wat zou jij doen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

luckyzeven

wat zou jij doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 10:04

ik zit met een probleem.....
ik weet niet precies waar ik dit topic neer moet zetten maar ik wil het graag kwijt.
ik voel mij een erg domblond(ben niet eens blond).
een maand+ 1 week geleden.heb ik een appaloosa pony spike verkocht aan mensen die hier ook op bokt komen.1 van die mensen heet XXXXX. hij heeft samen met zijn vriendin de pony van mij overgekocht omdat hij voor mij te klein bleef en ik mijn nieuwe paardje had en ik er ook geen 2 kan houden.
hij zou het bedrag in 2 delen betalen,ik zit nu nogsteeds op het tweede deel te wachten.de meeste van jullie zullen nu zeggen eigenschuld maar ik dacht ze te kunnen vertrouwen omdat ik het op papier heb laten zetten en ik heb ook nog wat mailtjes opgeslagen waar het in staat.ik weet dat hij dit waarschijnlijk zal lezen(weet nog niet zijn naam op bokt) en wil dat hij zijn afspraak na komt.hij zou het geld namelijk voor de eerste van december overgemaakt hebben en het is nu al 7 december.ik weet dat ik een behoorlijk fout heb gemaakt door hun te geloven dat ze hem voledig zouden betalen maar daarom heb ik al zijn gegevens gevraagd.heb ook zijn rijbewijs gezien.mijn vriend wil nu de pony op gaan halen maar op welke stal hij staat weet ik nog niet,maar we rijden anders gewoon langs zijn huis.zijn smoes voor het nog niet betalen was dat hij vrachtwagenchaffeur is en dat hij dagen weg is.....nou dat is echt (..) ik heb spike zijn paspoort hier liggen maar dat boeit ze kennelijk niet.
ik blijf net zolang zeiken totdat ik mijn geld heb en anders heb ik ze al gezegd ga ik aangifte doen en zal ik hem zelf ook opzoeken
ik ben zo kwaad en ook op mezelf dat ik hun gelooft heb.
ik probeer hem steeds te belen maar krijg natuurlijk zijn voicemail.mijn vriend heeft hem gisteren gesproken en toen zei hij dat het was overgemaakt.dus niet!
wie weet wat ik kan doen.....en is misschien zelf zo stom geweest als mij???? ik heb nu gewoon spijt dat ik spike heb meegegeven aan die twee debielen(zacht uitgedrukt).
Laatst bijgewerkt door Apple op 08-12-05 10:48, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam Koper verwijderd.

Kyle

Re: wat zou jij doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 10:12

Ik zou in de eerste plaats beleefd blijven spreken over hen, zeker op een pblieke plaats als bokt, en njah... voor de rest weet ik het ook ni goe, sorry dak je ni kan helpen. Mss inderdaad langsgaan of zo?

Nog veel succes...

luckyzeven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 10:16

Kyle schreef:
Ik zou in de eerste plaats beleefd blijven spreken over hen, zeker op een pblieke plaats als bokt, en njah... voor de rest weet ik het ook ni goe, sorry dak je ni kan helpen. Mss inderdaad langsgaan of zo?

Nog veel succes...

ik vind dat ik me nog goed gehouden heb ondanks dat ik zwaar in de maling ben genomen.ik heb de pony zo snel mogelijk moeten verkopen omdat het niet anders kon.vandaar de beslissing om hem dan maar aan hun te verkopen.ze zullen verder vast wel goed voor hem zijn maar ik vind dit natuurlijk niet kunnen.maar dat is neem ik aan wel begrijpelijk.

TheSam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 10:24

Voordat je zo over die mensen te keer ga, zou ik eerst proberen persoonlijk contact met ze te krijgen en vragen wat de reden is. Er kan altijd wat fout gegaan zijn of wat tussen gekomen zijn.
Verder heb je mails e.d. als bewijs en dat kan je (mocht het niet goed aflopen) altijd nog gebruiken om 'iets' tegen deze mensen te ondernemen.

2misty2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 10:29

Ik ben het eens met TheSam.En het kan ook nog zijn dat ze het wel hebben overgemaakt maar dat het een tijd duurt.Bij sommige banken kan je wel een week wachten op je geld.Ik heb dat tenminste altijd als mijn ouders geld overmaken na mij.Na een week staat het er pas op.Dus misschien heeft die het wel snel overgemaakt.Ik zou denk ik nog een klein weekje wachten en dan stappen gaan ondernemen.Succes ermee!

