wat zou jij allemaal voor je pony overhebben/ opgeven?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Kady_

wat zou jij allemaal voor je pony overhebben/ opgeven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-05 20:08

vandaag hadden wij het er op stal over wat je allemaal overhad voor je pony en wat je allemaal voor hem op zou geven...

ik zou mijn ponys echt nooit kwijt willen ik heb echt ''alles'' voor ze over en jullie?

Chocopasta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 20:09

Ligt er helemaal aan in welke situatie mijn pony en ik verkeren.
Kan nu wel zeggen; ''alles'', maar dat weet ik nooit
Beetje een rare vraag eigenlijk

M59

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 20:11

Ik heb echt veel voor ze over...zal ook echt zo veel mogelijk voor ze doen, maar het licht er natuurlijk aan in welke situaties je verkeert enzo

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 20:14

Ik heb net een jaar buitenland opgegeven voor mijn paard. Ik weet niet hoever ik zou gaan, zou hem iig nooit verkopen. Alles opgeven weet ikook niet.

Neem bijvoorbeeld een operatie van ruim 5000 euro, en de kans dat hij dan beter wordt is klein, en hij zou dan alsnog moeten worden afgemaakt. Ik denk eerlijk gezegd dat ik dat niet voor hemover heb. jullie?

casanova

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 20:14

*ik heb er voor over om financieel op het randje te leven
*om er voor te (over)werken.
*om mijn dochtertje van 8 maanden vaak naar oppas te brengen.
*om er vroeg voor op te staan.

_Christine

Re: wat zou jij allemaal voor je pony overhebben/ opgeven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 20:15

Ik heb veel slechte tijden mee gemaakt met 1 van mijn vzpony's (lees profiel bij Elly) maar ik ben er elke dag voor ze geweest en nu nog steeds. Ik heb bij elkaar al meer dan 100,- aan ze uitgegeven en heb dus echt heel veel voor ze over!!

Beauty0102

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 20:21

Erg veel, ik heb geen eigenpony maar ik rij/verzorg elkedag Pukkie (profiel Punkies) en ik weet echt niet wat ik zonder haar moet!
Ik zou er erg veel voorover hebben !!!

Marja1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 20:22

heel veel wel. Maar het ligt enorm aan de situatie. Ik zou bijvoorbeeld een wereldreis wel willen maken van 2 jaar maar dat doe ik niet want ik heb mijn pony.
Of dingen als stage lopen in het buitenland.
Als ik straks klaar ben met mn mbo en ga naar hbo en ik moet op kamers moet mijn pony meekunnen anders zoek ik een andere opleiding (vind ik toch best een grote opgave)
Laatst bijgewerkt door Marja1988 op 08-12-05 20:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 20:22

kinuh schreef:
Ik heb veel slechte tijden mee gemaakt met 1 van mijn vzpony's (lees profiel bij Elly) maar ik ben er elke dag voor ze geweest en nu nog steeds. Ik heb bij elkaar al meer dan 100,- aan ze uitgegeven en heb dus echt heel veel voor ze over!!

ehm.. 100 euro? dat geef ik op wekelijkse basis uit
ikzelf heb extreem veel over voor mijn paarden. al mijn vrije tijd en geld.

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 20:23

lowara schreef:
kinuh schreef:

ehm.. 100 euro? dat geef ik op wekelijkse basis uit
ikzelf heb extreem veel over voor mijn paarden. al mijn vrije tijd en geld.

ze is 12 en heeft een vz pony verschilt wel he met eigen beessie?

Kady_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-05 20:24

natuurlijk gaat familie en gezondheid enzo wel voor ja maar ik bedoel meer euhh.. zoiets als een auto en die dingen weetje wel

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 20:24

wat ik voor m'n pony overheb??

valt niet in geld uit te drukken, maar als iemand uit mijn omgeving me voor de keus zou zetten, hij/zij of mijn pony, dan had ik die persoon nooit meer gezien.....

