Te oud om te beginnen met wedstrijden?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Monchou

Te oud om te beginnen met wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 16:07

Heey,

Ik had ff een vraagje...
Ik krijg sinds kort weer les op mijn verzorgpaard, en ik zat te denken dat ik misschien wel wedstrijden met haar wou gaan rijden.
Helaas krijgt ze elk jaar een veulen, en ze is al 12 jaar oud. Vinden jullie dat het kan, met elk jaar een veulen en dan ook nog eens 12 jaar oud? Ik kan ongeveer 10 maanden in het jaar gewoon, intensief rijden...wat vinden jullie, kan het nog of niet?

Groetjes, [***]

goudvisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 16:11

het kan wel als je goed afbouwd als ze het veulen krijgt en daarna weer rustig opbouwd.... een vriendin van mij deed dit namelijk ook. En als je niet meer kunt rijden kun je haar wel op conditie houden (mits het nog kan natuurlijk....) door longeren, wandelen o.i.d.
Het kost wel meer training bij een ouder paard om de oefeningen er in te krijgen

Monchou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 16:14

Ja maar daar heb ik geen problemen mee...
Ze gaat erg snel vooruit en pikt alles snel op...

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 16:53

Tuurlijk!! 12 is echt niet oud hoor!
Als je het voor elkaar hebt, lekker gaan starten ermee! Een goede conditie is ook positief voor de bevalling.

Innaldo

Re: Te oud om te beginnen met wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 17:02

Ik denk dat je het rustig kan doen. Alleen is het dan wel lastig dat je elke keer weer de training op en af moet bouwen rond de tijd dat ze een veulen krijgt/heeft gekregen. Maar zoals je zelf al zei, je hebt 10 maanden om gewoon te kunnen rijden. Kan zat lijkt mij?

CM_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 17:04

met gemak !

12 jaar is de leeftijd waarop ze in bloei zijn !
tot de laatste dagen is gepaste arbeid zelfs heel goed voor het paard, en een week na de bevalling ook lekker bosritje ( stappen) kan ook absoluut geen kwaad,integendeel, te lang niets doen is veel slechter

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 18:21

idd lekker doen! laat je paard in de laatste tijd voor de bevalling zelf aangeven wat ze wel, en wat ze niet meer wilt doen. Dan kan er weinig mis gaan.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 21:03

Ja, sowiezo kijk ik vooral vòòr de bevalling wat ze wel en niet wil...
Maar meestal heb ik het idee dat ze het wel lekker vindt om er eventjes uit te zijn...
Ik heb dit jaar 2 dagen voor de bevalling nog ff lekker een half uurtje zonder zadel door het bos gestapt...loopt ze lekker rond te kijken.....
Lìèf he, drachtige paarden!

s_uzanne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 21:06

met 12 jaar kan het zeker hoor

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 21:12

Ja hoor. Ik heb 2 jaar geleden met mijn pony nog een L1 wedstrijd gereden. En mijn pony is nu 28. Gewoon voor de lol omdat de rest van de stal ook ging. Ik reed toen western met hem, dus ik heb overal spullen moeten lenen. We hadden nog 168 punten ook!!