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 10:35

ik zou nog even wachten en niet meteen zo hoog van de toren blazen, misschien is er iets fout gegaan met betalen? Is er iets tussen gekomen?
Er kunnen een tal van redenen zijn, ga eerst met die mensen praten voordat je allerlei dingen hier op bokt zet die achteraf misschien wel helemaal niet waar zijn!!

En, eigen schuld dikke bult, er wordt zo waanzinnig veel gewaarschuwd over oplichters en jij geeft je paard aan een volstrekt onbekende zo maar mee?

Ga eerst praten, komt daar niets uit voort kun je altijd nog aangifte doen.

luckyzeven

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 11:02

als jullie goed lezen kan je zien dat ik al vaker contact heb opgenomen.ik heb al vaak zijn voicemail ingesproken omdat die vaak uitstaat.ik wacht nu ook al dik een week op mijn geld.en als mijn vriend gisteren niet had gebeld dan had ik nooit geweten dat hij weg is geweest en hij het geld nog niet eens had overgemaakt. het word van rabo bank naar rabo gestord dus een week wachten dat word dan de eerste x.hij zou gisteren terug gebeld hebben om te vragen of het geld nu wel op de rekening stond maar dat had hij niet gedaan.ik probeer dus al sinds gisterenavond hem te bereiken en hij heeft weer zijn tel uit staan.en ja dat er weer van die mensen reageren die zeggen eigen schuld....daar vroeg ik niet om zoals ik al eerder in mijn topic schreef.kennelijk kan je niemand meer vertrouwen.ik heb nog nooit een paard op zo'n manier hoeven te verkopen.maar ik wou hem ook niet naar een handelaar brengen....wat moest ik anders.
maargoed als er alleen maar mensen zijn die reageren om mij af te zeiken....laat je berichtje dan maar zitten.ik vraag om hulp omdat ik in de maling ben genomen.(hopelijk begrijpt iemand dat)

verania

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 11:11

als ik het goed gelezen heb zou hij het voor 1 december gestort hebben?
of in ieder geval dat het 1 december binnen is?
ben je dan niet een beetje vroeg met zo hoog van de toren blazen.
ik hoop voor je dat die mensen niet meelezen anders zou ik gelijk al nog langer wachten met betalen.
ik had nog even afgewacht en nog een keer gebeld en niet binnen 1 week een hoop toestanden maken.
misschien is er helemaal niets aan de hand en dan sta je mooi voor paal,\
nou in ieder geval veel succes verder.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 12:47

Heb je duidelijk op papier gezet hoeveel ze en wanneer ze het geld moeten betalen? Jij hebt zijn papieren nog, dus de pony staat nog op jouw naam. Helaas weet ik wel dat je met mailtjes niets kunt beginnen, dit is geen rechtsgeldig bewijs.

Ik zou nog eens met je vriend langs gaan. Houd je dan rustig en houd het netjes, ga niet aanvallend reageren o.i.d. Vraag netjes wanneer ze het resterende bedrag over maken. Geef ze gewoon een termijn (bijv. 7 dagen) waar binnen ze het bedrag over moeten maken. Spreek af je daarna het paard terug haalt als ze nog niet betaald hebben. Probeer dit op papier te zetten en ze hiervoor te laten tekenen (al zal dat heel moeilijk zijn). Het lijkt mij dat jij eigenaar blijft tot dat de andere mensen het totale bedrag over gemaakt hebben en jij ze de papieren overhandigt. Als het eventueel zo ver zou komen dat je de pony terug haalt, kun je wel melding maken bij de politie. Veel succes in ieder geval en laat even weten hoe het afgelopen is!!!

Ik denk wel dat je hier van geleerd hebt. Stel voortaan een goed koopcontract op waarin je zet dat als het bedrag binnen de gestelde termijn niet betaald wordt, jij de pony terug kunt halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 13:02

helaas kun je geen mens meer vertrouwen in deze wereld, dat is wat je altijd moet onthouden, bij mij gaat er geen paard het erf af voor het helemaal betaald is, ik ben het met delphi eens, ga een keer langs, desnoods op een avond als het donker is en je ziet licht branden dan weet je zeker dat ze thuis zijn, ( ga nooit alleen!) je kunt het idd melden bij de politie, nu al, alleen maar dat ze ervan af weten. vraag ze netjes of ze de rest van het geld voor je hebben, laat ze idd zo mogelijk een verklaring ondertekenen en geef ze dan nog 1 week de tijd, wees beleefd, boos worden kun je altijd nog, en met beleefdheid bereik je meer bij mensen. hoe banketstaaf het ook is wat ze hebben gedaan. laat ons weten hoe het afloopt. succes!!

clara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 20:10

Bij sommige banken duurt het een paar dagen voordat het geld is overmaakt, als diegene dus zegt dat hij het geld heeft overgemaakt zou ik dus even afwachten. kan best zijn dat het geld onderweg is. En je kunt altijd nog je bank bellen om te vragen hoelang dat ongeveer kan duren.

