Pony te koop maar bij handelaar die ik niet mag wat nu!?!?!?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Dustinlover

Pony te koop maar bij handelaar die ik niet mag wat nu!?!?!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-05 23:10

Ja jullie lezen het goed, mijn pony staat te koop
Ik heb al eerder een topic geopent van of ik hem nu wel of niet moet verkopen omdat hij zo'n springtalent is en eigenlijk ik een rustiger paard nodig heb voor mijn rug(2 jaar geleden gebroken en niet goed hersteld)
Hij maakt als ik er op zit vaak rare bokken gewoon van vreugde en aangezien ik hem ongeveer 4 keer in de week rijd(hij staat te ver van me weg voor meerdere keren)en hij niet op een manege kan staan want binnen staan is geen optie voor hem(ook niet met 2 uur weide per dag)omdat hij eenmaal is gewend aan buiten zijn.
Ik ben woensdag alleen naar hem toe gegaan en wilde gaan rijden.
Ik opgezadeld met men dressuurzadel(waar ik zoiezo niet zo stevig in zit omdat ik een springzadel gewend ben).
En de bak in.
Ik wil opstappen maar daar dacht hij anders over en ik stap net op en hij gallopeerde als een gek weg
dus ik eraf gesprongen maar kon hem niet meer vast houden(teugels sneden door men handen heen).
Ik was dus wel geschrokken omdat hij dit nooit zo erg had gedaan(ja 2 jaar geleden de eerste keer dat ik erop klom)het kan niet aan te weinig rijden liggen want hij had donderdag,vrijdag,zaterdag,zondag,maandag gereden en dan dinsdag stilgestaan.
Dus ik voor de zekerheid maar even slofteugel gehaald en die erom heen gedaan..
Ik stap op en ik zit begint die weer zo gek te doen en rent er van door(zat nog niet echt zeg maar wilde net gaan zitten)en hij gaf een bok en ik sprong er weer af.
Naja toen had ik er even genoeg van en ben mijn longeerlijn gaan halen en heb hem een half uur alleen maar laten galloperen.
Hij was dood op en kon een klein sukkeldrafje doen.
Dus ik er weer op proberen te komen
en ik zwaai net men been er over heen en en hij gallopeert in eens weg en ja hoor men voet blijft in de beugel hangen.
Ik blijf gewoon rustig en roep"hooo jochie hooo maar"dit had geen nut en hij bleef maar rennen en over balken en alles heen(ik had een teugel vast waarmee ik hem probeerde stil te zetten)Uiteindelijk had ik geluk dat ik mijn beugelriem nooit helemaal vastzet en dat die los schoot en daar lag ik dus met enorme pijn in me rug en een arm die bijna niet meer beweegbaar was..
Naja mijn vader kwam dus van zen werk en die had er nu dus echt genoeg van(pony is een zenuwachtig en wil TE graag werken en als hij maar voelt dat hij vast zit dan moet hij kosten wat kost los. net zoals een keer tijdens wassen alleen toen trok die het hek eruit en is met dak hek de weide ingegaan door draden en alles heen,over de kop geslagen en al maar gelukkig niks aan over gehouden)
Mijn pony moest dus te koop komen of moest ingerolen worden.
En ja hoor dat moest dus weer door een man die wij goed kennen, die wel aardig is maar gewoon af en toe niet goed met zen paarden omgaat en die zou wel kijken of die iemand zou kunnen vinden met een goed paard en dan die van ons inruilen ofzo.
Aan de ene kant wil ik dat helemaal niet en zeker niet via hem maja mijn ouders willen niks aannemen als ik zeg dat ik het niet via hem wil.
Als je het volledige verhaal wil van mij en de ervaring met die man moet je maar PM en of mailen want er zijn mensen die hem kennen hier op bokt..
Wat moet ik nu doen en wat als ik hem nu wil houden aangezien mijn ouders daar niet achter staat en de rest van de familie ook niet??? * huilt achter pc *
Ik hoop zosnel mogenlijk op antwoord want hij kan ieder moment weg zijn.
Ik ben in staat om desnoods met men pony weg te lopen als het niet beter zou zijn om hem weg te doen..

