tips gevraagd voor paddock

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

tips gevraagd voor paddock

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 19:42

ik heb een paddock maar moet de bodem nog doen, ik wil er niet al teveel voor uitgeven. het is nu een blubberzooi, ik dacht zelf; een bouwvakker/stratemaker in zijn kraag grijpen en vragen om ong. 30 of 40 cm blubber weg te schrapen, dan worteldoek erover en dan zand erop. maar wie weet wat worteldoek kost? laat het water door? mijn paddock is ong. 10 x 16 meter.

alle andere (goedkope) tips zijn welkom!

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 19:43

ik zou zeggen .. 2 cm zand erop .. klinkers of 30 x 30 verzamelen en bestraten maar ...

Anoniem

Re: tips gevraagd voor paddock

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 19:58

@shadowflower; ja dat kan ook, maar als ze er de hele dag (overdag) in staan vind ik het toch sneu als ze even willen liggen.

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 19:59

ze kunnen ook staand slapen ... en als ze snachts in stal staan dan kunnen ze toch liggen . desnoods leg je er rubber matten op ^^

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 20:01

tja is een idee......

nog meer tips??

lightmorebh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 20:33

ik raad je geen hotsnippers aan want dat wodrt uiteindelijk ook een blubzooi ben nu ook op zoek naar een andere oplosiing dus blijf dit topic even volgen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 21:07

lightmorebh schreef:
ik raad je geen hotsnippers aan want dat wodrt uiteindelijk ook een blubzooi ben nu ook op zoek naar een andere oplosiing dus blijf dit topic even volgen

die laag blubber bij mij komt idd ook van die rot snippers ik wou dat ik wist of er een mogelijkheid was zonder de blubber weg te halen, ik denk dat dat nog het meest kost, maar ik vrees dat ik er een laag af moet laten halen.

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 21:22

Dat houtsnippers blub worden is ook vrij logisch, dat gaat composteren

Wij hebben op de bestaande grond (oude zeeklei volgens mij) paar cm heel grof zand gedumpt. Gaat prima. Af en toe een geultje graven naar de zijkant en hij is weer droog.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 21:46

Sjonniej schreef:
Dat houtsnippers blub worden is ook vrij logisch, dat gaat composteren

Wij hebben op de bestaande grond (oude zeeklei volgens mij) paar cm heel grof zand gedumpt. Gaat prima. Af en toe een geultje graven naar de zijkant en hij is weer droog.

ik zit op veengrond, dat is echt snot

Carolaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 09:42

wij hebben drainage gelegd, over die buizen grind en als bovenlaag geelzand.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 09:47

waldisney schreef:
wij hebben drainage gelegd, over die buizen grind en als bovenlaag geelzand.

op de aarde? zit er verder niks tussen, doek ofzo? hoe lang ligt dat er al?

Maitu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 09:55

We hebben hetzelfde als waldisney, drains op 60 cm.....de draingaten gevuld met grind...en dan ca 40 cm geel scherp zand. Om te rijden zou het wat te zwaar zijn, als paddock is het prima!!! Wij hebben hier ook leemgrond.

Carolaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 13:38

nee we hebben niets tussen de aarde en het gele zand zitten. Je merkt wel dat op plaatsen waar ze veel staan. ( in/uitgang ) Dat er zwart zand boven komt. Dus misschien als je er worteldoek tussen doet, dat het geen slecht idee is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 17:57

ik twijfel nog met worteldoek, is erg duur.....