Voormalige manege opnieuw opbouwen, tips gevraagd.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

idylle

Voormalige manege opnieuw opbouwen, tips gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-05 11:58

Hoi allemaal,

Wij (3 meiden ) zijn op zoek naar een manier om een voormalige manege weer opnieuw op te bouwen ,het zit zo :
Het gaat hier om een fok/africhtingsstal,hengsten houderij, pensionstalling en zorgboerderij(www.zorgboeren.nl) en vroeger dus ook manege. Door omstandigheden kon de eigenaar zelf weinig tot niks meer doen aan de manege dus iedereen ging langzaam aan weg bij ons. Nu willen wij dus nieuwe klanten werven voor de manege zodat het hier weer wat drukker word (en dus gezelliger) nu willen we graag een opendag ofzo iets houden maar, dit heeft de eigenaar al eerder gedaan en toen kwamen er maar 3 mensen dus dat schoot niet op. Nu is bij ons dus de vraag wie heeft een idee voor eventuele spelletjes oid wat we uit kunnen voeren op de opendag of iemand nog n ander iedee mss ???
alvast bedankt kuzzies idylle switch en tryggur
Laatst bijgewerkt door Oscar op 05-12-05 21:46, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel duidelijker gemaakt.

bambi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 12:16

Je kan een kur met thema verzinnen. Een onderlinge spring/dressuur wedstrijd houden (ook voor pony's en paarden buiten de manege). Kleine kinderen op shetlanders laten rijden of een ritje met de huifkartocht maken. een spelletjes parcours maken die je met en zonder je paard kunt afleggen. Lekkere hapjes en drankjes (ook aan de oudere denken!).

Een interesante video hoek maken met bv. paarden trainingen of bv. blackbeauty.

Een knuteselhoek inrichten waar ze schulderijtjes, boekjes en andere leuke dingen kunnen maken (er staan genoeg leuke voorbeelden op internet)

Hou een markt waarbij iedereen al zijn tweedehans paarden spullen kan verkopen, vraag anders ook of de plaatselijke paardenshop met een kraam wil komen staan (willen ze vaak wel). Hou een loterij waarbij de mensen bv gratis lessen kunnen winnen, mensen vinden het altijd leuk om iets te winnen dus als ze dat vante voren weten komen ze sneller.

Maar wat vooral heel belangrijk is, dat mensen het weten. Je kan nog zoiets leuks verzinnen als mensen het niet weten, komen ze ook niet. Maak er de happening van het jaar van! Ga naar alle stallen en hang posters op en stuur officieele uitnodigingen, nodig iedereen uit die je kent zodat het vol en gezellig lijkt dan komt de rest van zelf wel!

Nou heel veel succes en ik hoop dat jullie verslag uit brengen over hoe het is gegaan!

idylle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-05 12:28

hartstikke bedankt voor je reaktie we gaan hier zeker wat dingen van gebruiken en als we meer weten geef ik natuurlijk uitgebreid verslag

Waratje

Re: help wanted !!!!!!!!!!!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 13:05

Belangrijkste om een open dag succesvol te krijgen is PR. Zorg dat het in alle regio-kranten staat. Als niemand weet dat er een open dag is, dan komen ze ook niet.

Verder zorg je natuurlijk dat er wat te zien is, vraag de plaatselijke ruitershop en voerboer voor sponsoring.

Succes ermee.

Vayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 13:27

Probeer het inderdaad in zoveel mogelijk (buurt)kranten te zetten. Daarnaast is het misschien een idee om een duidelijke en overzichtelijke website maakt met foto's en prijzen e.d. (zet deze link dan ook in de advertentie in de krant) Ook kun je iemand een clinic laten geven op de dag van de open dag. Daar komen vaak ook veel mensen op af. Nadeel is dat het best duur kan zijn. Zorg daarnaast dat eventuele nieuwe klanten een gratis of tegen hoge korting een proefles kunnen nemen. Succes!!!

pippie123

Re: help wanted !!!!!!!!!!!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 15:17

Demonstraties van de lessen bijvoorbeeld, zodat mensen kunnen zien hoe er lesgegeven word, clinics organiseren, springen, carrousel enz. je kan ook een ''bekend'' iemand bijv een dressuur clinic laten rijden maar dat kost natuurlijk wel wat.

Ik denk dat het het belangrijkste is dat mensen een goed beeld krijgen van hoe het er aan toe gaat, lessen, omgang paarden enzo.

En zet het in de krant, op internet maak het bekend!!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 15:18

Wat je ook kunt doen is een wedstrijdje organiseren, clinic laten geven idd..

vannie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 18:03

om het wat aantrekkelijker te maken voor nieuwe klanten kun je ook leuke stallings aanbiedingen regelen is ook altijd wel leuk bv eerste 2 maanden 25% ik noem maar iets
en leuke wedstrijden is ook altijd leuk
en hou de stal netjes als alles pieko bello is trekt ook altijd wel mensen aan

Miss_Monet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 18:59

Nou, bijvoorbeeld op een open dag dingen laten zien:
-Je doet iets voor de fokkerij, bijv. veulens showen en dat soort dingen
-voor de africhting, een soort clinic van een jong paard
-hengst[en] showen
-laat de mensen vertellen ofzo over hun pensionstal!
-en je vertelt wat over de zorgboerderij

*veel reclame maken, posters, internet, dus een site. Oja, en als je posters maakt natuurlijk wel het internet-adres neerzetten hea!
*als je een open dag wilt houden moet je even alles rond hebben, genoeg voer, tevreden klanten, schone stallen. En je kan natuurlijk wat entree-geld voor de shows ofzo vragen. Oja, veeeeeeel reclame!

nouja, ik wens jullie heel veel succes met het bedenken!

Oscar
Forumcoördinator

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 21:47

Idylle, ik heb je titel wat duidelijker gemaakt.
Graag de volgende keer iets verzinnen wat de lading dekt

pruyssen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 08:35

Een clinic waar mensen iets nieuws of bijzonders kunnen zien werkt heel erg goed. In het verleden gaf ik bedrijfsmatig bijna wekelijks clinics trailerladen, communiceren met paarden en problemen oplossen bij paarden.

Ik wil jullie graag helpen bij het nieuw leven in blazen van de manege en bied bij deze GRATIS aan om een clinic te geven zodat jullie wat extra publiciteit kunnen trekken.

Ik heb nog veel voorbeeld materiaal van mijn vorige paard wat je mag gebruiken om de media mee te bespelen.

Neem even persoonlijk met mij contact op als je van mijn aanbod gebruik wil maken.

Groet
Conrad van Pruijssen
paard.web-log.nl

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 08:36

zou het doen dames !!! Buitenkansje

idylle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 13:41

het klopt!! het is zeker een buitenkansje!! we hebben er al op gereageerd!! We hebben al veel ideen van binnen en buiten bokt gekregen. Hierbij nogmaals bedankt en laat de ideen maar stromen!!
Groetjes Idylle, Switch, Wendy15 (i.p.v Tryggur)

idylle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 16:27

en als er nog iemand is die een GRATIS clinic wil geven of zijn rijkunsten wil laten zien of zn paard kunstjes heeft geleerd en deze showen laat dan een berichtje achter he ?!! we kunnen echt alle hulp gebruiken !!