schuurplek door deken

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

klavertje

schuurplek door deken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-05 18:02

De titel zegt het al...maar kan het kwaad ? En wat kan ik er aan doen ? Het zit voor op haar borst , aan een kant maar.

Nibbit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 18:03

Als alleen het haar wegschuurt is het niet erg, als de huid maar heel blijft.
Ik spuit altijd anti klit op die plekken, dan glijdt de deken er beter langs.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 18:41

Als alleen het haar eraf is is het echt niet erg. Het ziet er misschien wat minder mooi uit, maar dat is dan ook alles.

Ik smeerder er uierzalf op om de huid soepel te houden, die droog anders snel uit zonder haar.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 18:49

Het is niet erg, maar hinderlijk voor het paard. Al komt het door de dekens kun je een schoftbeschermer gebruiken. Kijk eens bij de Paardendrogist, je bent er geloof ik zo'n 15 euro voor kwijt en ik heb er veel positieve reacties over gehoord

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 18:51

De schofbeschermers doen soms meer kwaad dan goed. Ik heb al meerder verhalen gehoord dat die dingen gaan schuren bij de schoft en dat je daar hele lelijk wonden van kan krijgen (doordat er geen lucht bij de huid komt gaat de huid "rotten") Dus dan maar liever een kaal plekje dat alleen voor het oog minder mooi is.

Chrissetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 18:53

ach,dat ligt gewoon aan welk merk je neemt!
als je voelt aan verschillende merken schoftbeschermers,voel je duidelijk verschil!

ik heb er 1 van lami-cell,nooit geen problemen mee gehad

never

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 18:57

hoi hoi

ik heb dit zelfde probleem heb alles al geprobeert maar niks werkt
zelf zo'n borst schoft beschermer die trekt hij namelijk los.
Nu heb ik een rambo deken en heb nog steeds
dus als jij een oplossing vind hoor ik het graag hahah

smiley

Re: schuurplek door deken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 19:03

Ik heb dit jaar een BR deken gekocht met een anti-schuur voering. Ideaal hij is geschoren en heeft helemaal geen kale borstplekken. Hiervoor had ik een Rambo, daarbij was het heel erg. Ben toen ook uierzalf gaan smeren maar dan wordt je deken zo'n vieze boel.

Fun_Fun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 19:07

Ja gebeurd bij mij ook, je hebt er ook 'bh's' voor, dat is een stof wat je over het hoofd heeft moet doen, en blijft op de borst zitten, en zo voorkom je schuurplekken.

Keukenkast

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 19:09

Anouar15 schreef:
Als alleen het haar eraf is is het echt niet erg. Het ziet er misschien wat minder mooi uit, maar dat is dan ook alles.

Ik smeerder er uierzalf op om de huid soepel te houden, die droog anders snel uit zonder haar.

Ik ook

klavertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-05 08:51

Nou ik hoor het al....dit zal niet makkelijk op te lossen zijn ! Ze staat ook in de regen buiten en als ik er dus wat onder ga doen regent dat weer nat. Ik hoop dat ik zelf nog wat voor kan verzinnen, misschien even creatief met de naaimachine aan de slag.

Somebody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 09:16

die van mij heeft het ook, wij gaan er nu een bontje onder maken

Kit_for_ever

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 14:20

Uierzalf heb ik gehoord en die van de anti-klit vind ik ook wel n goeie!! Zelf het ik een BH gekocht en het haar groeit nu alweer aan, heb er geen narigheden mee gehad.

xCarlyx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 14:25

Ik heb er een van Br en die doet het nooooit!!! verder heb ik ook een merkloze en die schuurt wel! Ligt aan het soort deken denk ik.

s_uzanne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 14:38

is de schuurvest die je bij divoza kan kopen goed? en hoe weet je welke maat je moet nemen?

Kit_for_ever

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 18:02

De maat moet je proberen te passen van iemand, en hij is niet echt snel te groot of te klein, dus als je een M koopt ofzow, zit je al snel goed, als je paard tenmindeste niet extreem groot of klein is.

Aciree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 18:19

Mijn paard had dit vorig jaar ook, maar nu heb ik een deken die vanbinnen geheel met fleece is gevoerd, en nu schuurt het niet meer weg. Gewoon een echt goed passende deken wil ook wel helpen.

cissy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 18:20

je zou ook nog van die gladde voeringsstof aan de binnenkant van je bestaande deken kunnen naaien, wel de naadjes uit de weg werken uiteraard...

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 18:28

klavertje schreef:
De titel zegt het al...maar kan het kwaad ?

Tsja kwaad kan het denk ik niet maar echt lekker is het natuurlijk ook niet voor je paard.Het haar is al helemaal weggeschuurd dus dat voelt je paard wel de hele dag dat schuren en nu schuurt het dus over de huid heen.

Hoe kun je het oplossen ik zou een andere deken kopen 1 die goed ligt maar soms is dat wel eens lastig lees ik hier wel eens op bokt om een goed passende deken te kopen.

Memuska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 18:57

Anouar15 schreef:
De schofbeschermers doen soms meer kwaad dan goed. Ik heb al meerder verhalen gehoord dat die dingen gaan schuren bij de schoft en dat je daar hele lelijk wonden van kan krijgen (doordat er geen lucht bij de huid komt gaat de huid "rotten") Dus dan maar liever een kaal plekje dat alleen voor het oog minder mooi is.

Je neemt me de woorden uit de mond. Ik heb drie verschillende merken gehad en alle drie was er wel iéts mee Ik heb mijn deken weggegooid en een nieuwe gekocht

Selena87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 20:27

Mijn paard had ook dekenplek en dat kan wel kwaad want er is een klein wondje door gekomen en gaan ontsteken.
Ga ook een borstbeschermers proberen