is mijn veulen verveeld?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

is mijn veulen verveeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 13:13

Hai medebokkertjes..

fijn dat jullie even mijn topic lezen..want ik zit toch wel ergens mee in me maag. Mijn veulen van iets ouder dan 7 maand daar gaat het om.
Sinds dat ik hem heb is het eigenlijk beetje een sul.niks intresseerd hem behalve eten en zelfs dan staat hij er nog verveeld bij. hij is gezond en glanst als de neten maar ik weet niet..hij vind het nooit echt leuk als ik hem een borstel beurt geef hij staat altijd een btje verveelt toe te kijken..
en te wachten tot hij weer met zn maatje de wei in kan.het lijkt wel een paard van 20 bijwijze van..hij geeft om niks en vind niks eng.. misschien issie wel gewoon ontzettend nuchter.. maar ik vind dat een veulen toch wel enigzins nieuwsgierig en spontaan zou moeten overkomen...

wat moet ik hiermee? zou hij niet gelukkig zijn? zo komt het namelijk op mij over..

ben ff ten einde raad.. iemand ideen?

Alvast bedankt..

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 13:15

tja het karakter van het beessie kan je alleen maar mee leren leven

zweetvos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 13:19

Hoi,

Wat doet ie de hele dag? Staat ie dag en nacht buiten met vriendjes of ook vaak alleen op stal?
Misschien is het gewoon een relaxed paardje die alles wel goed vind.

Ik zou hem lekker zoveel mogelijk buiten laten lopen met veel soort- en leeftijdsgenootjes.
Poetsen en meelopen is hij zo te lezen gewend, dat verleerd hij dan niet hoor.
Tegen de tijd dat hij 3 is en je aan de slag gaat vind hij alles dan miss wel interessanter!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 15:58

jah hij staat gewoon heel de dag in de wei met nog een ander veulen.
samen kunnen ze het wel vinden..
nah zal wel het aard vant beestje zijn dan..maar ik hoop iig wel dat dat nog een btje omslaat.

Tivoli

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 17:45

Als hij volgens zeggen goed gezond is(bloedonderzoek kan nooit kwaad..)
Lijkt het er inderdaad op dat hij niet erg gelukkig is.
Misschien is hij te vroeg bij zijn moeder weg gehaald en zit hij in een dip.
Ook kan het helpen de wei wat te veranderen,een skippybal en wat leuke zandheuvels doen wonderen.
geef hem iets om naar uit te kijken,wandel eens met hem over het erf,of zet er een leuke eigenwijze speelkameraad bij.(Misschien een shetlander of ander speels type.)
Als hij behalve ongelukkig ook sloom en ongeïntresseert overkomt,zou ik zeker eens een onderzoekje overwegen.
(Niet om je bang te maken,maar ons veulen had deze symptonen en er werd bij hem een zwak hartje geconstateert..)

Goed zoeken naar de oorzaak dus,als het langdurig zo blijft.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 10:34

hij is met bijna 6 maanden bij zijn moeder weggehaald dus te jong was hij niet echt..ik wandel met hem over het erf en we zijn ook al een keer langs het strand geweest.gister was hij ook best wel vrolijk..ik heb hem nog eens goed geobserveerd en ik denk dat het toch het aard van het beestje is.. begin januarie komt de veearts en dan zal ik eens overleggen wat de mogelijkheden zijn en een evt. bloedonderzoek.

Allejandro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 10:37

dat is gewoon zijn karakter denk ik

misschien wel bloedarmoede maar alstie gewoon goed voer krijgt enz, en dan zou ie ook niet glanzen.
Ik denk dat hij iets mist , bijv speelgoed (bal ofzo) zodat ie zich kan vermaken ?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 13:18

ik heb er al eens een speeltje bij gedaan maar hij regaeerd er helemaal niet op.. hij vidn het allemaal aar saai lijkt wel..

allegro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 17:57

Misschien kun je hem met snoepjes kunstjes leren. B.v. een emmer optillen, voetje geven. Worden ze vaak wel enthousiast van.

aafje87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 20:46

ik heb ook zo'n sul hoor, ook die is helemaal gezond maar het intresseerd hem gewoon niets.(heb een fjord van 8 maanden zie profiel)
Ik denk gewoon dat de koudbloedjes iets rustiger zijn als warmbloeden ook al zijn het veulens.
Hij gebruikt liever zijn energie om zich warm te houden als om zich druk te moeten gaan maken om jou(bedoel ik niet rot!)
Ach denk dat je er op latere leeftijd alleen maar je voordeel mee doet als ze nu al zo rustig zijn!

Y_DG

Re: is mijn veulen verveeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 21:14

ik heb ook een veulen dat 24/24u en 7/7 op de wei staat. Daardoor gaan ze idd gewoon rustig op de weide staan grazen met de vriendjes. Het word een gewoonte voor die beestjes die hun beweging nemen als jij er niet bent

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 22:02

jah, ik merk wel dat ik mijn topic iets te vroeg heb gemaakt want hij gaat wel steeds meer intresse tonen in ons (me vriend en mij)
is wel leuk hoor!

snoepjes en kunstjes dat zie ik wel over een jaar of 2,3 daar vidn ik hem nu nog te jong voor en naar mijn mening kan (met nadruk op kan) je een bijterig/happerig paard krijgen.. voetjes optillen vind hij ook allemaal prima en heeft hij ook nog nooit moeilijk over gedaan..bij de smid hetzelfde verhaal