bodem rijbak?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

bodem rijbak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 17:21

Hoi,

ik hoor wel eens dat er vele soorten verschillende bodems bestaan voor rijbakken, zoals Agterberg, eb en vloed, enz.

Wat zijn de verschillen en overeenkomsten tussen deze en wanneer voor welke bodem te kiezen? Ben benieuwd omdat er zoveel soorten zijn, en of er ook eentje duidelijk beter is als de rest.

Hoeveel soorten zijn er eigenlijk?

Bedankt!

Lante

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 17:34

Ben ik ook benieuwd na, ook wat ze ongeveer kosten voor een bak van 20 x 40m.!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 17:41

voor de kosten loopt er dacht al een topic bij vraag maar raak. Gaat mij voornamelijk om keuzes die je kan maken als om bodem gaat.

Lante

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 17:54

Heb ik net gezien idd. Mijn schoonvader heeft een bak van woudzand; zand met een beetje leem. Deze is altijd goed geweest, maar moet nu, na 5 jaar, wat onderhoud hebben (nieuw zand erbij).

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 17:59

Er zijn heel veel verschillende soorten. Zand, houtsnippers, vilt, tapijt, rubberkorrels, rubber systeemmatten met zandlaag....ik denk dat je een echte expert moet zijn wil je hier een goed en gedetailleerd overzicht kunnen geven. Bovendien is dit een beetje een kleine vraag maar met een antwoord dat de vraagsteller niet had voorzien. De vraag is een beetje als: vertel me even wat voor auto's en type autos er zijn, en dan verwachten dat er iemand uitleg gaat geven over personenauto's in alle categoreien, naar bestelbusjes, via vrachtwagens en legervoertuigen en amfibievoertuigen tot aan de formule 1. Beetje te algemeen gesteld, vind je niet?

Dus voordat er iemand veel tijd gaat verliezen, zichzelf een RSI bezorgt door serieus antwoord te geven op iemand die niet weet wat hij vraagt, of een vraag stelt zonder dat er echt de noodzaak is voor dat antwoord (behalve interesse) , is mijn vraag daarom: wat voor discipline rijdt je? Wat wil je in die bak doen?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 20:56

Is idd geen noodzaak voor, alleen interesse.

Rijd alleen dressuur.

Quidou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 20:57

Mijn vader werkt bij Agterberg
www.agterberg.com denk dat je daar wel het een en ander over de bodem kan vinden...

Pellie

Re: bodem rijbak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 21:23

hier in friesland in woudzand inderdaad erg populair. ik ontkom er ook niet aan, het is goed zand, relatief goedkoop en omdat mijn eigen zand toch wat te diep blijkt te zitten is dit gemakkelijker

Anoniem

Re: bodem rijbak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 22:32

dit topic ga ik ff volgen, voor mijn mini-bak/paddock

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 00:49

Voor een paddock zou ik toch snel gaan voor rubbermatten. Ligt er aan hoe je ondergrond er uitziet, hoe de afwatering/drainage is en of je paard de neiging heeft om te graven.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 07:49

Cassidy schreef:
Voor een paddock zou ik toch snel gaan voor rubbermatten. Ligt er aan hoe je ondergrond er uitziet, hoe de afwatering/drainage is en of je paard de neiging heeft om te graven.

wat voor matten? waar te koop en wat kosten ze ? wat moet er onder de matten?