Petrie Polo, rits aan de voorkant...

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

figora

Petrie Polo, rits aan de voorkant...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 14:06

De petrie polo heeft een rits aan de voorkant, nu 'rimpelt' mijn laars altijd een beetje, wat gebeurt dan met die rits? Blijft dat mooi? Of gaat dat pijn doen?

Heeft iemand ervaring met een laars met een rits aan de voorkant, of met de petrie polo zelf?

Hij is zeer nauw gesloten bij de enkel, is dit misschien om hem niet te laten rimpelen?

Ik het graag!

Afbeelding

figora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 14:08

De foto doet het niet zie ik... naja hij staat in elk geval op www.petrie.nl

Arzil

Re: Petrie Polo, rits aan de voorkant...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 14:16

Ik heb zelf Petries met ritsen aan de voorkant. Ik vind het heel erg handig. Je ziet geen rits tijdens het rijden en zo kunnen de ritsen ook niet stroef worden van de viezigheid.
Het ziet er alleen een beetje vreemd uit, als je ermee rondloopt.

figora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 14:17

Heb je ook de Polo of welke heb jij?

janinetjjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 14:19

Zou de Polo niet schuren tegen je zadel ?

figora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 14:20

Nee de rits zit echt aan de voorkant, dat komt toch niet tegen je zadel?

Arzil

Re: Petrie Polo, rits aan de voorkant...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 14:21

Ik heb de dressage.

Kan de polo effe zo snel niet vinden op de site.

Edit: de rits komt niet tegen je zadel. Of je moet wel heel erg krom rijden. Maar dat lijkt me sterk.

figora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 14:25

Afbeelding

janinetjjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 14:25

Nee, Oke
Dacht even dat hij aan de binnenkant zat..

Arzil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 14:27

Ik vind ze wel apart. Vanwege de rits moet je het dus niet laten.

figora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 14:28

Oke, maar kreukelt die niet?

Ik wil dus bruine laarzen voor het trainen, moeten van kalfsleer zijn, ben nogal een muts... hihi
De anky elegance vind ik ook mooi, die rits zit weer op een andere plaats... maar die zijn er denk ik alleen maar in het zwart..

_Anke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 15:15

Ik heb kalfsleren van Könings met de rits aan de zijkant. Het kreukelen heeft geen negatief effect op de rits/ laars.

De enkels zijn dan idd enger, want dat is juist fijner. De rits zorgt ervoor dat ze enger zijn bij de enkels, maar je hebt geen problemen met eruit komen ofzo.

Arzil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 15:29

Ik heb geen problemen met de kreukels.

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 16:01

Inderdaad de rits kan tegen wat kreukels Bij de Polo zit de rits op de voorzijde en gaat 'ie vloeiend mee met de vorm van de rijlaars. Bij ritsen aan de binnenvoorzijde heb je als voordeel dat je die haast niet ziet wanneer je op je paard zit. De Anky Elegance is een laars in kalfsleer. In deze leersoort zijn ook diverse kleuren mogelijk (wel een meerprijs). Königs (en ik dacht ook Petrie) hebben eventueel ook bruin rundleer.

xx_Irisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 16:26

_Anke_ schreef:
Ik heb kalfsleren van Könings met de rits aan de zijkant. Het kreukelen heeft geen negatief effect op de rits/ laars.

De enkels zijn dan idd enger, want dat is juist fijner. De rits zorgt ervoor dat ze enger zijn bij de enkels, maar je hebt geen problemen met eruit komen ofzo.

wat bedoel je met enger ?

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 16:50

enger is toch dunner

figora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 17:08

Ik ben nog in dubio...of petri anky elegance, of petri polo of gaithers...

VValar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 17:14

Ik zoek ook een bruine traininglaars van petrie. Ik ga denk ik voor de polo of de anky in het bruin + rits....

figora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 17:26

VValar schreef:
Ik zoek ook een bruine traininglaars van petrie. Ik ga denk ik voor de polo of de anky in het bruin + rits....

haha daar tweifel ik dus ook sterk aan! Ik heb al wel gezien dat ik een rare voetmaat heb, ik heb namelijk Petrie en Cavallo's staan, zitten me beide goed, maar de ene is maat 6,5 en de andere 5,5(petrie).

