Heeft iemand ervaring met een laars met een rits aan de voorkant, of met de petrie polo zelf?
Hij is zeer nauw gesloten bij de enkel, is dit misschien om hem niet te laten rimpelen?
Ik het graag!
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Bij de Polo zit de rits op de voorzijde en gaat 'ie vloeiend mee met de vorm van de rijlaars. Bij ritsen aan de binnenvoorzijde heb je als voordeel dat je die haast niet ziet wanneer je op je paard zit. De Anky Elegance is een laars in kalfsleer. In deze leersoort zijn ook diverse kleuren mogelijk (wel een meerprijs). Königs (en ik dacht ook Petrie) hebben eventueel ook bruin rundleer. _Anke_ schreef:Ik heb kalfsleren van Könings met de rits aan de zijkant. Het kreukelen heeft geen negatief effect op de rits/ laars.
De enkels zijn dan idd enger, want dat is juist fijner. De rits zorgt ervoor dat ze enger zijn bij de enkels, maar je hebt geen problemen met eruit komen ofzo.
VValar schreef:Ik zoek ook een bruine traininglaars van petrie. Ik ga denk ik voor de polo of de anky in het bruin + rits....
figora schreef:haha daar tweifel ik dus ook sterk aan! Ik heb al wel gezien dat ik een rare voetmaat heb, ik heb namelijk Petrie en Cavallo's staan, zitten me beide goed, maar de ene is maat 6,5 en de andere 5,5(petrie).
Heb ik ook gedaan, mijn voet had een te lage wreef zodat ik telkens uit de standaard maat slipte. Nu ik mijn laarzen op maat heb laten maken heb ik daar geen last meer van.
VValar schreef:figora schreef:haha daar tweifel ik dus ook sterk aan! Ik heb al wel gezien dat ik een rare voetmaat heb, ik heb namelijk Petrie en Cavallo's staan, zitten me beide goed, maar de ene is maat 6,5 en de andere 5,5(petrie).
Gewoon de hele laars op maat laten maken. Heb je daar ook geen last meer vanHeb ik ook gedaan, mijn voet had een te lage wreef zodat ik telkens uit de standaard maat slipte. Nu ik mijn laarzen op maat heb laten maken heb ik daar geen last meer van.
Als je de nieuwe laarzen hebt wil ik wel een foto zien!

Skitter schreef:Mijn stagebegeleidster zweert bij de ritsen aan de zij/voorkant.
Haar trainingslaars en wedstrijdenlaarzen hebben dat allemaal.
Bij deze krijg ik altijd snel de indruk dat ze dus inderdaad tegen je zadel komen, aangezien de rits een beentje schuin naar binnen is, en niet recht op de voorkant, maar blijkbaar gebeurt dat niet.
Ik had het wel met mijn ritsen aan de achterkant van mijn MH laarzen
figora schreef:Het rare is dus dat ze beide goed zitten he... ik ben nog in een groot dubio.... Alleen kun je Petri geheel op maat laten maken? Ik denk het eigenlijk niet. Geloof dat dat toch standaard maten zijn qua voet, kuit en schacht, de combi van die maten zal wel mogen verschillen.
En de foto komt er hoo!
VValar schreef:figora schreef:Het rare is dus dat ze beide goed zitten he... ik ben nog in een groot dubio.... Alleen kun je Petri geheel op maat laten maken? Ik denk het eigenlijk niet. Geloof dat dat toch standaard maten zijn qua voet, kuit en schacht, de combi van die maten zal wel mogen verschillen.
En de foto komt er hoo!
Je kunt Petrie's gewoon helemaal op maat laten maken hoor. Dus ook voet, kuit, schacht