Kunnen gallen weer verdwijnen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Marrepar

Kunnen gallen weer verdwijnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-05 13:18

Bijou had deze zomer gallen gekregen,
en ik keek vanmorgen er even naar, en het is net of ze wegzijn ofzo?
er zit bijna geen bobbeltje meer zegmaar, echt heel apart?

Linde90

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 13:19

volgensmij verdwijnen ze niet meer hoor, maar ik kan het mis hebben (blijf dit topic even volgen!)

Mosea

Re: Kunnen gallen weer verdwijnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 13:23

ff offtopic: wat zijn gallen

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 13:30

Gallen vallen onder de zachte beengebreken.

Zachte beengebreken zijn door beschadigingen te grote vochtophopingen in slijmbeurzen, peesscheden of gewrichtszakken.

Kleine gallen kunnen idd soms weg trekken. Kan komen door verandering van werk en dan met name vermindering in combinatie met ander voer eventueel nog aangevuld met een stalbandage.

Ligt er natuurlijk wel aan waar de gallen zitten.

Emaartje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 13:37

way heeft ook gallen maar die zijn momenteel als het kouder weer ook veel minder en bijna niet meer zichtbaar,als het warmer weer is zie je ze wel weer dus wegggaan doen ze niet..

patos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 14:35

Patos heeft ook wat galletjes op haar benen, maar helaas verdwijnen die niet meer.

IcePrincess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 14:43

Gaia heeft het ook, in de winter zie je ze niet, maar ik weet niet of dat komt doordat ze zijn kleiner worden of gewoon daardat ze haar wintervacht heeft.

Volgens mij kan het ook komen door teveel eiwitten in het eten oid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 14:45

Mijn paard had ook gallen, gekomen door een smid die mijn paard te plat op zijn voeten zette, waardoor hij na een week of 3 na bekappen zijn tenen al te lang werden te ver doorzakte en er vocht bij de pezen kwam door overbelasting. Hij heeft er heel lang mee gelopen. Nu heb ik sinds 3 jaar een anderen smid en die zet mijn paard steeds zo op zijn voeten dat hij nooit meer doorzakt en dus steeds een mooie beenstand tov zijn voeten heeft. Het vocht is weggetrokken, was al heel snel trouwens. En hij heeft weer mooie droge benen, niks nergers gallen Heel blij mee, dus het kan wel.

Marrepar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-05 14:50

Bijou staat sinds 3 weken op ijzers, kan het daar ook door komen dan? .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 14:58

Ja, dat kan. Ik heb elke winter mijn paard moeten afstappen. Gruwelijk, liep hij heel de middag op de wei en stond hij een half uurtje op stal en had hij al weer dikke benen. Op een gegeven moment ging dat niet meer weg en kwamen er gallen. Toen was ik echt verdrietig want ik dacht dit is het begin van nog meer ellende. Sinds de 3 jaar dat ik een andere smid heb en hij ook die 3 jaar met ijzers liep geen dag meer dikke benen en na een tijdje ook de gallen weg. Hij staat nu sinds een maand zonder ijzers en nog steeds oke.

Vivande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 16:14

Volgens mij komt het door de kou, dat ze weg gaan .
Dan komen ze 's zomers weer terug dacht ik.