wie heeft zijn paard naar een verzorgingshuis gebracht

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

luvU

wie heeft zijn paard naar een verzorgingshuis gebracht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 12:11

ik sta op het punt om mijn paard naar een verzorgingshuis te brengen omdat hij door beengebreken heel de dag moet kunnen bewegen.
Bij ons op stal heeft hij daar in de herfst en winter bijna geen mogelijkheden voor, en staat dus veel te lang op stal.

ik blijf het een hele moeilijke stap vinden, maar ik weet dat het voor hem veel beter is.
wie heeft er ook voor deze keuze gestaan, en heeft daar uiteindelijk positieve ervaringen mee ?

Vayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 13:03

Ik heb nooit een paard naar een verzorgingtehuis gedaan, maar er wel wat over gelezen. Houd er rekening mee dat er een wachtlijst is. Ik weet niet hoe oud je paard is, maar vaak moet het paard voldoen aan een minimum leeftijd. Kijk ook een goed rond naar meerdere tehuizen. Bij sommige blijf jij de eigenaar en bij andere wordt het tehuis de eigenaar.

luvU

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 13:22

ik heb een verzoringshuis gevonden waar ze plaats voor hem hebben, en waar ik zelf eigenaar blijf.
ik heb al besloten dat hij ernaar toe gaat, maar ik vraag me af of er mensen zijn die me hun ervaringen ermee kunnen vertellen.

HippoLogic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 13:30

Ik heb geen ervaring met bejaardenopvang voor paarden

Ik heb wel mijn eens mijn toen 18-jarige pony verhuisd van een stal waar hij al meer dan zes jaar stond naar een nieuw adres. Hij heeft nooit kunnen wennen aan de nieuwe kudde. Hij stond altijd alleen en werd weggejaagd door een ander. Pas toen zijn enige echte vriend van de andere stalling naar de nieuwe stal verhuisde (na ruim een jaar) aardde hij wat beter. Was erg moeilijk om mee te maken.

Niet alle paarden hebben zo heel veel moeite met verhuizen, maar meestal is het toch een hele verandering. Zeker een niet helemaal gezond paard wordt moeilijker in een kudde geaccepteerd. Heb je daar ook over gedacht?

gianlucka

Re: wie heeft zijn paard naar een verzorgingshuis gebracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 13:32

Ik had je een pb-tje gestuurd
daar blijf je ook gewoon zelf eigenaar van je paard....
Succes ermee

luvU

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 13:46

dank je wel voor je berichtje, hou het zeker in gedachten.