rijden jullie als er wat ijs op de piste ligt?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

cha_mira

rijden jullie als er wat ijs op de piste ligt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-05 12:33

nu is het winter en jah het vriest, vandeweekend had het hard gevroren, en waar nog wat water had gelegen van de regens die in de week waren geweest, was het nu ijs.Dus hier en daar waren ijsplekken en waar zo diepe hoefdrukkingen waren ook.de grond die smorgens keihard was nu ook al zachter geworden.Het ijs kraakte als je er op stapte ,maar ik heb toch niet gereden.Maar mijn opa was raazend hij vond het een flauw exuus voor niet te rijden.Maar vinden jullie het niet gevaarlijk als je rijd dat je zo tussen ijs te rijden? het ijs was redelijk dik ongeveer 0.5 cm.

Rijden jullie op de piste als er ijs op ligt ?

vicky.

ikke

Re: rijden jullie als er wat ijs op de piste ligt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 12:47

Daar wordt ik heel voorzichtig van. IJs kan snijwondjes in de benen veroorzaken. Beetje moeilijk beoordelen vanaf hier, maar enige voorzichtigheid is inderdaad op z'n plaats.
Wij hebben een dikke laag houtsnippers in de bak en daarvan bevriest de bovenste laag. Deze is echter zo dun dat je daar moeieloos doorheen gaat en dan is de bak weer gewoon lekker te rijden.

Sanniej_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 12:49

Ijs gaat ook in de hoefijzers van je paard zitten.
Dus als je paard ijzers heb zou ik al helemaal niet rijden.

En wat jij heb meegemaakt lijkt me ook erg gevaarlijk zoveel ijs.

Flore

Re: rijden jullie als er wat ijs op de piste ligt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 13:36

Nee ik rij dan niet, vind ik veel te gevaarlijk. Maar ik moet extra voorzichtig doen met mijn paard omdat ze vroeger een peesblessure heeft gehad dus als het ietsje hard of glad is rij ik al niet!

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 13:39

Bij vorst of een dun ijslaagje in mijn buitenbak ga ik altijd naar de overdekte rijhal in de buurt...wil geen risico`s lopen met mijn paarden.

Eva_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 14:34

Nee, heb ook een keer gehoord dat je een paard kreupel kan lopen als je intensief gaat rijden op het harde zand.
Bij ons was de bak nog lekker normaal.

xxappiexx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 14:38

Als de grond te hard is en er ligt ijs dan ga ik iig niet in de bak rijden, ik ga dan de bossen in. een eindje stappen.