welk springzadel?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Miss_Monet

welk springzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-05 18:47

hoi
ik heb een nieuwe 'pony' die 1.56 is. Het is een springer en ik ga er dan ook voornamelijk mee springen.
Ze is al 3 jaar van ons, het was eigenlijk het 'kleine paard' van mijn moeder, en toen we zelf meetten kwamen we niet verder dan 1.58. Dus hebben we haar officieel laten meten en haar maat bleek dus 1.56. Mijn eigen c-pony, daar word ik te klein voor, dus ga ik gewoon op minette over. Onze eerste wedstrijd staat zelfs al gepland op 7/8 januari.
Maar goed, nu mijn vraag:

Ik mag een springzadel bij Minette, maar wat raden jullie me aan?
mijn 'eisen:'

-hij moet donkerbruin/redwood zijn
-springzadel
-ABSOLUUT zacht voor je achterwerk, ik heb nu een vzh zadel en die is kei- kei hard! (pfiff)
-absoluut niet duurder dan 1500,- de middenklasse ongeveer.

Oja, ik heb nog 1 vraagje: wie heeft er ervaring met een Stubben Lancelot CS? Die is erg mooi en niet al te duur.
Laatst bijgewerkt door Miss_Monet op 05-12-05 19:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Surion

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 18:58

ikzelf ben dol op de Stubben Artus CS
Prestige heeft mooie springzadels die erg zacht zijn , en ze rijden heerlijk!

Chrissetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 19:00

ik vind pessoa lekker zitten maar vraag me niet hoe duur die zijn want dat weet ik helaas niet

sharonalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 19:53

Ik heb een keertje op een Kentaur gezeten, was een erg lekker zacht zadel, ik weet niet hoe duur ze zijn enzo......

Ik denk trouwens dat het best erg persoonlijk is, misschien dat je eens naar een of andere ruiterzaak kan gaan, met een grote keus aan zadels, en dan gewoon kijken wat je fijn vind, hoef je die natuurlijk niet nieuw te kopen, maar de modellen die je mooi vind, ga je opzoeken of martkplaats

Utan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 20:06

beautylover schreef:
ik vind pessoa lekker zitten maar vraag me niet hoe duur die zijn want dat weet ik helaas niet

Pessoa zadels zijn idd erg goed.
Verder vind ik Forestier zadels ook super. Het zijn erg zachte zadels maar zijn dan ook vaak wel wat duurder.
webwinkel waar ze forestier hebben

rowo

Re: welk springzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 20:18

Passoa is idd fijn...

Ik heb zelf een chamberlain springzadel. Een absoluut niet duur zadel (€1000,- inclusief springsingel,beugelriemen en sprengerbeugels) en van goede kwaliteit. Hij is super zacht, dus een zere kont krijg je niet. Het moet natuurlijk wel op je paard passen... Ik zeg er bij dat ik niet weer of het in het bruin leverbaar is...

Krijtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 07:02

Kijk eerst even welk soort zadel het beste op je pony past, misschien kies je nu een zadel omdat die zo'n zachte zit heeft, maar misschien is dat zadel juist weer niets voor je pony
Ik heb zelf een Stubben Siegfried II, heerlijk zadel

Afbeelding

nelis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 07:59

check mijn profiel maar even
ik hebeen ctd parcours. super zachte zadels en mer genoeg wrong voor de stevigheid
en in een mooie kleur redwood

Carolaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 09:05

ik heb gewoon iemand langst laten komen van de ruitershop met een stuk of 10 zadels. Die hebben eerst mijn paard d'r rug nagekeken en toen haar bewegingen. Vervolgens alle zadels op haar rug gehad, en er bleken er maar 2 echt goed te liggen een bates en een stubben scandica. Nu heb ik de stubben scandica was heel erg wennen maar nu gaat het rijden al een stuk beter. En deze zit is ook best zacht. Alleen wel wat duurder.
Mijn advies: laat een zadelpasservice o.i.d. langst komen. Weet je zeker dat het zadel ook goed ligt op je pony.

Kitty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 09:07

Ik heb een Stubben Siegfried. Een fijn zadel, maar niet enorm zacht.
Als je een zacht zadel wilt, moet je voor een Forrestier gaan. Heerlijke zadels en ook erg zacht!

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 09:10

Ik heb ook een (oude) Stübben Siegfried en ik vind het een heerlijk zadel. Maar stübben staat er nou niet bepaald om bekend dat ze zacht zitten.

Ga eens bij een ruitersportzaak langs en ga proefzitten op een bokje, dan weet je alvast welke zadels voor jou prettig zijn en dan laat je ze vervolgens passen op je pony.

Noukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 09:13

heb ook een stubben siegfried.
hoor altijd dat die zadels keihard zijn, maar ik heb er niet veel last van eigenlijk en hij zit erg fijn
Prestige zadels zitten wel zacht.
ik zou hoe dan ook gewoon eerst goed passen op je paard en dan beslissen, wij kunnen wel tips geven naar welke merken je wat nauwkeuriger kan kijken, maar uiteindelijk moet het gewoon goed liggen op je pony en dat kunnen we vanaf hier niet beslissen

rowo

Re: welk springzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 09:32

Houd je er wel rekening mee dat als je een goed zadel hebt het na verloop van tijd toch wel zachter wordt.... Het gaat naar je kont zitten...

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 12:46

ik heb stubben rosane maar zit wel lekker! Ik heb er niet eens last van dat ie hard is!

Kady_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 12:50

ik wil graag een kieffer arianne een bruine.. vind ze erg mooi ik weet niet hoe ze zitten.

Steph__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 12:58

Ik heb zelf een lemetex, dit is wel een zwarte.. Maar ik ben er zeker over te spreken..
En het belangrijkste, hij ligt super op m'n paard!