Hij luisterd niet meer naar mij?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Diana_14

Hij luisterd niet meer naar mij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 22:15

Ik weet niet of het hier goed gepost is? Zo niet, mijn excuses hiervoor.

Mijn paard staat sinds kort op de manege, het is bijna 6 kilometer fietsen. Als ik heen ga moet ik in het donker terug langs een 3 kilometer lange weg, waar geen lantaarnpalen staan. Dit vertrouwd mijn moeder niet, dus mag ik 3 dagen in de week niet naar mijn paard, omdat ik dan lange school dagen heb en het niet red om voor het donker weer thuis te zijn.
Ik kan mijn paard niet 3 dagen op stal laten staan dus heb ik gezocht naar een bijrijdster, de zus van een vriendin van mij. Het gaat wel redelijk met rijden en hij komt zijn stal uit.
Maar nu was ik aan het rijden, en ik merk dat mijn paard totaal niet meer naar mij luisterd, als ik aandrijf blijft hij het zelfde tempo lopen, wil ik links loopt hij gewoon rechtdoor. Met poetsen is hij ook draaiiger. (spel ik dit zo goed?)

Wat kan ik hier aan doen? Ik wil toch wel dat ik fijn met mijn paardje kan gaan rijden.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 22:17

Misschien kan je vragen of ze het leuk vind om les te nemen of jij geeft er af en toe les.

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 00:09

Als voorwaarde stellen dat ze moet lessen

Sily

Re: Hij luisterd niet meer naar mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 00:24

Ik zou haar idd laten lessen, maar het nadeel van verzorgsters is, hoe goed ze het ook bedoelen en doen, ze het altijd anders dan jou zullen doen.
Er zijn natuurlijk ook wel mensen bij wie dit minder is, maar vaak moet je dan geluk hebben of flink zoeken.

Mijn laatste bijrijdster had ook les, bij dezelfde instructrice, en toch merkte ik de volgende dag een duidelijk verschil in het paard, terwijl er niks mis was met de bijrijdster, ze was alleen anders en sommige paarden trekken zich daar meer van aan dan andere.

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 08:57

Ga eens kritisch kijken naar hoe ze rijdt. Aan een schoppende ruiter heb je niets....

Whisperke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 09:43

Ik weet niet hoeveel ervaring je hebt, maar misschien dat je haar zelf wat tips kunt geven!! Maar er is een topic geweest hierover. Misschien ligt het eraan dat zij consequenter is en net wat duidelijker in de hulpen dan jou, dan krijg je zulk gedrag ook, beetje uitproberen. Ik denk dat als je dit erg vervelend vind gewoon kunt vragen of ze haar niet kan longeren, en niet meer zoveel kan rijden!!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 09:50

Kiun je niet vragen aan je moeder ofz e het even wil aankijken om jouw s`avonds naar de manege te brengen. Zeg gewoon tegen haar dat je het gevoel hebt dat je paard niet meer naar je luisterd. heb ik ook gedaan en mijn moeder brengt en haalt me nu meestal op de donderdag..

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 09:54

ik heb straks ook voor mijn nieuwe aanwinst een bijrijder, en er moet toch echt gelest worden.

Zazoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 10:03

Whisperke schreef:
Ik weet niet hoeveel ervaring je hebt, maar misschien dat je haar zelf wat tips kunt geven!! Maar er is een topic geweest hierover. Misschien ligt het eraan dat zij consequenter is en net wat duidelijker in de hulpen dan jou, dan krijg je zulk gedrag ook, beetje uitproberen. Ik denk dat als je dit erg vervelend vind gewoon kunt vragen of ze haar niet kan longeren, en niet meer zoveel kan rijden!!

of ze is juist niet consequent en stompt t paard af...

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 10:11

Les is ook een absolute voorwaarde bij mij

Geen les, niet rijden.

Whisperke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 10:21

Zazoo dat kan natuurlijk ook. Ik denk dat je eerst moet nagaan waar ergens de fout ligt en dat les een goed hulpmiddel zal zijn om daarachter te komen. Daarna kun je kijken of het verandert!! Bij mijn verzorgpony heb ik eerst geen les gehad, maar nu wel en ik merk dat we samen veel verder komen dan zelf wat aan klommelen!!