Vraagje over inenten.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Allejandro

Vraagje over inenten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-05 18:09

Moet het perse elke 6 maanden gebeuren of is 1x in het jaar ook
goed. Want mijne is in het voorjaar ge-ent, en zou oktober ong
mee geent worden met de groep, zover ik weet is dit niet gebeurd
(het scheelde nogal wel in de kosten!)

Dus, kan dit tot volgend jaar wachten? Hij krijgt de 'standaard' enting..

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 18:13

Als je wedstrijden rijdt moet het minimaal 1x per jaar + basisenting. Om de ong. 8 maanden is verstandiger ivm de werkingsduur.

Als hij dit voorjaar geënt is en je wacht tot volgend jaar oktober zit er wel héél lang tussen, zou ik persoonlijk niet doen. De DA komt toch heus wel eens een keer op stal voor het een of 't ander?

Kyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 18:33

Ligt eraan welke enting je hebt; de meest werken maar ca 8 maanden. Dus dan is het sowieso veel beter om het voor de winter te doen omdat je dan met op stal staan enz en virussen de meeste risico's loopt. Overigens is de inenting van Merial wel 12 maanden werkzaam (gegarandeerd door de fabrikant) maar dat is de enige.

Allejandro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 19:45

Margreet schreef:
Als je wedstrijden rijdt moet het minimaal 1x per jaar + basisenting. Om de ong. 8 maanden is verstandiger ivm de werkingsduur.

Als hij dit voorjaar geënt is en je wacht tot volgend jaar oktober zit er wel héél lang tussen, zou ik persoonlijk niet doen. De DA komt toch heus wel eens een keer op stal voor het een of 't ander?

Neen, dat heb je v erkeerd gelezen.
Hij wordt dan het voorjaar weer ge-ent zodat er ong. iets van een jaar tussen zit.
En ja hij komt wel es, maar niet voor die van my.. vaak ben ik er dan niet..

Allejandro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 19:45

Kyona schreef:
Ligt eraan welke enting je hebt; de meest werken maar ca 8 maanden. Dus dan is het sowieso veel beter om het voor de winter te doen omdat je dan met op stal staan enz en virussen de meeste risico's loopt. Overigens is de inenting van Merial wel 12 maanden werkzaam (gegarandeerd door de fabrikant) maar dat is de enige.

Mijn paard staat op het moment niet op stal het is een twenter en loopt 24/7 buiten

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 20:08

Voor wedstrijden is 1x per jaar verplicht. Tenzij je op internationale wedstrijden rijdt, dan is 2x per jaar verplicht.

De kans is wel groot dat het binnen een paar jaar voor iedereen verplicht is om 2x per jaar te enten.

aafje87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 20:19

een enting werkt maar 8 maanden zoals gezecht, de merial enting werkt dan wel langer maar hij is ook een stukje duurder.
Ik zou hem gewoon 2x in het jaar enten, kost iets meer maar dan weet je zeker dat je paard het hele jaar door goed beschermt is tegen rhino en tetanis infectie!!

Allejandro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-05 18:10

Ja klopt maar als ie met de groep meegeënt was, was het 20,-
Nu moet de dierenarts alleen hier voor komen en dan is het 45,-
Das meteen weer zoveel he