Kady_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-05 20:34

ja ik denk dat ik hetzelfde zou doen al ellepep maar er zijn toch wel een paard dingen die natuurlijk ook belangrijk zijn ik bedoel mijn vader en opa en oma enzo.. njaa eigenlijk een heel moeilijke keuze mijn ponys zijn namelijk heel belangrijk voor me maar mijn vader en opa en oma ook

Melia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 20:36

tjah.. het ligt er wel aan hoe de situatie is ja maar ik heb er bijv. voor over om er in de regen/sneeuw/slecht of koud weer enz. naar toe te gaan (t zijn vzpony's dan ) ik heb eigenlijk tot nu toe alles er wel voor over

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 20:53

alles, maar als ze veel pijn lijd bijvoorbeeld, dan moet je het ook voorover hebben om te zeggen, ga maar. ik hoop dat ik dat nooit hoef te doen, en anders over een HEEEEEEEEEELE lange tijd. wil dr nooit meer kwijt dus...

Kady_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-05 21:00

ja idd.. ik hoop ook dat die tijd bij mijn ponys ook nog heeel erg lang gaat duren. moet er niet aan denken.. maarja als het beter zou zijn voor der dan moet je der wel laten gaan.

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 22:25

Ik heb alles voor ze over.. Al moet ik droog brood eten..

En mn paarden gaan gewoon voor alles en iedereen..

stefanietjuh

Woonplaats: Of bij Johnny Depp en anders gewoon in Zevenbergen :)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 22:33

Ik denk dat ik er veel voor over zou hebben. Ligt eraan in welke situatie. In ieder geval niet alles denk ik, want soms vind ik familie toch belangrijker en het gezin enzo. Maar ik heb dan ook geen eigen paard, dus weet niet zo goed wat ik zou doen. Zeker wel veel!!

LovingTweety

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 22:36

Alles, we hebben dierenartskosten gehad van 1500 euro voor een pony die 750 euro heeft gekocht, het is nooit bij mij opgekomen om dat niet te doen, ik zou letterlijk voor ze door het vuur gaan

Neroo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 22:47

Mijn pony heeft een hele grote emotionele waarde voor mij,
ik ga niet op kamers, want dan kan mijn pony niet mee..

al mijn geld gaat op aan Nero

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 22:52

al mijn geld, vrije tijd, overwerk, noem maar op. mijn paarden zijn het belangrijkste in mijn leven. je moet het zien als een soort 'kinderen', je kan ze niet wegdoen als je ze zat bent (ik vind niet dat dat zo hoort tenminste). je hebt er verantwoordelijkheid over, ze zijn van jou afhankelijk (als je alles zelf doet tenminste). en je krijgt er zo veel voor terug! nee, mijn paardjes gaan boven alles, zeker als je nagaat wat ik allemaal met ze heb meegemaakt en zij met mij!

sammetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 22:57

Mijn relatie..........

Volgens mijn ex was een reden dat het tussen ons niet liep o.a. dat ik teveel tijd aan mijn paard besteed en dat mijn paard belangrijker was dan hij.....

Volgens mij lag het toch echt ergens anders aan......

Nou vind ik mijn paard inderdaad erg belangrijk en wil haar houden zo lang als ik kan. Als het financiel echt niet haalbaar is zal ze natuurlijk wel weg moeten. Maar heb er geen probleem mee om zonder luxe te leven als ik dan wel mijn paardje kan houden (en een fijn leven kan geven)

Nikkitje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 00:30

Het ligt wel aan de situatie maar in principe: alles.
Er zijn maar weinig dingen die ik niet voor mijn kleine engeltje ( duiveltje ) zou doen tenzij het ten koste gaat van zijn gezondheid.

Lacuna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 10:32

Alles...
En als de situatie gaat komen: dan ook mijn eigen "geluk" door hem te laten gaan wanneer lijden ondraaglijk is.

Ik ben op dit moment vrloofd, maar als meneer vind dat ik moet kiezen tussen hem en mn paard.. dan is daar het gat van de deur.

Op dit moment ben ik hard bezig mn paardje te verhuizen, omdat hij dan dichter bij mij komt te staan. Hierdoor komen er toch behoorlijk wat kosten voor mij bij (ben n arme studente) maar dat heb ik echt voor hem over.

Ik vind dat wanneer jij een dier neemt, dat afhankelijk van jou is, dat je er dan wel wat voor over moet hebben.
Groetjes, Lacuna

Kathleen_vW

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 10:35

Echt heel veel, ik zou door het vuur voor Kendi gaan