Bit in doen....

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Dribbel_24

Bit in doen....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-05 14:19

Wie heeft er tips om het bit goed in te krijgen... Mijn pony doet gelijk haar hoofd omhoog zodra ik er met het bit aan kom en kan er dus onmogelijk bij??

Aeris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 14:26

Eventueel proberen lokken met een snoepje? Of honing aan het bit smeren?
Als je het er kan voorkrijgen, steek je gewoon een vinger achteraan de mond, en dan doet ze haar mond vanzelf open en kan je het bit erin doen.
Veel succes

Petra_O

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 14:29

Waarschijnlijk heeft ze een hekel aan het bit. Past het wel goed? zijn de tanden in orde?
Probeer anders eens een andere, om te kijken of ze die fijner vind. En intussen kun je het idd met een snoepje proberen, maar probeer wel de oorzaak te achterhalen.

Eva_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 14:29

Hand op zijn/haar neus, en je hoofd tegen zijn/haar hoofd leggen. Helpt zeer goed (zelf dit probleem ook gehad, verder niets medisch ) & vinger in mond stoppen.
Of idd iets lekkers aan het bit smeren, dan gaan ze het vanzelf 'leuk' vinden misschien.

Dribbel_24

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-05 14:36

Flapper schreef:
Waarschijnlijk heeft ze een hekel aan het bit. Past het wel goed? zijn de tanden in orde?
Probeer anders eens een andere, om te kijken of ze die fijner vind. En intussen kun je het idd met een snoepje proberen, maar probeer wel de oorzaak te achterhalen.

Alles is verder in orde met haar gebit.. in het begin ging alles prima ik heb haar nu ongeveer een maand ik heb zelf meer het idee dat ze mij aan het uitproberen is.. ik heb al een ander bit geprobeerd maar dan doen ze precies hetzelfde.. ik zal het eens proberen met honing eraan.. bedankt voor de tips.

moyra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 15:01

mijn verzorgpaardje had daar ook zon handje van en als je zelf 1.50 ofzo bent en je verzorgpaardje zon beetje 1.70 dan kan het erg lastig zijn....uit eindelijk kreeg ik het wel altijd voor elkaar en eigenaar niet meer.... ik reed hem dan ook met een halster hoofdstel erg handig je poest met halster en dan hang je zo het bit er in.

kiana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 01:34

ik heb ook zo'n topic geplaatst en bij die van mij is het opgelost.
paard 173 veeeeeeeeeeel front.
ik 165.

ik deed een touwtje van 1,5 meter aan het lusje van het kopstuk.( linkerkant)

het ene eind liet ik hangen, het andere knoopte ik aan het bit wat dus aan mijn zijde niet vast zat aan het bakstuk.

Dus...........bit zat rechts vast aan het kopstuk en links hing het los.
dan strok ik aan het touwtje zodat het bit net voor de mond kwam te zitten.

Duim in de mond, mond ging open en ik trok aan het touwtje.
Paard deed zijn hoofd omhoog, maar kon het bit niet meer uitspugen omdat ik het touwtje vasthad.
Vervolgens liet hij het hoofd zakken en kon ik het bit vastmaken aan het bakstuk.
Touwtje eraf.............klaar.

Daarna klontje, of een brokje/snack.

Na 3 x was het probleem opgelost, nu gaat het bit op de normale manier in, omdat hij weet dat er een lekkere beloning volgt.

tja, soms moet je creatief zijn.

succes !