maverick

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 23:29

kun je m niet aan iemand anders verkopen dan?
naar een goede pony is altijd vraag

milou1986

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 23:39

probeer hem op marktplaats, speurders, hier in het adverteerforum en overal neer te zetten!
zeg dat ze alleen jou kunnen bereiken en wie weet vind je dan een beter plaats!

weglopen heeft geen zin!
(ik spreek uit wegloop ervaring)

voor jou is dit geen goed paard zo met je rug!
dan risceer je alleenmaar meer!
probeer een goed adres voor hem te vinden!

(desnoods iemand die hem tijdelijk op stal wilt om te bereiden... misschien dat hij dan anders word!)

Liberte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 23:44

anders ga je hem helemaal niet verkopen dan neem je gewoon een verzorgster die vaak kan komen of zelfs twee, dus dan kan hij elke dag bereden worden

Dabo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 23:47

Ohh, wat een drama... Ik zou inderdaad ook hem proberen particulier te verkopen, dus niet via die handelaar.
Ik hoop voor je dat je een leuke rustige pony kan terugkopen, want dit is inderdaad geen pony voor jou..
Verder wens ik je HEEL veel sterkte met je rug. (Ik weet hoe het kan voelen, ben zelf ook aan mijn rug geopereerd)

Zazoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 23:48

je ouders hebben natuurlijk t beste met je voor maar vind t niet goed dat ze je pony willen verkopen. als jij dat niet wil moeten ze dat niet doen., het is jouw pony toch? kan je niet iemand zoeken die je kan helpen en je les kan geven? als hij toch verkocht moet worden kan dat toch wel via iemand anders of gewoon via marktplaats ofzo? waarom perce via die man?

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 00:09

Ik heb even iets heel anders. Er zijn speciale dingetjes die je aan het zadel kunt maken, op dat punt waar je beugelriemen vast zitten. Die zorgen ervoor dat je beugelriem los kan schieten, omdat dat haakje vaak nogal stroef gaat.
Mocht je doorgaan met die pony (wat ik persoonlijk erg dom zou vinden, dadelijk beland je nog in een rolstoel!), dan zou ik je dat toch wel aanraden.
Hier vind je ze: http://www.paardentips.com/kk_800001.html

gitje65

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 00:13

Ik denk toch dat het het beste voor jou en je pony is dat je hem wel verkoopt, maar jammer dat er niet meer tijd genomen wordt om aan het idee te wennen en vast voorzichtig naar een andere pony te kijken (als je een leuke ziet wordt het misschien gemakkelijker voor jou). En laat ook je ouders dit lezen (zodat ze de kans krijgen om jou te begrijpen!!); ik heb zelf 4 kinderen en zou ook heel erg bezorgd zijn als een van mijn kinderen al een gebroken rug had gehad! Dus ik snap jou ouders echt wel, alleen zou het beter zijn als het niet zo overhaast gaat. Beloof anders je ouders dat je er niet meer op rijdt en alleen maar longeert tot de pony weggaat. Met goed overleg en respect voor elkaars gevoelens kunnen jullie er samen aan werken dat de pony op een goed adres komt! Dit maakt het voor jou ook gemakkelijker!!
Zoek een rustige andere pony; zodat jij en ook je ouders kunnen genieten van jou sport! Veel succes!! En sterkte!

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 00:19

En nog een vraagje betreft je eigen veiligheid (want ik krijg het echt benauwd van je verhaal), draag je iets van een bodyprotector? Of werkt dat juist averechts met je rug?

Verder ga ik trouwens met de rest mee. Je ouders zijn bezorgt om jou en ik kan me goed vinden in hun. Ook moet je kijken naar wat je pony wil. Kun jij hem dat wel geven? Vind je pony het niet gewoon geweldig om te racen en te springen? En ook naar wat jou past. Want je weet zelf dat je pony niet bij jou past. Maar ik begrijp dat dat heel erg moeilijk is. Je hecht je er toch aan. En verkopen is dan echt niet leuk.
Zoals meerdere hier aangaven: probeer hem particulier te verkopen. Dan weet je ook waar hij gebleven is. Dan kun je hem ook af en toe opzoeken of vragen hoe het gaat. Dat is echt hartstikke leuk!

