mening over de volgende boeken gevraagd

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Kim_S

mening over de volgende boeken gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-05 15:51

ik heb voor sinterklaas een boekenbon gehad en zou graag jullie mening willen weten over de volgende boeken:

- paardenmassage
- het paard als partner
- begrijp uw paard
- beter omgaan met uw paard
- natural horsemanship
- paardrijden met gevoel
- natuurlijk paardrijden

Quarterh0rse

Re: mening over de volgende boeken gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 16:53

ijslandertje schreef:
ik heb voor sinterklaas een boekenbon gehad en zou graag jullie mening willen weten over de volgende boeken:

- het paard als partner
- begrijp uw paard
- natuurlijk paardrijden

Bovenstaande boeken heb ik en vind ze erg interessant en leuk om te lezen, aanrader. De overige boeken die erbij staan schijnen ook goed te zijn!

_Nann_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 19:48

ik heb paardenmassage... had er eerlijk gezegd meer van verwacht, vind het toch niet zo duidelijk uitgelegd enzo, staan overigens toch wel veel afbeeldingen in.

Kim_S

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-05 21:12

kun je wat er in het boek staat ook toepassen"of wordt het daarvoor niet voldoende uitgelegd?

Woodstock

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 11:08

Ik heb 'paardrijden met gevoel'. vind het een leuk boek voor de basis, maar het geeft ook niets meer dan de basis. Er staan dingen in zoals 'als je paard tijdens het schouder binnenwaarts naar de hoefslag valt, moet je juist rechtdoor (dus van de hoefslag af) rijden'. Als je deze 'regeltjes' weet is het iets minder interessant, maar als je ze nog niet weet is het zeker de moeite waard!
Verder heb ik bijna het boek 'het paard in beweging' van Sara Wijche uit. Het is een vrij pittig boek, waarin ze in het begin heel veel over anatomie etc vertellenj. Vrij lastig deel, maar erna wordt heel duidelijk uitgelegd waarom de hulpen zijn zoals ze zijn. Er wordt heel duidelijk uitgelegd waarom je DIE hulpen op DIE plaats en manier moet geven, simpelweg omdat je paard zo gemaakt is. Ik vond het een heeeeel leerzaam boek, maar je moet er wel ff voor gaan zitten

clara

Re: mening over de volgende boeken gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 17:37

ijslandertje schreef:

- paardenmassage
- het paard als partner
- begrijp uw paard
- natural horsemanship
- paardrijden met gevoel
- natuurlijk paardrijden

Ik heb de boeken: het paard als partner en paardrijden met gevoel.
-het paard als partner is om je kennis te laten maken met de verschillende vormen van NH, als je met een van de methodes verder wilt gaan moet je dus alsnog een ander boek kopen. In dit boeken worden wel goed de verschillen uitgelegd.

-paardrijden met gevoel vind ik een goed boek als je de basis nog niet helemaal door hebt, er staan problemen vermeld en daar wordt dan de oplossing voor gegeven, een ervaren ruiter zal naar mijn idee niet zoveel aan dit boek hebben.

Anouskaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 17:40

Ik heb paardrijden met gevoel
Ik vind het een geweldig boek, het bevat precies de problemen waar de meeste mensen mee zitten. Ook tussednoor kan je even opzoeken hoe je iets ook al weer moet oplossen, echt een heel fijn boek

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 18:04

Ik heb het boek paardenmassage en vind het echt een goed boek. Ik vind dat alles er heel duidelijk in staat. Voor mensen die al veel ervaring hebben met massage is het misschien niet zo interassant, maar voor mij als leek is het heel duidelijk.
Ik vind het een aanrader.