Alvast bedankt.
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

, maar ik ben nog nooit in be beugels blijven haken (ik heb ook erg smalle voeten).
maar die schiet evengoed los als er druk op komt. Ik ben wel positief over die beugels (omdat ik mijn beugelriem onder mijn zweetblad heb schieten de beugelriemen helemaal niet makkelijk los) smurf schreef:ik heb er hele andere ervaringen mee, namelijk dat het elastiek niet los ging.
Ik ging er in galop af een aantal jaren geleden, had leren rijlaarzen aan met gladde zolen (zoals het "hoort") mijn voet bleef hangen, elastiek ging niet los en ik ben een heel eind meegesleurd. Het is al zeker 10 jaar geleden, maar ik heb er nog dagelijks "plezier"van..... voor mij geen beugels met elastieken meer, voor mij max. 10 minuten op een paard..... dankzij die beugels
Overigens reed ik toen op een jachtpaard met perfect onderhouden tuig en dus ook perfect onderhouden beugels.....
. Ik vind ze fijner dan mijn andere gewone beugels(heb meerdere pony's, meerdere zadels en niet overal veiligheids beugels aan hangen. 
heb ik juist erg slechte ervaringen 
Citaat:Stel dat je met paard en al onderuit gaat en die opengeklapte punt komt in de flank van het dier........
Of je krijgt een geweldige boksessie om je oren, beugel schiet open, jij zoekt de beugel weer op en drukt per ongeluk die punt in zijn buik, zeker weten dat je vliegles krijgt