Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

en ze zijn er mee bezig om die vergunning te krijgen 

ikke schreef:Het mag nog steeds niet, er wordt al enige jaren beweert dat het volgend jaar mag, over twee jaar mag, maar ondertussen is het er nog steeds niet.
Ik zou het ook niet doen. Een dood paard is maar een leeg omhulsel, daar heb ik niks mee. Niet voor de teren van ziel: ik heb mijn paard zelf met de auto naar de weg gesleept door het weiland, zodat ze makkelijk kon worden opgeladen. Ik was erbij met de dierenarts, die man heeft het voortreffelijk gedaan, geen onvertogen woord, we hebben haar rustig weg zien glijden en daarmee was ze ook weg, leeg omhulsel, inhoudsloos.

kimmie261 schreef:in nederland is er wel een crematorium,maar die cremeerd tot 1.55m ,niet echt heel grote paarden dus...

merrieveulen schreef:wat maakt het nou uit of hij in stukken wordt gehakt en gecremeerd of oneerbaar afgevoerd? nee, het is óf netjes cremeren zonder sleepwekr enz, á la mens, óf gewwon af laten voeren. bij mij zou het waarschijnlijk dat laatste worden. ik heb wel van allebei mijn paarden een plukje haar in een doosje (noem me ziek), dat bewaar ik wel.
kimmie261 schreef:in nederland is er wel een crematorium,maar die cremeerd tot 1.55m ,niet echt heel grote paarden dus...

ChristaMoor schreef:kimmie261 schreef:in nederland is er wel een crematorium,maar die cremeerd tot 1.55m ,niet echt heel grote paarden dus...
Da's ook wat, de lengte zit hem dan in de benen of zo? die van mij is 1.53 maar wel erg breed en grof gebouwd, dus zwaarder dan een gewoon standaard paard. Raar dus..... Maar dat zullen de wetten wel weer zijn!
PeruaansePas schreef:Mijn pony is ook gecremeerd. Kostte €17,50. Nee, het is geen schrijffout. Hij is bij Rendac in de oven gegaan...

Quinzy schreef:Hier in Belgie kan het ook Bij Dierencrematorium Dirk en Dogs in Lummen. Jammergenoeg vind ik hun site niet.