Voorkomen eten van houtkrullen.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

apenstaartje

Voorkomen eten van houtkrullen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-05 15:09

Wie heeft er suggesties om te voorkomen dat een paard te veel van houtkrullen eet.

Mijn paard staat vanwege luchtwegproblemen op houtkrullen.
Hij kreeg altijd kuilgras maar daar kreeg hij nu juist diaree van. Om die redenen kreeg hij nu bijne 3 kwart jaar lucerne. Dat ging tot afgelopen zaterdag goed. Zaterdag morgen had hij verstoppingskoliek en na 2 moeilijke nachten lijkt het nu beter te gaan. Volgens de dierenarts welke er 3 x bij is geweest is hij kampioen verstoppingskoliek

Wanneer de houtkrullen in stal gegooid wordt vind hij het heerlijk om het verse zaagsel op te eten. Hij heeft een equiball, welke hij schitterend vind om verveling te voorkomen.

Hij krijgt nu voorlopig weer kuilgras, maar toch wil ik graag nog een optie om te voorkomen dat hij zaagsel eet. Want dit hoop ik niet weer mee te maken.

Margriet7

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 15:13

ik heb dat ook met het stroo, mijn paard eet het meteen op als ik het net in haar stal heb gestrooit.
ik haal daarom het vieze stroo uit haar stal, de rest schep ik in een hoek. dan strooi ik het verse stroo over de bodem en leg het stroo van de vorige dag (wat ik in de hoek had gelegd) erover heen. En ik geef haar lekker veel hooi in dr schone stal, zodat ze dat eerder op gaat eten als haar stroo.
probleem opgelost.
waarschijnlijk kan jij het precies zo doen, alleen dan met zaagsel

apenstaartje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 15:34

Grietje bedankt voor je reactie.
Bij ons op stal wordt er gemest, dus erg veel kan ik daar niet aan doen. Ze geven hem al wel kuil als hij opgestrooid wordt maar als dat op is gaat hij toch aan de schone houtkrullen.

Ik heb vroeger eens gezien dat iemand er iets over heen sprayde maar weet niet meer wat het is. Iemand hier een idee over?