Grote bal gezocht voor paardenvoetbal

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

heleenxx

Grote bal gezocht voor paardenvoetbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-05 00:14

Wie kan me helpen aan zo'n grote rubber bal die ze bij de bereden politie ook wel gebruiken, of bij het ponyvoetbal?
Alvast bedankt voor de tips!

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 00:17

Ik heb er ooit eentje gekocht bij Elphymed: http://www.alprovi.nl/alprovi/diverse_ballen.htm

De Physio Gymnic 120 is dat, speciaal bedoeld voor voetballen te paard. Als-ie bedoeld is om 'los' mee te spelen in de paddock, dan kun je ook een kleinere nemen, zie de maten bij de foto.

heleenxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-05 10:33

Ja, dat lijkt me inderdaad wel wat. Bedankt!

Allejandro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 10:36

Lijkt me wel gaaf mijn paard houd wel van voetballen haha

Elsemieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 11:10

Wauw, ik wil ook wel eens voetballen met mn paard! Maar die ballen zijn altijd zo duur.

findi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 11:46

ik was mij ook aan het afvragen,
hoeveel kost zo'n bal

Bergje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 12:18

Tussen de 36 en de 89 euro, afhankelijk van de maat, de kleinste van 85 cm. doorsnee is ca. 36 euro en de grootste van 120 cm. doorsnee is 89 euro..... Neem aan dat je voor een paard de grootste moet hebben.

Needje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 15:55

85 cm is ook al best groot toch? Om mee te spelen zou ie toch wel groot genoeg zijn voor een paard? Of moet je echt groter gaan?
Ik wil er ook graag eentje hebben nl.

Needje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 15:56

Duh...lekker wakker. Heb t al gevonden op de site.....

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 17:20

Je kan ze veel goedkoper krijgen, alleen zijn ze dan niet officieel voor paarden.
Ik heb er zo een. Een gymnastiek bal voor mensen, heb een grote maat. Is zeker een goede grote voor paarden, hij is hartstikke stevig en leuk om te zien. Ik heb hem voor 5 euro gekocht, op vakantie in het buitenland, maar ze staan regelsmatig in de folders van de kruidvat/trekpleister/etos/enz.
Gewoon goed zoeken! Ik ga er zeker geen 35 euro aan uitgeven, stel dat je paard hem tóch kapot krijgt, dag geld

Bergje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 17:36

Dan moet ik ook eens beter gaan opletten. Ik heb ze nog niet gezien in de kruidvatfolders en aanverwanten. Nu moet ik zeggen dat ik ook niet zo op een bal in de aanbieding heb gelet.......

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 18:20

Zijn er ook spelregels verbonden aan voetballen te paard? Of is er een website van? Is mss wel eens leuk om van 't zomer bij de rijvereniging te doen.

Revanches

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 19:07

Mocca schreef:
Je kan ze veel goedkoper krijgen, alleen zijn ze dan niet officieel voor paarden.
Ik heb er zo een. Een gymnastiek bal voor mensen, heb een grote maat. Is zeker een goede grote voor paarden, hij is hartstikke stevig en leuk om te zien. Ik heb hem voor 5 euro gekocht, op vakantie in het buitenland, maar ze staan regelsmatig in de folders van de kruidvat/trekpleister/etos/enz.
Gewoon goed zoeken! Ik ga er zeker geen 35 euro aan uitgeven, stel dat je paard hem tóch kapot krijgt, dag geld

Klopt bij de LIDL of Aldi hebben ze vaak wel eens aanbiedingen van een Fitness ball. Super sterk,en hartstikke geschikt om er mee te paardenvoetballen!

heleenxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-05 19:52

Klopt dat ze er zijn, maar die zijn vaak kleiner. Ik ben zelf fysiotherapeut, heb ze regelmatig voor mensen besteld. Maar om er een paard mee te laten voetballen, oftewel er met zijn borst tegenaan te laten duwen, heb je toch wel een grotere nodig. En daar was ik naar op zoek.
Dus eentje van 1,20m. lijkt me daarvoor zeer geschikt. De website die Karin daarvoor opgaf, heb ik opgezocht. Ik zal daar een prijsopgave vragen.
En dan inderdaad mee voetballen met de paarden, heeft iemand daar ervaring mee?

svenlOver15

Re: Grote bal gezocht voor paardenvoetbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 21:37

Ik heb er geen ervaring mee.. maar ik heb ooit eens op een site iets erover gelezen..
Zal zo even kijken!

