crematiecentrum voor paarden

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

liannes

crematiecentrum voor paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 20:26

ik weet dat dit nog niet in nederland bestaat,
wel in engeland,
wij hebben er vorig jaar naar geinformeert
als er een centrum bestond hiervoor,
zouden jullie dan jullie paard willen laten cremeren??
wij hadden als het wel bestond , leten doen,
als de kosten maar niet opliepen tot over de 750,00
,

misschien een tip, voor een ondernemer hier op bokt,

onley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 20:41

nou ik heb begrepen dat er in 2006/2007 het eindelijk zover zou zijn dat het wel mag in nederland vanwege miliueregels en bla bla mag het hier nog niet, teminste shetlanders wel die zijn klein maar grote paarden nog niet!
het zit er wel aan te komen en ze zijn er mee bezig om die vergunning te krijgen

En als het mag en mijn paard overlijd of zoiets dan zou ik hem wel laten cremeren

ikke

Re: crematiecentrum voor paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 20:52

Het mag nog steeds niet, er wordt al enige jaren beweert dat het volgend jaar mag, over twee jaar mag, maar ondertussen is het er nog steeds niet.
Ik zou het ook niet doen. Een dood paard is maar een leeg omhulsel, daar heb ik niks mee. Niet voor de teren van ziel: ik heb mijn paard zelf met de auto naar de weg gesleept door het weiland, zodat ze makkelijk kon worden opgeladen. Ik was erbij met de dierenarts, die man heeft het voortreffelijk gedaan, geen onvertogen woord, we hebben haar rustig weg zien glijden en daarmee was ze ook weg, leeg omhulsel, inhoudsloos.

Cookies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 21:17

Er is iemand heel druk met een crematorium bezig hij heeft nu de vergunningen alleen ligt nu de buurt dwars waar hij het wil bouwen. Dus dan weet je het wel.

liannes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 21:23

ikke schreef:
Het mag nog steeds niet, er wordt al enige jaren beweert dat het volgend jaar mag, over twee jaar mag, maar ondertussen is het er nog steeds niet.
Ik zou het ook niet doen. Een dood paard is maar een leeg omhulsel, daar heb ik niks mee. Niet voor de teren van ziel: ik heb mijn paard zelf met de auto naar de weg gesleept door het weiland, zodat ze makkelijk kon worden opgeladen. Ik was erbij met de dierenarts, die man heeft het voortreffelijk gedaan, geen onvertogen woord, we hebben haar rustig weg zien glijden en daarmee was ze ook weg, leeg omhulsel, inhoudsloos.

daar ben ik het ook wel mee eens, we hebben er 25, en dit voorjaar is er ook een merrie overleden, die hebben we met de trekker uit de stal getrokken,
en zo zijn er meer paarden geweest,

maar deze wouden we het anders doen,\

vraag me gewoon af of er meer mensen waren,

bedankt voor je antwoord in ieder geval,

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 21:26

Hier in Belgie kan het ook Bij Dierencrematorium Dirk en Dogs in Lummen. Jammergenoeg vind ik hun site niet.

Mist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 22:15

Wij hebben in juni een pony laten cremeren ergens in Limburg, DA heeft het geregeld dus weet niet precies waar. Als je het echt wil weten dan zoek ik het uit (rekening ging ook via DA, op verzoek)

silverado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 22:22

het mag wel... want vorig jaar is de pony van de buren verdronken toen ze op vakantie waren in mexico... ik heb toen zelf met de trekker die pony uit de sloot gehaald en een paar vrienden van de buren hebben die pony toen met een trailer weggebracht... die pony is ook gecremeerd... ik geloof dat het ook in limburg was... drie weken later konden ze een grote pot met as op gaan halen... kosten waren toen iets van 800 euro....

ik weet niet of ik het ook zou doen... 800 euro is erg veel geld en je krijgt er niets voor terug alleen een grote pot met as... ik denk dat ik mn vader met de kraan een groot gat zou laten graven en daar het paard in zou begraven... ik weet wel dat het niet mag maar het gebeurd hier in de buurt nog regelmatig... tzijn allemaal boeren (net als wij overigens ) en die graven gewoon een groot gat op hun land en begraven daar het paard.... geen haan die er naar kraait

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 23:20

in nederland is er wel een crematorium,maar die cremeerd tot 1.55m ,niet echt heel grote paarden dus...

silverado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 23:24

kimmie261 schreef:
in nederland is er wel een crematorium,maar die cremeerd tot 1.55m ,niet echt heel grote paarden dus...

je kan er ook grotere paarden brengen, maar die worden dan in eerst in stukken gezaagd zodat ze in de oven passen

BarbaLala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 23:29

gadvewrdamme wat een vies verhaal
maar ik zou ook mn beest willen cremeeren hoor!

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 00:30

wat maakt het nou uit of hij in stukken wordt gehakt en gecremeerd of oneerbaar afgevoerd? nee, het is óf netjes cremeren zonder sleepwekr enz, á la mens, óf gewwon af laten voeren. bij mij zou het waarschijnlijk dat laatste worden. ik heb wel van allebei mijn paarden een plukje haar in een doosje (noem me ziek), dat bewaar ik wel.

ikke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 08:53

merrieveulen schreef:
wat maakt het nou uit of hij in stukken wordt gehakt en gecremeerd of oneerbaar afgevoerd? nee, het is óf netjes cremeren zonder sleepwekr enz, á la mens, óf gewwon af laten voeren. bij mij zou het waarschijnlijk dat laatste worden. ik heb wel van allebei mijn paarden een plukje haar in een doosje (noem me ziek), dat bewaar ik wel.