Tien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 20:27

Ik zou nog even wachten met aangifte of langs gaan. Probeer ondertussen nog wel contact te krijgen.
Bij de bank kan het soms meer dan een week duren voor het geld over is
Gelukkig heb je het paspoord nog! Wettelijk ben jij nog steeds de eigenaar! Als er in het weekend nog niet is gereageerd zou je langs kunnen gaan. Want je wil je geld natuurlijk wel hebben!
Succes!

__Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 21:22

Ik vind het wel erg vroeg om zo in het openbaar iemand mét naam en achternaam te bespreken op deze manier. Misschien was hij wel echt weg met de vrachtwagen, misschien is de bank gewoon sloom, misschien is er wel wat anders.

Tuurlijk is het vervelend dat je moet wachten, maar zo lang is een week niet en het wachten kan vele (goede) redenen hebben. Ik vind dit niet echt eerlijk tegenover die persoon.

luckyzeven

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-05 08:49

Ik vind het ook niet eerlijk dat hij niet uit zichzelf mij gebeld heeft en gezegt heeft dat het nog een week kan duren omdat hij het niet eens had overgemaakt.en het is zeer frustrerend als je iemand steeds mailt en belt en je krijgt geen bericht terug, dan ga je toch vervelende dingen denken........

Mijn vriend belde hem een paar dagen terug en toen vertelde hij dat verhaal met die vrachtwagen. en eergisteren belde mijn vriend (omdat hij bij mij steeds uit stond) om door te geven dat het nogsteeds niet op de rekening stond, en dat hij het dan maar telefonisch moest doen zodat het er per direct op moet staan.

en toenzei hij dat het geld terug gestord is naar zijn rekening.
en ik maar naar de bank bellen steeds(omdat internetbankieren het nu niet doet) maar nogsteeds niks.

als ik er voor gezorgd zou hebben dat iemand mij vertrouwd en dat ik op zo'n manier een paard kon kopen dan zou ik geen problemen willen en dingen doen of niet doen waar het vertrouwen geschaat kon worden.en als er wel iets tussen was gekomen dan had zelf wel ff gebeld of desnoods gemailt.en dit is pas eerste x en de laatste dat ik een paard moet verkopen en zeker op deze manier.maar ze kwamen zo geloofwaardig over.en meer dan een week wachten is lang als je op het geld zit te springen.maargoed ik heb mijn lesje nou wel geleerd.overgens heb ik vaak wat spullen gekocht e verkocht via internet en ben zo nooit in de mailing genomen dus misschien heb ik daar dan wel weer geluk mee ondanks dat niemand meer te vertrouwen is wat hier vaker word aangegeven.

en hij weet trouwens al dat het op bokt staat want dat is hem verteld.dus wees gerust loesjuh

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 09:41

Ook tussen Rabobank en Rabobank kunnen veel dagen zitten bij overschrijven. Ik zou nog een paar dagen wachten, staat het geld er niet op kan hij een afschrift van zijn rekening overleggen, het wordt er namelijk wel eerder afgehaald, kan hij die niet overleggen zou ik hem nog de kans geven om het of contant te betalen of nog een keer over te boeken maar dan met de spoedregeling (kost 15 euro geloof ik, maar dan staat het er wel direct op), gebeurt dit niet zou ik wel stappen ondernemen.

Iranda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 10:22

Een week is niet zo lang, niet alleen kan dat zomaar voorkomen, hoewel de kans klein is kan het zijn dat de opdracht niet goed is doorgekomen of er een fout is gemaakt (bijv. in naam of rekeningnr). Dan staat het geld dat voor jou bedoeld is op een andere rekening, of de opdracht wordt niet uitgevoerd en de verzender krijgt bericht. Dat kan even duren. Een spoedopdracht is een goed idee van Neonlight...

joozz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 12:16

Wat vervelend zeg.
heb je misschien een rechtstbijstandverzekering? Dan zou ik die inschakelen.
En misschien kun je hem vragen het geld dan maar gewoon contant te betalen? (wel oppassen voor vals geld--heb ik nml wel eens meegemaakt---)