Wij hebben ons paard ook verkocht. Ook met de nodige tranen. Maar nu heb ik een grote glimlach op mijn gezicht. Ik zie het paard nog regelmatig. En het klikt zo goed met de nieuwe eigenaresse. En hij is helemaal favoriet bij alle kleine kinderen, die aandacht vind hij geweldig. Zo zie je maar, een afscheid hoeft niet altijd heel erg te zijn. Natuurlijk in het begin wel. Maar als je je paard en jezelf er beter aan doet......

milou1986

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 00:31

misschien is dit raar wat ik nu zeg...

uit jou verhaal begrijp ik dat zelfs ervandoorgaat al heb je hem een half uur aan de longe laten galloperen...
heeft het dan niet met zijn rug te maken (misschien toch wel een blesure van toen hij over de kop is gegaan) of dat het zadel niet goed is...

is daar al overna gedacht?
laat zijn rug een keer goed nakijken!

voor jou is zo'n pony "gevaarlijk" maar voor een ander natuurlijk net zo goed!

laat je pony en je zadel nakijken!
als het daaraan ligt is er misschien nog een oplossing!

het is maar een tip!

Sily

Re: Pony te koop maar bij handelaar die ik niet mag wat nu!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 02:52

Wat Milou zegt is ook een goed punt, laat je pony even nakijken.
Dit uitprinten en laten lezen dito...misschien dat ze dan begrijpen dat het voor jouw gemoedsrust een stuk fijner zou zijn als je zelf dat goede huisje voor je pony mag vinden.

Niet meer rijden en alleen nog maar longeren moet ook te doen zijn lijkt me...maar belangrijk is dat je ouders begrijpen dat als je pony op deze manier waar jij het niet mee eens bent en terwijl je het eigenlijk niet eens wilt verkoopt dit aan je blijft knagen en je er pas weer een goed gevoel aan over kan houden als je ziet waar je pony terecht is gekomen.

Succes met overtuigen.

Dustinlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-05 10:35

Heej,
Ik ga het straks nog een keer proberen om op hem te komen maar nu met de hulp van me vader en die man waar dustin bij staat..
Ik weet dat het niet slim is wat ik doe en dat realisseer ik ook heel goed maar toch houd ik echt van men pony en ik wil hem het liefst blijven rijden..
Ik kan hem ook alleen aan een particulier verkopen als ik hem zelf ook kan voorrijden alleen me pa wil dat gezeur over internet niet meer zegt hij..
Ook aan zijn rug ligt het niet daar heb ik al naar laten kijken maar die is gewoon normaal..
Ik kruip er vandaag met men springzadel,slofteugel en een touw rond zijn nek waar ik aan vast kan houden..
En het slotje van de beugelriem doe ik dit keer los...
Ik zal jullie vertellen hoe het is gegaan...
En ik mag ook niet eerder een andere pony/paard als dat deze weg is

zorro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 16:22

mmm als je paardje dan toch weg moet kan je je ouders misschien overtuigen door te zeggen dat ze er meer voor kunnen krijgen als je hem zelf aan een particulier verkoopt. dan gaat hij niet naar de handelaar en weet je ook nog waar hij terecht komt. je kan toch ook een advertentie in de krant zetten of op een prikbord??

verder een tip: als je er nu weer op gaat, probeer zo ontspannen mogelijk te gaan rijden. ik heb het idee dat je nu de strijdt met je paard aan wilt gaan, door met springzadel, en slof enz te gaan rijden. en naar mijn mening werkt dat niet. een slof hoeft niet de oplossing te zijn, ik hoop tenminste niet dat dat de oplossing is. hij zal echt niet rustiger van een slof worden. eerder drukker, omdat jij de slof gebruikt.

ik dacht zelf ook als eerste naar een lichamelijk probleem, als ik zo lees welke reacties je paard geeft. maar als daar al naar gekeken is. is de rest van zijn lichaam ook onder zocht?

