Zadel maten..??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

BeLoVeD

Zadel maten..??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-05 22:53

Hallo,

Ik zit ontzettend te klooien om een goed passend zadel te vinden op mijn haflinger. Ik heb een Wintec Pro Isabell Werth met de wijdste boom. Het zadel ligt sinds een tijdje echt niet goed meer en nu dacht ik dat dat kwam omdat mijn boom te smal was. Zoveel verstand heb ik er nu ook niet van. Nu was er iemand op de manege die een zadel te koop had dus die hebben we op Noran gelegd en er even iemand bij gehaald die er verstand van heeft. En het lag nog goed ook! Dit zadel heeft een boom van 5,5 inch en de kamer is op het smalste punt 2,5 inch. Weet iemand hoeveel cm een inch is?

mirgino

Re: Zadel maten..??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 23:45

BeLoVeD schreef:
Hallo,

Ik zit ontzettend te klooien om een goed passend zadel te vinden op mijn haflinger. Ik heb een Wintec Pro Isabell Werth met de wijdste boom. Het zadel ligt sinds een tijdje echt niet goed meer en nu dacht ik dat dat kwam omdat mijn boom te smal was. Zoveel verstand heb ik er nu ook niet van. Nu was er iemand op de manege die een zadel te koop had dus die hebben we op Noran gelegd en er even iemand bij gehaald die er verstand van heeft. En het lag nog goed ook! Dit zadel heeft een boom van 5,5 inch en de kamer is op het smalste punt 2,5 inch. Weet iemand hoeveel cm een inch is?

een inch is 2,51 cm als ik het goed heb.
maar ik ken een paar haflingers en hun rijden met een wintec en een rode boom.
rood = wide.

Vayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 11:56

De lengte in centimeter deel je door 2,54 dan heb je de lengte in inch. Bij twijfel kun je altijd een zadelmaker erbij halen!!! Misschien kunnen ze je wintec anders opvullen en moet er een andere boom in.