hoi hoi ik ben een leek wat betreft de grote van rijbakken enc... bedoel op een manege of iets is het allemaal voor je geregelt en alles staat er al...maar ik wou eigenlijk eens meer hoogte krijgen aangezien ik als ik even de kans heb een plekje te hebben waar ik op mag bouwen en ik het geld heb graag zoveel mogelijk daar wil hebben (logies als ze niet op een pension staan maar in een weide ofzo)
mijn vraag is welk matriaal nou het beste is voor een paard om eigenlijk vanalles te doen. (longeren, grondwerk, vrijheidsdressuur, dressuur, western, springen enc...) het moet namelijk net de goede bodem zijn niet te hard (ook voor geval je valt) en niet te zwaar voor het paard (de bedoeling is met oude en jonge paarden te rijden en grondwerk enzo te doen met 2,5 jarige enzo en een veulen mag dr heus wel eens los in tekeer gaan ...als een soort padock)
ik kom op allerlei site's en lees al over kokus bodem zand natuurlijke bodem en sportboden (wat gebruikt word ZEGGEN ZE bij wedstrijden enzo) maar wat is nu het beste voor buiten en wat voor binnen??? liefst iets wat ook niet echt schadelijk is voor het dier en ik weet dat zand voor een hoop problemen KAN zorgen...
Dan vraag ik me nog af hoe groot een rijbak moet zijn als je dr een echt goed parcours in wil maken voor te springen of iets fatsoendelijks voor dressuur enc... ik wil hem dus niet te klein hebben als het even kan...maar de afmetingen van rijballen weet ik niet goed...
tevens vraag ik me af of iemand site's weet en/of prijzen van mensen die binnenbakken maken (dus met dak enal dat is vooral het belangrijkste) want kleine dingen lukt zelf wel ken genoeg mensen maar een dak van een rijbak niet.
dan de laatste vraag: Als het ooit in de toekomst zou lukken wil ik graag een grote of kleine stapmodel kopen (ook voor draf enzo) liefst eentje die hangt waardoor ik het midden kan gebruiken voor te longeren maar welke grond is daar het beste voor...en weten jullie of iemand bij levering en maken van de daken (of stapmolens) ze de grond sterker maken of moet je er zelf nog voor zorgen (de drainering of hoe heet het nog eens en eventueel iets voo stevigheid want volgensmij weegt zoon stapmolen nogal wat!!! vooral eentje met dak enal...
alvast bedankt..hoop dat het beetje duidelijk is zoniet stuur dan even een bptje