kan je hem misschien een keer in de bak rijden, of door iemand anders laten rijden?

want als je paard druk is, en zich niet makkelijk laat berijden los je dat niet op door hem met 2 mannen erbij te dwingen, en met slof te rijden. ik denk zelf dat je hem of moet verkopen, of de oplossing in andere dingen moet gaan zoeken.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 16:45

Hoi,

wat een drama allemaal !!! Ik snap dat je de pony wilt houden, maar als je ouders die pony gekocht hebben en onderhouden kun jij er niks tegen inbrengen. Je ouders hebben het beste met je voor.

Maar probeer eerst eens met je ouders te bespreken wat de oorzaak van het gedrag kan zijn. Laat hem eens goed nakijken door een dierenarts en eventueel fysiotherapeut (ook als je hem verkoopt). Je kunt immers niet zomaar een pony verkopen waar niet normaal op te rijden valt. Het kan goed zijn dat de pony last van zijn tanden (haken) of zijn rug heeft. Misschien past het zadel niet goed meer? Laat hier eens een zadelmaker naar kijken. Dus probeer eerst een medische oorzaak uit te sluiten.

In het geval dat er iets met zijn rug is bijvoorbeeld, wat wordt er dan gedaan? Wordt de pony behandelt en daarna verkocht, mag je de pony houden of wordt hij zonder behandeling verkocht? Wel ben je dan verplicht om er duidelijk bij te vermelden dat de pony rugproblemen heeft en niet goed te berijden is!!!!!!

Stel dat er geen medische redenen zijn voor zijn gedrag moet je toch eens heel goed gaan nadenken. Wil je zelf wel zo gaan doormodderen met dit paard? Zelf heb ik 4 jaar geleden mijn nekwervel gebroken (ik weet dus wat het is) en als het mijn pony was zou ik hem weg doen voor mijn eigen veiligheid. Wil je hem wel houden, zoek dan iemand die jou kan helpen deze gedragsproblemen op te lossen.

Stel dat je pony met zekerheid weg moet, probeer dan je ouders er van te overtuigen om hem particulier via marktplaats ofzo te verkopen. Je krijgt er waarschijnlijk zo ook meer geld voor dan via een handelaar......al 1 goed argument .

Ik denk dat het heel verstandig is om alles eens op een rijtje te zetten. Wat wil je precies??? Denk er eens goed over na en zet alles eens duidelijk op papier en ga eens met je ouders rond de tafel zitten. Probeer rustig te blijven, wordt niet boos op je ouders, maar probeer gewoon rustig te praten over het hoe en waarom. Onthoud goed dat je meer kunt bereiken bij je ouders door rustig en beleefd met ze rond de tafel te gaan zitten dan boos op ze te worden en te dreigen met weglopen!!!!! Heel veel succes en laat weten hoe het gegaan is!!!!

pferdtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 17:35

Ik heb ook nog dagelijks plezier van een val van een paard. En ik weet ook dat als ik niet oppas dat, dat nog veel erger kan worden. Dit houdt niet in dat ik nooit meer op een paard kan stappen of dat ik niet op een paard kan stappen dat een keer bokt, of dat ik niet op een jong paard kan stappen (tis toch echt de bedoeling dat ik die van mezelf ga inrijden) Maar het is niet de bedoeling dat ik keer op keer op een paard ga zitten wat van de gevaarlijke capriolen uit haalt als je er nog niet eens op zit.

Maar ik denk dat er iets anders aan de hand is dan dat ie te graag wil werken. Onze paarden werken ook graag en die gaan ook wel eens galopperen als ze moeten draven maar die zullen nooit maar dan ook nooit weg galloperen als je er nog niet eens op zit. Ik denk dat als je m niet kwijt wilt dat je dan hulp nodig hebt van een volwassene die weet waarmee die bezig is! Nadat je je pony hebt laten nakijken op zadel tanden rug nek enz enz.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-05 19:41