Sempre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 21:38

ikhad er laatst eentje gekocht bij kruidvat
Voetballen ging met zowel het shetje als met mijn E-pony

MarloesV89

Re: Grote bal gezocht voor paardenvoetbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 21:40

Citaat:
, oftewel er met zijn borst tegenaan te laten duwen, heb je toch wel een grotere nodig. En daar was ik naar op zoek.

Mijn pony schopt er altijd tegen met haar voorbenen

xLaus_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 21:48

ik heb ook gewoon een grote gymnastiek bal t gaat super hoor:)

heleenxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-05 21:54

maar ik zie jullie alleen over ponies praten, ik heb een groot paard en denk daarom toch dat die van1,20m. de goede grootte is. Ik denk dat als de bal te klein is, ze zich er eerder mee kunnen blesseren?
Er zijn toch officiele wedstrijden met paardenvoetbal? Hoe groot zijn die ballen daar, weet iemand dat?

svenlOver15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 22:02

Nancy_evita schreef:
ikhad er laatst eentje gekocht bij kruidvat
Voetballen ging met zowel het shetje als met mijn E-pony

Hoeveel heb je dr voor betaald? T'lijkt mij ook wel wat..

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 22:06

heleenxx schreef:
maar ik zie jullie alleen over ponies praten, ik heb een groot paard en denk daarom toch dat die van1,20m. de goede grootte is. Ik denk dat als de bal te klein is, ze zich er eerder mee kunnen blesseren?
Er zijn toch officiele wedstrijden met paardenvoetbal? Hoe groot zijn die ballen daar, weet iemand dat?

In de tijd dat wij die bal aanschaften, stonden er voornamelijk paarden tussen de 1.50 en 1.60 bij ons op stal (grofweg E-ponymaat) en voor die hoogte werd een bal van 1.20 aangeraden. Wat de officiële maat is voor wedstrijden, dat weet ik niet. Maar aan die wedstrijden doen vast ook kleinere pony's mee (B/C-maat) en dan zou je aan een kleinere bal voldoende hebben.

796285

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 22:53

Kijk goed uit met te kleine ballen. Mijn E-pony is een keer over een 95cm bal heen gevlogen. Gelukkig alles goed terecht gekomen (ik zat erop) maar je loopt met een te kleine bal echt het gevaar dat ze bij sneller/ruiger spelen de bal tussen de benen krijgen, en ikzelf neem dat risico absoluut niet. Ze kunnen akelig onderuit gaan.

Die Gymnic bal is overigens helemaal niet 'speciaal' voor paardenvoetbal, het is gewoon een fysio-therapeutische bal. Hij is er wel geschikt voor. Als je goedkoop een (grote maat!) bal kunt kopen gaat dat net zo goed, maar die bij de Lidl zijn vaak veel kleiner.

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 22:57

ArwenLune schreef:
Die Gymnic bal is overigens helemaal niet 'speciaal' voor paardenvoetbal, het is gewoon een fysio-therapeutische bal. Hij is er wel geschikt voor.

Dat weet ik. Ik zeg het ook verkeerd.

Toen ik (inmiddels alweer bijna drie jaar geleden) zo'n bal kocht bij Elphymed was het nog 'gewoon' een fysiotherapeutische bal. Er was toen onder paardenmensen al wel veel vraag naar en uiteindelijk hebben ze deze bal als 'meest geschikt voor paardenvoetbal' op de site gezet.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 11:47

Iemand spelregels?