Ik twijfelde nog om dit bij [RT] te plaatsten, maar aangezien ik er op dat moment niet op zit, en het paard ondertussen uberaupt niet meer gereden wordt, vond ik het hier beter op z'n plaats.
Zoals de titel al zegt, dit paard wil dus absoluut niet uit zijn weide. Eerst dacht ik dat het kwam omdat er sinds kort een karretje staat in de weide naas ons, en dat hij daar dus bang van is, maar zelfs als het er niet staat weigert hij een poot te verzetten. Met heel veel geduld en iemand die hem langs achteren naar voren 'jaagt' krijgen we hem uiteindelijk wel de wei uit, en is er verder geen probleem meer. Ik heb al geprobeert om eerst uit de wei te gaan, om te draaien, weer naar binnen, rondje rond de weide stappen en weer naar buiten, maar als ik na een keer of 10 geen verbetering merk, en hij zelfs nog feller begint te reageren, denk ik niet dat dit veel nut heeft. Hij wordt ondertussen al maanden niet meer gereden, dus hij kan 'uit de weide' echt niet associëren met 'vervelend werk'.
Iemand tips zodat ik dit paard toch de weide uit krijg zonder te verongelukken?
maak het uit de wei gaan dus leuker, ga wandelen, geef hem buiten de wei een hapje biks of wortels te eten..
hij vind het wel gezellig zo denk ik, die wei is zijn vertrouwde omgeving geworden. haal hem er dus meer uit, ga leuke dingen doen dan komt het denk ik wel goed
een bezoekje bij zijn beste vriendin is toch ook gezellig zou ik denken... Hij staat anders toch maar alleen op z'n wei (natuurlijk wel met andere paarden in de buurt)