Nouw het rijden voor vandaag is dus mislukt..
Ik kwam daar aan en we dachten er is vuurwerk besig dus dustin en annelineke(andere paard)over de zijk en natuurlijk de kudde jonge paarden en drachtige merries naast onze weide ook.
Dus ik en me vader dustin naar binnen gebracht die eerst nog het halstertouw uit me handen trok en hard weg rende omdat er weer een knal was.
Dus eindelijk weer gevangen en naar binnen gebracht.
Pony allemaal heen en weer lopen aan zen halstertouw(gewoon om gek van te worden zo zenuwachtig).
Eenmaal geborsteld en het zadel erop gelegd ging er weer vuurwerk af dus pony weer over de zijk en moeilijk doen en happen.
Dus maar even zen hoofdstel snel aangedaan en weer werd er vuurwerk afgeschoten naja toen ging die een klein beetje omhoog en liep die me bijna omver.
Toen maar snel de stal ingedaan en ben ik maar snel de riempjes gaan omdoen.
Ik zo ik denk dat ik niet ga rijden maar longeren.
Maar voor de zekerheid wel pessoabitje aangedaan met longeren..
Toen kwamen we buiten in de mist en zagen we precies(20 meter naast ons)iets van 8 jagers lopen op een veld naast ons weiland en bak, dus het was geen vuurwerk maar geweersschoten..
Mijn vader zo"vinden jullie dat wel normaal waar zijn jullie mee bezig".
En wat antwoorde ze "ja op hazen schieten" ze hadden een vergunning zeiden ze.
Dus mijn vader naar binnen en aan Lian(vrouw van de man waar men pony staat)vragen of dat wel normaal is, en zij belde de huurder van dat land en die wist er niks vanaf.
De eigenaar van de grond wel.
Dus Lian had Herman(de man waar wij staan)gebeld en die zit bij de politie dus die is gelijk hiernaar toe gekomen..
Toen die eenmaal hier was zei ik ook ja men pony is over de zeik en de rest van de paarden en pony's ook.
En ik zei ook nog het mistig en stel dat er een haas vlak bij de sloot zit en hij schiet daarop dan heb je grote kans dat hij mist en ook nog eens een van onze paarden schiet..
Annelinke net van een blessure genezen was volop aan het rennen in de weide(echt hard).
Dus Herman daar naar toe en zeggen "vinden jullie dit wel normaal een stel paarden opjagen en dan nog wel in deze mist".
Hun zeggen "ja maar we hebben dit al 3 weken van te voren afgesproken.."
Herman weer:"ook al heb je dat 3 jaar van te voren gedaan je gaat toch niet jagen in een bewoond gebied waar paarden 20 meter van je af staan of heb je die soms over het hoofd gezien en dan nog eens in deze mist!!"
Hun zo: Ja daarom gaan we nu ook weg.
Naja ik ben dus niet meer op men pony gaan zitten want zelfs toen we in de stal kwamen en men vader de schep pakte om zen stal uit te mesten schrok die zich kapot en trapte met een been naar achter van schrik en ja hij trapte mij
Maarja daar kan hij niks aan doen..

Vayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 14:30

Hoi,

een heel verhaal, maar hoe staat het nu eigenlijk met de gang van zaken? Ik wil niet aanvallend overkomen, maar je walst een beetje over alle reacties heen. Heb je wat gedaan met de tips die je gekregen hebt?
Weet je nou zelf al wat jij met je pony wilt? Heb je al eens goed met je ouders rond de tafel gezeten?

Weet je zeker dat het geen medische problemen zijn (haken op tanden, rugproblemen een slecht passend zadel e.d.)? Dit zou ik toch eerst eens goed laten onderzoeken!!!

Als je je pony toch mag houden zou ik gelijk intensieve en zeer deskundige hulp zoeken!!!!! Ga niet zelf aan liggen modderen, want het begint nu zelfs gevaarlijk te worden!!!
En als de pony verkocht wordt zeg er dan eerlijk bij dat hij verkocht wordt wegens medische of rijtechnische problemen!!!

zorro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 14:41

helemaal eens met Delphi!!

milou1986

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 14:42

heb je wat meer info van je pony?
stokmaat..
leeftijd..
e.d. (ook vraagprijs)
misschien weet er iemand voor die super goed is met moeilijke pony's!
ze heeft zelf geen ineternet en dus doe ik het even voor haar..
heb je ook foto's?
hoe lang doet hij dit nu eigenlijk? (weggaloperen met opstappen)

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 15:49

Was ook wel benieuwd hoe het er nu voor staat, dus ben het ook met Delphi eens.....al een gesprek gehad?

