vlekken op een haflinger schoon krijgen ?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Rafaela

vlekken op een haflinger schoon krijgen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-05 19:18

heey,
ik rijd elke week op dezelfde manegepony(haflinger), maar die heeft van die bruin/zwarte vlekken op zijn bene/kont.
Dit hoort zeker niet op zijn vacht. ik denk dat het komt omdat hij vaak in zijn stal ligt, en dan voornamelijk in zijn mest. maar die krijg ik er met gewone borstels niet uit. weten jullie wat ik het beste daarvoor kan gebruiken ?

groetjes rafaela

_Christine

Re: vlekken op een haflinger schoon krijgen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 19:21

water en evt zeep (natuurlijk wel voor paarden )

Cassia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 19:23

gebruik een 'steen'. een zwart blokje lavasteen het helpt echt!!

CoSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 19:28

Je zou kunnen gaan wassen, maar daar dan wel even mee wachten tot het weer lekker warm is buiten!

Rafaela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-05 19:29

jaah, en ik weet niet of ik hem wel mag wassen, want heb hem natuurlijk (nog) niet geleasd
ik zal inderdaad wel dat zwarte blok proberen, geloof dta ik wel weet wat je bedoelt. dat gebruiken ze toch ook vaak bij schimmels he ?

_Christine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 19:30

Rafaela schreef:
jaah, en ik weet niet of ik hem wel mag wassen, want heb hem natuurlijk (nog) niet geleasd
ik zal inderdaad wel dat zwarte blok proberen, geloof dta ik wel weet wat je bedoelt. dat gebruiken ze toch ook vaak bij schimmels he ?

Oja dat werkt bij mn shetjes ook!!

ilsejee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 19:33

of een busje anti-klit kopen. Erop spuiten, even op laten drogen en je veegt het er zo vanaf.. als het schoon is nog wat erop spuiten, dan blijft het ook vuilafstotend en is het de volgende keer weer makkelijker schoon te maken.

Cassia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 19:38

Rafaela schreef:

ja en die zijn nog lastiger schoon te maken dan een haf (heb er zelf een en verzorg een schimmel)

Maar je weet dus wat ik bedoel met zo'n 'steen'?

Daantje1981

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 19:45

Babydoekjes je weet wel om de billen van baby's schoon te maken.

Ik heb een fjord en die heeft ook vaak van die gele bruine vlekken. Die baby doekjes werken prima!

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 21:15

bij mij werken babydoekjes helemaal niet en antiklit ook niet echt.. Poetsblok weet ik niet

Nikkitje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 00:32

Schuurblokje, niet te vaak natuurlijk maar in sommige gevallen ( zoals bij een wedstrijd of één keer in de zoveel tijd ) en anders heel goed poetsen.
De blokjes waar ik het over heb zijn voor rond de 2/3 euro verkrijgbaar bij de meeste ruitersport zaken.
Veel succes met je Haflinger....