lindsy schreef:ja hoor, Ze is al aan de longe geweest, en ook terwijl er een kindje opzat. Ik heb er geen bang voor, en ik heb al wel jonge paarden, die verkeerd geleerd waren, tegoei geleerd.Maar ik weet niet goed hoe ik haar moet leren op de benen te reageren.
Ooooh dan heb ik het verkeerd begrepen
Dan zou ik eerst de stemcommando's goed aanleren aan de longe. En dan een helper laten longeren en jij erop. Het leren te reageren op je been doe je als volgt (heb het even gekopieerd):
Als je wilt gaan draven geef degene die erop zit het commando drrrraf en tegelijkertijd kuitdruk. Gaat ze draven beloon je haar en rijd je door. Doet ze het niet probeer het dan nog eens overnieuw en laat dan de de pony in draf gaan met de longeerzweep (tegelijk met de berijders stem- en kuithulp). Als ze het niet doet geef haar dan niet of d'r donder, want ze zal het in het begin nog niet snappen. Als de pony doet wat je vraagt moet je haar goed belonen. Zo moet je dit gaan uitbouwen. Als het zo goed gaat en ze reageert goed op jouw hulpen kun je los gaan rijden.
Zorg wel dat je je been er niet vanaf gaat houden! Sluit gewoon rustig je been aan. Succes!!!