Pannie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 15:50

Ik ben ook wel heel benieuwd naar wat je gaat doen! als Dustin dan weg gaat krijg je dan een paard of nog een pony..?

pferdtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 15:52

Dus ondanks je rug en ondanks het feit dat ie al gespannen is wilde je er in eerst instantie toch nog op??
Ben me echt even aan het afvragen hoe oud je bent en of je ouders niet een hele goede beslissing nemen door jouw tegen jezelf in bescherming te nemen door je pony te verkopen

En wat betreft die jagers er komt nog eens een dag dan schiet ik er hier zelf een neer. Van die ***** die in de boomgaard richting het huis schieten terwijl er paarden honden en kinderen rond lopen. Ieder zn hobby maar soms gaan ze zo ver.

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 16:28

Ik lees uit jouw verhalen dat je een pony hebt die je een beetje de baas is, die boers is en over je heenloopt.
Ik zou er in dit geval zelf nieteens aan willen denken om er op te kruipen, als het op de grond al niet wil.
Ga terug naar stap 1, en werk aan het vertrouwen en het overwicht vanaf de grond. Zoek daar desnoods hulp bij, ik kan je alleen maar aanraden het eens te zoeken in de Natural Horsemanship, en dan met de methode Parelli. Kijk op www.parelli.com, voor de nederlandse versie www.parelli.nl . Er zijn cursussen in te volgen, die aardig aan de prijs zijn, maar je leert er iets van voor de rest van je leven. Je investeerd in jezelf, en in je relatie met Dustin.

Het kan best dat Dustin een te druk paard voor je is, dat je moet werken met een wat evenwichtiger, en rustiger paard. Maar aan de andere kant moet je ook niet te snel opgeven. Het feit dat er vandaag jagers aan het werk waren, en binnenkort idd imbecielen die vuurwerk afsteken maakt het de komende weken alleen maar moeilijker. Maar als je paard vertrouwen in jouw heeft blijft hij in zulke situaties bij je...en dat is iets wat je paard duidelijk niet heeft.

Dustinlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-05 08:15

Hallo allemaal,
Ik heb zeker wat gedaan met jullie advies maar het ligt echt niet aan zijn rug of tanden(half jaar geleden controle van tandarts).
Gisteren ging ik er weer op en was er niets aan de hand.
Weliswaar met mijn springzadel(voel ik me zekerder op)en zonder een hulpteugel ofzo.
Volgens mijn intructeurs (2 van de 4 )lag het misschien ook aan het scheren omdat het nu kouder word.
Ik heb met mijn vader gepraat en heel misschien mag ik hem zelf verkopen als er toevallig iemand hier ofzo komt aanlopen..
Gisteren ging het heel goed zelfs beter als normaal omdat die zoveel gelongeerd is geweest de laatste tijd(liep vanzelf al redelijk ontspannen).
Ik heb zelfs nog gezegd dat ik er aan begin te twijfelen of ik hem wel of niet verkoop.
Maar me vader wil het niet omdat hij veel te zenuwachtig is en me vader daar niet tegen kan.
Maar dan verkoop ik hem nog liever zelf en ik wil zeker weten waar hij komt te staan anders gaat hij NIET weg...
Ik zal vanavond een advertentie hier plaatsen op bokt.

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 08:20

Dus als je paard rustiger is omdat hij veel is gelongeerd, dan heb je de afgelopen tijd niet voldoende met hem gedaan. Paarden zijn in de winter nu eenmaal snel wat frisser dan in de zomer: omdat het kouder is, of omdat het waait, of simpelweg omdat ze de rest van de tijd in een box moeten staan omdat er geen weidegang is.