natte plek en 1x per week ongeveer een pak bijstrooien. 2 Keer per jaar gaat de hele stal leeg..
pony is ondertussen allang verkocht maar goed
smurf schreef:vlas, omdat hij een strobed in 10 minuten helemaal tot het laatste sprietje op eet

phannie schreef:mijn paarden stonden vroeger op stro, sinds mijn rugklachten op zaagsel en ik wil niet anders meer. het is makkelijker mesten, 2x per dag met speciale vork de drolletjes eruit zeven en 1x per week/anderhalve week de hele box leeg, ook minder mest op je hoop en ik vind het ook schoner voor het paard zelf.
mijn paarden eten geen zaagsel, ik denk dat je ook voldoende hooi moet voeren en regelmatig buitenzetten/rijden om verveling tegen te gaan.
Verder krijgen de fokmerries rond de bevalling een strobed over de krullen heen, en als het veulen er eenmaal is maken we een hoekje met stro voor het veulen om in te liggen, rest van de stal ligt dus gewoon zaagsel. Veulens gaan ook altijd in het stro-hoekje liggen, vinden ze toch het fijnste liggen. Citaat:wij hadden een pony met stof alergie en vlas werd erg afgeraden omdat daar nog veel stof bij vrijkomt vooral bij het opstrooien.
nu gebruiken we ekker zaagselpony is ondertussen allang verkocht maar goed