ligt heel erg aan het paard, Een uur lang echt aan het werk en oefeningen die ik nooit dat heeft ook geen zin volgens mij.
Ik rijd ewl vaak ongeveer een uur maar dan rijd ik twee sessies van een kwartiertje oefeningen en tussendoor veel stappen en de ontspanning weer opzoeken.
Ieder heeft zijn eigen manier van rijden en trainen. Op een manege rijd je vaak een uur in de les dat is wel een vaste tijd. MAar ik rijd mijn paarden zo lang al ik nodig vind. D eene dag lekker ontsoannen en tot ze lekker los en goed door het lijf lopen ongeveer 30 minuuten. De andere dag rijd ik langer omdat ik iets nieuws weil elren of een oefening wil verbeteren.
Dus de tijd zegt me niet zo veel ale je maar "nuttig" rijdt, Als mijn paard fijn oloopt goed zijn best doet en netjes wil meewerken dan ben ik vaak met 3/4 uur echt wel klaar en ga ik er niet nog een extra kwartier op zitten.
ik bepal dus niet : ik ga een uur rijden, maar ik bedenkt me ik wil vandaag aan twee of drie oefeningen gaan werken.
dus fanatiek ja dat wel als je tekelens echt en vol uur op het paard wil zitten , en alleen maar wil draven en galloperen zonder duidelijk doel. Dat is gewoon juist niet erg nuttig
maar wat is er mis met fanatiek aks je goed wil trainen en goe wil leren rijden ?? Niks hoor meid ga maar lekker rijden meid en geniet er van!