omdat mijn zadel waarschijnlijk weer te smal word wil ik nu wel een wintec. Ik heb nu een zadel met een wijde boom (heeft hiervoor op de fjord van Ellen gelegen). Het is een leren zadel. Maargoed mijn voorkeur zou nu uitgaan naar een wintec als ik een nieuwe moet. Nu was mijn vraag dus of de wintec ook een bredere boom heb als wit. ik heb gelooft wel zoiets gehoord dat er een roze bestaat en die breder is.... klopt dat?
De andere tak van Bates(wintec is een product van bates) maakt ze wel in het leer. Dan heet het ook gewoon bates, ook met verwisselbare bomen en verder alle opties zoals ze op een wintec zitten
Ja kijk inderdaad dat als je een paarse boom koopt dat je dan ook het juiste zadel erbij koopt, de gewone wintec's kunnen inderdaad niet met die paarse boom.
Sorry dat ik hier zomaar even binnenval, maar ik heb eigenlijk ook een vraagje over wintec. Ik heb namelijk een cair pro dressuur en nu ben ik benieuwd of het mogelijk is om de kussens op te laten vullen, ik ben al aan het zoeken geweest op de site van wintec maar kan het niet vinden.
Wintec Wide (of Wintec XL) worden geleverd met 3 verschillende bomen in paarstinten (breder dan de brede witte boom voor de gewone Wintec). Ik heb eens geïnformeerd naar de prijs omdat ik wel geïntresseerd was, en dat zadel (kaal) kwam op 547€ inlcusief de 3 bomen.
ik heb de wintec wide met cair(alleen ligt ie op een welsh en dat past eigenlijk ook gewoon goed ) hij bestaat dus inderdaad en is geschikt voor de witte, roze en paarse boom. Ik ben er tot nu toe heel tevreden over (heb m nu iets langer als een jaar)