Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
shadowflower schreef:mijn paard was ook gigantisch dominant .. ten eerste moet je kijken of :
*jij zelf op je gemak bent
*je paard zich goed voelt
*de leefomgeving goed is en naar het natuurlijk leven streven
en een ding wat mij heeft geholpen : bachbloesem remedies ... vinne helpt goed tegen dominantie ..
.
Er staat nu een paard naast mijn pony stond eerst in de andere stal een dichte box maar het deurtje van de buurman zat naast haar voerbak en ze had ook ontzettend voernijdze schrokte haar eten altijd naar binnen nu staat ze in een dichte box maar de hele voorkant is open de voerkant zit aan de kant van mijn pony en die kan daar niet bij en is ook in rang een plaats onder haar en ze is veel rustiger gaan eten en veel relaxter geworden slaat bijna nooit meer tegen de box deur aan.ze heeft ook wel op een andere stal gestaan en daar brak ze de hele box af en toen is ze maar weer terug gekomen naar deze stal.Wat ik dus probeer te zeggen is dat het heel erg veel uit kan maken in wat voor box je paard staat en wat voor buurman je paard heeft en hoe je met ze omgaat.