- haar leiden is al maanden geen probleem, ze volgt me overal
- kuisen ben ik begonnen als ze enkele dagen oud was, toen ze me begon te vertrouwen (vond ze ook heerlijk! ze verdroeg het niet als ik haar moeder kuiste, begon ze haar echt te bijten en te slaan! en altijd mijn aandacht trekken!
- hoeven uitkrabben doe ik al maanden, ze tilt haar been op als ik "voetje" zeg! ze doet het beter dan haar moeder
- op de trailer heeft ze al enkele keren gestaan, maar altijd met haar moeder, ze gaat er niet direct op, is bang van de laadklep
, zelfs als we er stro opleggen, dus springt ze er dan maar langs de kant in
- nu heb ik haar een nieuw halster gekocht, een ponyhalster, dat ik over haar oren kan trekken, maar dit heeft ze wel niet graag! ze zal wel moeten, maar ze heeft nog enkele jaren
- ze gaat achterwaards al ik zeg "achter"
- ze is gewend aan een fleece deken dat ik geregeld opleg.
Ik vraag me af of er nog dingen zijn die ze zou moeten kennen of die ik haar kan aanleren?
Ik heb het idee dat ze het wel fijn vind om nieuwe dingen te leren kennen, ze aanvaard alles echt super!
ik heb nog 1 vraag. Is het normaal dat ze met haar hoofd zwaait, als ik haar direct aan de halster vast neem, zonder koord dus? en wat kan ik er aan doen?

Het enige waar ik zelf heel erg op zou letten is dat ze kunnen vaststaan (zwaar irritant als een paard zichzelf ophangt als je 'm vastzet) en dat ze water leren kennen. En verder mooi laten huppelen