Ach, wat heet. Ik heb ook een stuk van de staart van mijn oude paard bewaart, samen met haar naambordje.

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 09:04

kimmie261 schreef:

Da's ook wat, de lengte zit hem dan in de benen of zo? die van mij is 1.53 maar wel erg breed en grof gebouwd, dus zwaarder dan een gewoon standaard paard. Raar dus..... Maar dat zullen de wetten wel weer zijn!

Ibbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 09:08

De destructie doet precies hetzelfde hoor. Daar worden de lijken ook verbrand. Ja, nuchter hè.

Wat mij betreft koester ik liever de herinneringen aan mijn paard toen hij nog leefde en gezond was.

Ik hoef er ook geen uren meer bij te zitten als-ie eenmaal dood is - liever niet zelfs. Die herinnering hoef ik niet zonodig te bewaren. Die van een eventuele crematie ook niet.

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 09:20

ChristaMoor schreef:
kimmie261 schreef:

Da's ook wat, de lengte zit hem dan in de benen of zo? die van mij is 1.53 maar wel erg breed en grof gebouwd, dus zwaarder dan een gewoon standaard paard. Raar dus..... Maar dat zullen de wetten wel weer zijn!

nee die oven is niet groot genoeg voor een groot paard,en dan moeten ze er inderdaad in stukjes in...

zal nogmaal het stukje neerzetten waar alles in staat:

Het crematorium waar Robbedoes heen is gegaan heet SHCN Dierencrematorium Roermond, Olympialaan 10, 6042 JZ Roermond telnr.(NL) 0475-343134 E-mail: info@shcn.nl en website www.shcn.nl. E-mail + website gaan denk ik over de afdeling in Leidschendam en die cremeren geen pony's/paarden. Zij zijn het enige crematorium in Nederland, Belgie en Duitsland die tot deze stokmaat in z'n geheel cremeren andere crematoria maken ze kleiner. Ik heb nog een adres van een crematorium in Belgie zal ik zo ook nog even bijvoegen die cremeren dus wel grote paarden maar volgens Roermond dus niet in het geheel maar dat ik heb ik dus nooit nagevraagd. Het was inderdaad stokmaat 1.55/1.60m als hij/zij dan niet te flink is. Voor deze stokmaat kost het cremeren 600 euro. Voor Rob moest ik 500 euro betalen en die was 1.44m. Je kan zelf met de trailer naar hen toe maar ze halen ook thuis op. Ze willen het paard het liefst zo snel mogelijk na het overlijden hebben want hij/zij zwelt namelijk op. Ze starten met cremeren om 8.00 uur en dat duurt de hele dag tot 16.00uur-17.00uur.

HippoLogic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 09:25

Mijn pony is ook gecremeerd. Kostte €17,50. Nee, het is geen schrijffout. Hij is bij Rendac in de oven gegaan...

silverado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 09:29

PeruaansePas schreef:
Mijn pony is ook gecremeerd. Kostte €17,50. Nee, het is geen schrijffout. Hij is bij Rendac in de oven gegaan...

hahaahahahaha wel een goede opzich

liannes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 09:35

@ kimmy,
bedankt voor de info,

en inderdaad , verder worden al onze beesten, naar rendac gedaan ,
alleen dit was een friese merrie van heeeeel wat jaartjes die hele goede veulens gebracht had, en dan was het geld voor een (ander) einde niet veel geweest,
ze is gewoon ook afgevoerd, we hebben haar halster omgelaten, we hebben er natuurlijk nu vrede mee, alleen op dat moment wouden we het iets anders doen,
bedankt voor jullie reakties,

TheSam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 10:44

Ik geloof niet dat ik mijn paard zou cremeren, maar als de mogelijkheid er zou zijn denk ik er misschien anders over.
Ik vind het nogal veel geld voor iets wat 'toch niet meer leeft'.

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 11:05

ik zag laatst een trailer rijden met de opdruk van paardencramatorium. bij ons in rotterdam. stond ook site bij.. maar die ben ik weer vergeten.

mijn schoonouders waren 2 weken geleden bij het crematorium om hun kat te cremeren, daar werd de prijs genoemd om een paardte cremeren.. 1400 euro. of dat waar is weet ik niet.. (moest idd ook in stukken gehakt worden)

vivanes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 12:07

Je kan je paard hier in Roermond laten cremeren. Dit is voor zover ik weet het enige paardencrematorium in Nederland. Ze cremeren paarden tot een schofthoogte van 1.50 in zijn geehl, groter kn ook, maar dan is het helaas in delen...
De kosten kunnen flink oplopen, zeker als je je paard ook nog eens laat ophalen met een verlaagde trailer met een takel. Voor de rest regelen de mensen van het crematorium het heel netjes en ze hebben echt respect voor het dier. Mensen die ik ken hebben er bij elkaar ongeveer 1500 euro voor betaald.

Mortischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 12:13

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 15:34

Als mijn paarden dood gaan worden ze gewoon opgehaald. Onze hond hebben we wel in de tuin begraven maar ja met een paard gaat dat wat moeilijker!

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 15:54

Nee ik zou mijn paard niet voor honderden euro's laten cremeren.
het paard maakt het niks meer uit... En mij daarom ook niet zo veel meer...