voorwaarden verzekering

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

kris_

voorwaarden verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 16:34

Ik heb enkele vraagjes over paardenverzekeringen.
Ik zou mijn quarterveulen willen verzekeren tegen overlijden. Vorige maand heb ik een veulen verloren door ziekte en dan is een financiële compensatie een mogelijkheid om opnieuw te beginnen.
Nu kwam ik terecht op de site van interpolis waar me opviel dat je paard bij ziekte of ongeval binnen de 48 uur dient afgemaakt te worden om aanspraak te maken op de verzekering! Dit vind ik zelf eigenlijk niet kunnen. Is dit bij alle verzekeringen zo? Als ik zelf insta voor de zorg en ziektekosten hebben ze er toch geen zaken mee of ze meteen geeuthanaseerd wordt of pas na een week?
Ook vind ik vreemd dat bij een spoedoperatie eerst interpolis hun mening dient gevraad te worden vanaf 250 euro. Een spoedoperatie is toch spoed? Dan heb je toch geen tijd om te wachten tot men terug belt?

Verder denk ik me niet te verzekeren tegen kreupelheid of blijvende ongeschiktheid om te rijden. Dit omdat je dan voor uitkering je eiegendom dient af te staan... Een merrie met papieren lijkt me toch wel een leven als fokmerrie waard te zijn indien ze niet om humanitaire redenen/pijn dient afgemaakt te worden. Bij sommige kan je ze terugkopen maar wat betaal je dan?

P.S. heeft iemand ervaring met Cahterine de Buyl verzekering (Lloyd of London)? Heb offerte gekregen maar er zit geen polisvoorwaarden bij...

clara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 20:01

Ik heb een veulen die ik niet ga verzekeren o.a. om bovenstaande redenen, ik leg zelf iedere maand een bedrag opzij zodat als er een keer iets gebeurt ik toch kan zorgen dat mijn paard de nodige zorg krijgt. En als hij zo ziek is dat het niet meer paardwaardig is dan wil ik zelf beslissen of ik hem laat afmaken of een spuitje geef en waar en wanneer ik dat dan doe.

Needje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 23:10

Bij Interpolis in de voorwaarden staat: U dient in geval van dood of noodzakelijk afmaken een door de DA opgemaakt en ondertekend attest en sectieverslag binnen 7 dagen naar ond te sturen, behalve als wij iets anders met u hebben afgesproken. Bij noodzakelijk afmaken van het paard door de DA dient u eerst onze toestemming te vragen. Dit hoeft niet in direct levensbedreigende gevallen.

Die operaties die ze vergoeden (koliek, fracturen en open wonden) is een extraatje van ze. Dus op zich vind ik t niet raar dat ze vooraf willen weten wat er gaat gebeuren. Je moet gewoon zorgen dat je altijd t nummer van ze bij je hebt. Al denk ik dat t in de praktijk door de DA zelf wordt geregeld.
Voor Interpolis is dit nr. 013-4621111. En is dag en nacht bereikbaar!
Zowiezo moeten alle schades binnen 72 uur gemeld worden. (als je aanspraak wilt maken op de ziektekostendekking)

Als je je paard voor ongeschiktheid laat verzekeren kan je je paard terug kopen van de verzekering. Wel betekend dit dat t paard nooit meer verzekerd kan worden ergens. En vaak mag je ook niet meer aan evenementen meedoen. Omdat t paard ongeschikt daar voor is bevonden.
Hoop dat je hier iets aan hebt!

haf_jessie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 13:35

Valt best mee met interpolis,ik heb al een aantal maal dat ik pas een week later melde dat er bijv echos waren gemaakt,ze doen hier helemaal niet moelijk over,en je krijgt alsnog gewoon vergoed. Ik vind dit echt een top verzekering. Als je meer wil weten over interpolis pb je me maar

kris_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-05 14:20

Ik blijf een beetje zitten met mijn vraag over de periode van 48 uur. Ik denk dat ik misschien wel een paar dagen wil afwachten of afmaken echt noodzakelijk is.... Dat lijkt dus niet te kunnen, je moet binnen 48 uur beslissen of men betaalt niet uit.
Verder vind ik het vreemd dat ze zelf toestemming moeten geven bij bijvoorbeeld koliekoperatie. Wat als ze niet akkoord gaan? Hebben ze dat recht? Moet ik dan zelf voor de kost opdraaien?
Bij Fairmount gaan ze nog verder en betalen ze blijkbaar enkel gelukte koliekoperaties...

Kyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 14:58

Zelf heb ik een goede ervaring met Interpolis. Bij iedere verzekering is het wel zo dat je letstel binnen 48 uur (sommige 24 uur) moet melden. Mbt de koliekoperatie en je andere specifieke vragen zou ik gewoon even contact opnemen met Interpolis hoe ze dat bedoelen enz. dan heb je gelijk een duidelijk antwoord.

Esther_

Re: voorwaarden verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 15:05

Bel ze gewoon eens en vraag het. Ik heb mijn merrie daar ook verzekerd, maar dan uitgebreider. Ik kan haar nu gewoon houden als er iets met haar gebeurd en ze niet meer bereden o.i.d. kan worden.

kris_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-05 15:13

Kyona schreef:
Zelf heb ik een goede ervaring met Interpolis. Bij iedere verzekering is het wel zo dat je letstel binnen 48 uur (sommige 24 uur) moet melden. Mbt de koliekoperatie en je andere specifieke vragen zou ik gewoon even contact opnemen met Interpolis hoe ze dat bedoelen enz. dan heb je gelijk een duidelijk antwoord.

dat men het overlijden meldt binnen 48 uur kan ik begrijpen maar euthanasie dient binnen 48 uur te gebeuren van zodra de eerste ziekteverschijnselen zich manifesteren.... Soms zijn ze dan nog te goed om een prognose te maken voor de komende week vind ik. Hoe kan je in zo een vroeg stadium al voor euthanasie kiezen? Ik heb het dan bijvoorbeeld over een gestoorde leverwaarde, colitis, influenza, ...

Needje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 17:05

Volgens mij ging die 48 uur om een noodzakelijk afmaken van een paard. Als je paard noodzakelijk afgemaakt moet worden, weet je dat wel hoor!! Anders is het paard ongeschikt, en dat is alleen vergoed bij de uitgebreide verzekering. Maar is dan niet noodzakelijk om het paard af te maken. (Denk aan peesblessures die zeer ernstig zijn)