Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
ikke schreef:De methode wordt niet zo heel vaak toegepast; geen idee waarom dan.
kvond et al zo raar.. en toen we het er over hadden, waren we allebei aan het doordrammen, dat het wel of niet zo was.. en nu heb ik lekker gelijk
bedankt 
Dieuwke1989 schreef:ikke schreef:De methode wordt niet zo heel vaak toegepast; geen idee waarom dan.
Omdat de hormonen daarmee niet weggehaald worden, en dat is meestal toch wel een hoofddoel van de castratie.

En waarschijnlijk worden er ook nog gewoon hormonen aangemaakt. ikke schreef:Dieuwke1989 schreef:Ikke schreef:
De methode wordt niet zo heel vaak toegepast; geen idee waarom dan.
Omdat de hormonen daarmee niet weggehaald worden, en dat is meestal toch wel een hoofddoel van de castratie.

Quellian schreef:Mijn pony is op die manier geholpen
Is dus wel sterilisatie geweestEn waarschijnlijk worden er ook nog gewoon hormonen aangemaakt.
BlazingBoots schreef:Dat lijkt mij ook...
Ikke: het afbinden van de de strengen dat is wel degelijk de definitie van een sterilisatie.
En als het dat echt niet is ben ik oprecht benieuwd wat het wel is.
ikke schreef:BlazingBoots schreef:Dat lijkt mij ook...
Ikke: het afbinden van de de strengen dat is wel degelijk de definitie van een sterilisatie.
En als het dat echt niet is ben ik oprecht benieuwd wat het wel is.
Jawel, alleen de zaadstrengen afbinden is sterilisatie, als je ook de bloedvaten erbij pakt (wat gebeurt) is het castratie, de ballen overleven een dergelijke actie namelijk niet
Die is gesteriliseerd
ikke schreef:

wist wel dat het de koker was, maar wat of hoe precies was me niet duidelijk) heb ik nog de vraag waarom? Want dit heb je niet constant ... Mij hebben ze altijd gezegd dat het gebeurd wanneer je paard opgejaagd of gespannen is ..

En het was alleen na het schrikken dat het geluid was en een paar rondjes later was het weer weg en liep die ook weer fijn ontspannen in de hand ...
) tijdens een wedstrijd (vooral als je naar de dressuur kijkt) constant dat geluid moeten maken? Aangezien ik dat nog nooit gemerkt heb veronderstel ik dan dat absoluut geen enkel paard op wedstrijd ontspannen is? (of misschien alleen de merries
)
) en het dus even duurt voordat de onstpanning er weer is ... en als die ontspanning er weer is dan is het geluid weg .... Of loopt mijn paard dus altijd gespannen en alleen als die schrikt gaat die ontspannen?