zwangerscaps rijbroek???

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

mywayzidane

zwangerscaps rijbroek???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-05 21:18

ik ben opzoek voor een vriendin naar een zwangerschapsbroek hoe komt zij hier aan waar kan je die bestellen?
alvast bedankt voor alle info.

jessy1981

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 21:21

de gynecologen raden het wel af normaal om paard te rijden als je zwanger bent hoor.
ale die van mij toch (ik ben ook zwanger)

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 21:59

daar verschillen de meningen over, er zijn veel gynaecologen die zeggen dat je gewoon door moet gaan zolang je je er goed bij voelt. Ik weet niet of/waar die te koop zijn, kennissen van me reden gewoon in een legging of zwangerschapsspijkerbroek met buikband.

Juco

Re: zwangerscaps rijbroek???

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 22:02

Een vriendin had een rijbroek van haar man, deze liet ze open en deed dan zo'n zwangerschapsband erover.

Ilse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 09:28

Ik dacht dat een duitste firma deze verkocht, ik weet alleen niet meer welke. Of Hue-hott of die andere..
Wie helpt me even op de namen?

orri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 09:34

jessy1981 schreef:
de gynecologen raden het wel af normaal om paard te rijden als je zwanger bent hoor.
ale die van mij toch (ik ben ook zwanger)

Ze raden het af om te gaan leren paardrijden, als je paard kunt rijden niet al is het dan wel raadzaam om niet te rijden op een onstuimig paard. Ze raden leren skieen en snowboarden ook af

Ik heb beide keren tot 26-28 weken zwanger gereden, daarna kwam ik er niet meer op en was ik te misselijk om naar stal te gaan zonder over mijn nek te gaan onderweg Ik heb mijn moeder een zwangerschapbroek laten maken!

Jumper01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 10:57

Ik rij ook nog steeds ( 20 week ) springen niet meer maar wel dressuur ( ook wedstrijden nog ) ik doe een touwtje om mijn knoop, door de rits en dan weer knoopsgat. Gaat prima!

pmarena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 13:02

Sita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 13:06

De gynecoloog van mijn schoonzusje zei dat je juist wel mocht paardrijden en dan nog zo lang mogelijk ook..
Die vent spoorde niet helemaal zei ik toen.. Maar door het rijden is ze dus veel beter bevallen.. En weet ik het nog allemaal wat voor dingen..
Ze is gewoon blijven rijden (lees stappen, klein stukje draf) tot een week voor de bevalling..

Tis maar waar je je goed bij voelt..

Bij www.kraemer-pferdesport.de hebben ze er 1.. Maar deze link staat geloof ik hier ook al

Baileys_22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 13:09

orri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 13:26

Je kunt ook een goedkope broek 2 maten groter nemen, waarbij je dan later in de zwangerschap elastiek zet tussen de naden bij de taille (soort driehoek) naar de heupen toe.

aafje87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 15:22

paardrijden is erg goed voor jou en de baby.
Door de kanteling van de bekken en het oprekken van de spieren zorgt paardrijden ervoor dat de bevalling een stuk soepeler verloopt.
Door de ritmische loop van een paard ontspant de (ongeboren) baby, dit zou effect hebben op het huil gedrag van de baby na de bevalling.

Wat betreft de rijbroeken, bij kramer hebben ze ze, hier in NL op bestelling(bij de Divoza)

Carolinef

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 15:57

of je trekt een dikkere legging aan, heb ik toen ook gedaan en gaat prima!

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 22:55

Ik kon lang mijn rijbroek aan hebben omdat er tot 30 weken niet veel te zien was. Ik heb ook wel met mijn broek los gereden. Niemand die het zag had er toch een lange trui overheen!
Ik heb toen ook gekeken naar een zwangerschapsrijbroek maar vond het eigenlijk weg gegooid geld. Je kunt ook via marktplaats een goedkope rijbroek kopen en dan 2 maten groter nemen.

En ja over dat rijden tijdens de zwangerschap verschillen de meningen maar zo lang het goed voelt is beweging alleen maar in je voordeel. Ik heb tot 30 weken gereden toen viel ik dus van het paard. Mocht er ooit een 2e komen, blijf ik ook dan weer rijden maar dan alleen mijn eigen. Toen viel ik van een paard van een ander af. Daar heb ik toen wel van geleerd! Doen wat goed voelt!!!

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 00:59

Ik heb ook tot ruim 6,5 maand gereden. Ik ben gestopt toen het gewoon niet zo fijn meer aanvoelde. Overigens was ik met springen en crossen al wel gestopt met 3 maanden. De verloskundigen gaven ook aan dat ik gewoon moest doen wat ik altijd deed omdat mijn lichaam dat gewend was. Uiteraard wel goed luisteren naar je lichaam op het moment dat het niet goed meer voelt, maar dat merk je vanzelf.

Ik heb een broek met hoge taille geleend van een vriendin die 2 maten groter was. Die tailleband vouwde ik om waardoor die lekker onder mijn buik steun gaf. Band er omheen, en rijden maar!

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 01:11