VValar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 17:32

figora schreef:
haha daar tweifel ik dus ook sterk aan! Ik heb al wel gezien dat ik een rare voetmaat heb, ik heb namelijk Petrie en Cavallo's staan, zitten me beide goed, maar de ene is maat 6,5 en de andere 5,5(petrie).

Gewoon de hele laars op maat laten maken. Heb je daar ook geen last meer van Heb ik ook gedaan, mijn voet had een te lage wreef zodat ik telkens uit de standaard maat slipte. Nu ik mijn laarzen op maat heb laten maken heb ik daar geen last meer van.

Als je de nieuwe laarzen hebt wil ik wel een foto zien!

figora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 17:41

VValar schreef:
figora schreef:

Gewoon de hele laars op maat laten maken. Heb je daar ook geen last meer van Heb ik ook gedaan, mijn voet had een te lage wreef zodat ik telkens uit de standaard maat slipte. Nu ik mijn laarzen op maat heb laten maken heb ik daar geen last meer van.

Als je de nieuwe laarzen hebt wil ik wel een foto zien!

Het rare is dus dat ze beide goed zitten he... ik ben nog in een groot dubio.... Alleen kun je Petri geheel op maat laten maken? Ik denk het eigenlijk niet. Geloof dat dat toch standaard maten zijn qua voet, kuit en schacht, de combi van die maten zal wel mogen verschillen.
En de foto komt er hoo!

Skitter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 18:08

Mijn stagebegeleidster zweert bij de ritsen aan de zij/voorkant.
Haar trainingslaars en wedstrijdenlaarzen hebben dat allemaal.
Bij deze krijg ik altijd snel de indruk dat ze dus inderdaad tegen je zadel komen, aangezien de rits een beentje schuin naar binnen is, en niet recht op de voorkant, maar blijkbaar gebeurt dat niet.

Ik had het wel met mijn ritsen aan de achterkant van mijn MH laarzen

figora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 18:56

Skitter schreef:
Mijn stagebegeleidster zweert bij de ritsen aan de zij/voorkant.
Haar trainingslaars en wedstrijdenlaarzen hebben dat allemaal.
Bij deze krijg ik altijd snel de indruk dat ze dus inderdaad tegen je zadel komen, aangezien de rits een beentje schuin naar binnen is, en niet recht op de voorkant, maar blijkbaar gebeurt dat niet.

Ik had het wel met mijn ritsen aan de achterkant van mijn MH laarzen

Volgens mij loopt de polo wel helemaal recht over de voorkant heen... tenminste zover ik kan zien..

VValar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 22:20

figora schreef:
Het rare is dus dat ze beide goed zitten he... ik ben nog in een groot dubio.... Alleen kun je Petri geheel op maat laten maken? Ik denk het eigenlijk niet. Geloof dat dat toch standaard maten zijn qua voet, kuit en schacht, de combi van die maten zal wel mogen verschillen.
En de foto komt er hoo!

Je kunt Petrie's gewoon helemaal op maat laten maken hoor. Dus ook voet, kuit, schacht

figora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 23:19

VValar schreef:
figora schreef:
En de foto komt er hoo!

Je kunt Petrie's gewoon helemaal op maat laten maken hoor. Dus ook voet, kuit, schacht

Dus ook op bv kuitmaat 38,5 ofzo, ik zeg maar iets vreemd, ik dach tdat niet kon.. alleen hele maten, ach ja alleen maar mooi, maar ja nu ben ik nog in dubio...

Eerst dacht ik dat de Anky Elegance alleen zwart was, maar die kun je dus ook in heel veel kleuren laten maken... en wat is mooier congac of bruin... grrr wat kan een mens toch dilemma's hebben