Ik heb al eerder een topic geopent van of ik hem nu wel of niet moet verkopen omdat hij zo'n springtalent is en eigenlijk ik een rustiger paard nodig heb voor mijn rug(2 jaar geleden gebroken en niet goed hersteld)
Hij maakt als ik er op zit vaak rare bokken gewoon van vreugde en aangezien ik hem ongeveer 4 keer in de week rijd(hij staat te ver van me weg voor meerdere keren)en hij niet op een manege kan staan want binnen staan is geen optie voor hem(ook niet met 2 uur weide per dag)omdat hij eenmaal is gewend aan buiten zijn.
Ik ben woensdag alleen naar hem toe gegaan en wilde gaan rijden.
Ik opgezadeld met men dressuurzadel(waar ik zoiezo niet zo stevig in zit omdat ik een springzadel gewend ben).
En de bak in.
Ik wil opstappen maar daar dacht hij anders over en ik stap net op en hij gallopeerde als een gek weg
dus ik eraf gesprongen maar kon hem niet meer vast houden(teugels sneden door men handen heen).
Ik was dus wel geschrokken omdat hij dit nooit zo erg had gedaan(ja 2 jaar geleden de eerste keer dat ik erop klom)het kan niet aan te weinig rijden liggen want hij had donderdag,vrijdag,zaterdag,zondag,maandag gereden en dan dinsdag stilgestaan.
Dus ik voor de zekerheid maar even slofteugel gehaald en die erom heen gedaan..
Ik stap op en ik zit begint die weer zo gek te doen en rent er van door(zat nog niet echt zeg maar wilde net gaan zitten)en hij gaf een bok en ik sprong er weer af.
Naja toen had ik er even genoeg van en ben mijn longeerlijn gaan halen en heb hem een half uur alleen maar laten galloperen.
Hij was dood op en kon een klein sukkeldrafje doen.
Dus ik er weer op proberen te komen
en ik zwaai net men been er over heen en en hij gallopeert in eens weg en ja hoor men voet blijft in de beugel hangen.
Ik blijf gewoon rustig en roep"hooo jochie hooo maar"dit had geen nut en hij bleef maar rennen en over balken en alles heen(ik had een teugel vast waarmee ik hem probeerde stil te zetten)Uiteindelijk had ik geluk dat ik mijn beugelriem nooit helemaal vastzet en dat die los schoot en daar lag ik dus met enorme pijn in me rug en een arm die bijna niet meer beweegbaar was..
Naja mijn vader kwam dus van zen werk en die had er nu dus echt genoeg van(pony is een zenuwachtig en wil TE graag werken en als hij maar voelt dat hij vast zit dan moet hij kosten wat kost los. net zoals een keer tijdens wassen alleen toen trok die het hek eruit en is met dak hek de weide ingegaan door draden en alles heen,over de kop geslagen en al maar gelukkig niks aan over gehouden)
Mijn pony moest dus te koop komen of moest ingerolen worden.
En ja hoor dat moest dus weer door een man die wij goed kennen, die wel aardig is maar gewoon af en toe niet goed met zen paarden omgaat en die zou wel kijken of die iemand zou kunnen vinden met een goed paard en dan die van ons inruilen ofzo.
Aan de ene kant wil ik dat helemaal niet en zeker niet via hem maja mijn ouders willen niks aannemen als ik zeg dat ik het niet via hem wil.
Als je het volledige verhaal wil van mij en de ervaring met die man moet je maar PM en of mailen want er zijn mensen die hem kennen hier op bokt..
Wat moet ik nu doen en wat als ik hem nu wil houden aangezien mijn ouders daar niet achter staat en de rest van de familie ook niet??? * huilt achter pc *
Ik hoop zosnel mogenlijk op antwoord want hij kan ieder moment weg zijn.
Ik ben in staat om desnoods met men pony weg te lopen als het niet beter zou zijn om hem weg te doen..

dan neem je gewoon een verzorgster die vaak kan komen of zelfs twee, dus dan kan hij elke dag bereden worden
(Ik weet hoe het kan voelen, ben zelf ook aan mijn rug geopereerd)
!!! Ik snap dat je de pony wilt houden, maar als je ouders die pony gekocht hebben en onderhouden kun jij er niks tegen inbrengen. Je ouders hebben het beste met je voor.
.